Gå til innhold

Emmaljunga scooter eller GT safari?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

gt har full liggestilling. tror ikke scooter har det. men scooter har 4 hjul da. gt har svingbart hjul, ikke scooter. har ikke prøvd scooter, men gt virket veldig lett. tok den i oppoverbakker :) men syns scooter ser finere ut da :)

Takk for svar!

Syns egentlig liggestillingen i scooteren virket god nok, full liggestilling er nok ikke nødvendig. I oppoverbakker og slikt er det jo sikkert uansett bedre at ryggen ikke er helt rett. Tror begge vognene veier det samme. Det jeg er usikker på er om hvilken som er best å trille. Scooter virket myk og god, med god fjærning. Ikke så mye fjæring i GT akkuratt, men den har jo til gjengjeld 3 hjul hvor fremste er svingbart, og det er jo mye mye lettere å svinge med! Hmm...

Har begge, faktisk.. Pluss litt til.. Ingen av disse liker tanken på å ha alene, men de har fungert mer som ekstravogner hos besteforeldre o.l. Stort sett synes jeg faktisk trillekomforten er bedre på Safari. Ihvertfall på rimelig jevnt underlag. Scooteren tåler nok bedre grovere kjøring, på mer som skogsveier, men det betyr ikke nødvendigvis at komforten blir bedre. Den er god til sitt, men jeg synes fort den blir skranglete på feil underlag. Pluss at den knirker nå en god del i fjæringene, men det er ganske håpløst å komme til for å smøre der! (Noen råd??) Liggestillingen er ikke mye flatere i Safari enn i Scooteren, men så lenge ungen din ikke er bitteliten (og da hadde du vel valgt andre vogner likevel..) så går det ganske fint likevel. Min sover faktisk best med litt halling i vogna. Selvsagt ikke sittestilling, men litt.. :) Synes det er vanskelig å gi råd om hva du bør velge, men jeg tror kanskje du bør tenke på hvor mye du vil gå på mer "terrengunderlag" vs asfalt og fin grus.. Safarien er ei grei vogn, men ikke av aller beste kvalitet, og svingbare hjul VIL fortere bli slitt på ujevnt underlag. Pluss at 4hjulinger ofte er litt stødigere her, synes jeg. Skal mye mindre til å komme "på to hjul" med en trehjuling enn 4hjuling.. Og ja, jeg har endel erfaringer med begge deler etter hvert.. :) Så her vil kanskje scooteren vere det mest fornuftige valget. Pluss at jeg har litt mer tiltro til Emmaljunga når det gjelder kvalitet rent generelt, så... Lykke til med valget!

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...