Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Sønnen min er nå 3uker, og han raper sjeldent, og nå er han ganske urolig, for det kommer ikk opp noen rap lengre.

Hva kan vi gjøre? noen tips?

prøver å gå med han mens han ligger på magen i hendene, ingenting.. høyt oppe på skuldra, ingenting...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvor lenge prøver dere? Har hørt at noen barn må legges med brystet med litt tyngde mot skulderen og lett dunking på ryggen eller stumpen(avhengig av hvor lett h*n gulper) i helt opptil 20min! Ellers så er det absolutt ikke nødvendig å rape hver eneste gang. Dessuten spiser visst noen barn så sakte og rolig at de får svært lite luft.

Skrevet

Det som virker best på gutten min er å ha ham godt opp på skulderen. Holder fast med en hånd, klapper/dunker opp og nedover på ryggen hans med den andre, mens jeg samtidig hopper forsiktig opp og ned... :-) Mye på en gang, men da raper han stort sett innen 30 sek. :-)

Hvis det ikke funker kan du prøve å legge ham over det kneet ditt og la ham vippe/rulle fram og tilbake, mens du stryker opp og ned over ryggen.

Skrevet

vi kan sitte en halvtime for det skjer noe. men det siste døgnet har vi ikke kunnet sitte så lenge for jeg har ikke latt hn sovne til puppen fordi jeg hsar tatt han opp på skuldra for å rape og da blir han sint.

dette er spesielt når jeg hører hn svelger luft, hvis ikke legger jeg han til puppen til han sovner såpass jeg får litt søvn. har vært heftig det siste døgnet. lurer nesten på om han reagerer på medisin mot urinveisinfeksjon...

jeg får prøva kne stillingfen og hoppe litt opp og nett forsiktig nå når han har spist seg litt mett igjen :)

Skrevet

Hos oss hjelper det ofte å ta henne først opp på skuldra og stryke litt på ryggen, for så å legge henne ned flatt, av og til kommer rapen da, men ofte må hun opp på skuldra igjen for at den kommer. :) hjelper ofte med litt bevegelse. :)

Skrevet

Jeg har to kanontips til deg. De funker hver gang, tør jeg påstå. Ihvertfall ett av dem :o)

1. La babyen sitte i armkroken din på låret ditt. Kommer ikke rapen da, kan du humpe litt forsiktig med foten. (vil jo ikke at han skal gulpe, så ) Kommer ikke rapen da heller, tar du ham opp mot skulderen og klapper litt på rompa.

Skjer ingenting da heller, prøv tips nr 2 :o)

2. Legg babyen ned på ryggen. La ham ligge i 5-10 min. Når du da tar ham opp, kommer rapen. Nesten 100% sikkert :o)

Skrevet

min gutt rapet heller ikke så jeg var og bekymret... tok han til kiroprator og så raper han godt etter hvert måltid...=)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...