Gå til innhold

adhd og millitæret

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har en sønn som går på medisin (Conserta) og fungerer helt utmerket. Han hadde kons. problemer, ikke problemer med uønsket adferd.

Kan han ta millitærtjeneste? Han ønsker nemlig det. Eller tar de ikke inn ungdommer som av en eller annen grunn bruker medisiner? Erfaringer?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det har nok vært mange med ADHD som ikke har klart å gjennomføre militærtjenesten. Men dette er etterhvert Forsvaret blitt mer obs på, og de er nå blitt flinkere til å tilrettelegge. Blant annet vet jeg at Forsvarets Sanitet samarbeider tett med den som har ADHD, slik at militærtjenesten skal bli så god som mulig. :-)

• 3 uker senere...
Skrevet

det eneste som kan hindre han i å komme inn er på sesjonen!

Der sjekker de papirer fra a-å, fysisk tilstand, helse, psykisk osv, skiftlige tester m.m.

klarer sønnen seg igennom de er han jo skikket til tjeneste.

kan føye til her at jeg vet at en med alvorlige konsentrasjonsvansker)ADHD) har fullført sin førstegangstjeneste med div diplomer og gull i hatten for å si det sånn!!

ønsker han lykke til :)

Militæret er en fin tid!

hilsen militærjenta

Skrevet

Takk for svar. Det betyr at han kan komme inn selv om han fortsatt skulle bruke medisiner? Han fungerer nemlig helt fint både fysisk og psykisk, men bruker medisin (conserta)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...