Gå til innhold

Da blir det time på sykehuset til vurdering...

Anbefalte innlegg

Snuppa har sittet på rompa de siste 5-6 ukene, og ser ikke ut til å ville snu seg. Veldig usikker på hva jeg vil skal skje videre... Er redd for at det er en grunn for at hun "sitter fast" der inne, og at det skal skje noe om de begynner å prøve snuing. På et vis fristende å presse på for KS, men samtidig ønsker jeg jo veldig en normal fødsel da... Vanskelig dette her... Hvilke tanker gjør dere andre i samme situasjon?

Fortsetter under...

Min første lå i seteleie, rompa hadde festet seg nede, og vi ble oppfordret til vanlig fødsel, prøvde og snu uten at det gikk og målte bekkenet som skulle være stort nok.

Ble lovt epidural, men da fødselen startet hadde jeg 7 cm åpning da vi kom inn og brukte kun lystgass frem til full åpning, presset i nesten en og en halv time da en fot kom ut, noe som stoppet hele prossessen. Det ble keisersnitt da ingenting skjedde og gutten kom ca kl 1700, vi kom inn kl. 1200.

Sitter igjen med en fin følelse rundt fødselen, har ikke hatt problem med å prøve en ny seteleie fødsel, men det er ekstra slitsomt når du går gjennom en nesten fødsel og må gjennom et keisersnitt etterpå.

Sa derfor fra da jeg ventet andremann at jeg ønsket keisersnitt hvis han ikke hadde festet seg med rompa nede, men det løste seg på en måte ved at han la seg i tverrleie så da ble det keisersnitt igjen.

Følte meg veldig ivaretatt av både lege og jordmor ang seteleiefødsel, og de er svært villig med epidural om du ønsker det! Kjenner flere som har hatt setefødsler der det har gått veldig bra!

Lykke til!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...