Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Nå skal snart pappaen ha permisjon - baby er 9 mnd, og han skal ha de siste tre mnd. Noen tips for å få overgangen til å gå lettere? For baby, min egen gruing til å begynne på jobb skal jeg vel takle...

Baby liker å være sammen med pappaen sin, men er litt mammadalt, særlig når hun er trøtt, sulten etc. Og blir litt sutrete når mamma ikke er der.

Noen som har vært gjennom denne fasen, hva er lurt?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vet du, jeg tror ikke du trenger tenke på hvordan du skal gjøre overgangen lettere. det går garantert helt supert. tror vi mødre har en tendens til å tro litt for godt om oss selv.

La det gå sin gang du, de to får det nok superdupert hjemme alene!

Og gled deg til å begynne på jobb igjen, det er egentlig ganske godt! :)

Skrevet

Hei

vi har nettopp gjennomgått samme opplegg, den gruingen du snakker om er nok ikke noe å bekymre seg over, jeg tenkte på det i toppen to uker etter jeg var begynt i jobb, men når jeg så hvor bra det fungerte slapp jeg å bekymre meg. Mitt barn var veldig mammadalt, men han hadde det veldig kjekt med pappaen sin. Bare sørg for at far skjønner når barnet er sulten og trøtt:)

Skrevet

Hos oss var den overgangen litt vanskelig for meg, men slett ikke for barnet eller pappaen. Dette kommer til å gå helt fint! Når barnet skjønner at det bare er pappaen som er hjemme, lærer hun fort å forholde seg til det.

Jeg syntes det var litt tungt å begynne å jobbe igjen. Vi delte også permisjonen, så jeg begynte å jobbe da jenta vår var 8 mnd. Husker jeg grudde meg veldig til første dag på jobb og tenkte mye på at en epoke i livet var over. Funderte mye på om jeg hadde utnyttet babytiden og permisjonen godt nok etc etc. Syntes det var fælt å gå på jobb første dagen, men da jeg først kom på jobben var det jo hyggelig å bli en del av miljøet på jobb igjen, og det var godt å bruke hodet på noe annet enn baby. Etter to dager syntes jeg det var godt å være på jobb og bruke andre sider av meg selv. Babyen hadde det helt flott hjemme.

Det eneste du kanskje kan forberede barnet på er hvis du ammer fortsatt. Skal mannen gi morsmelkerstatning? I så fall kan dere jo begynne å øve på det.

Skrevet

Dette tror jeg ikke blir noe problem for barnet! Hun venner seg til det veldig fort! Våre barn er like avhengi av pappan som av meg. Trolig et resultat av at vi har delt permisjoner og ansvar ganske likt. (ikke sånn kjempe bevist, men det har bare blitt sånn etter at pappan var hjemme med 1.mann..) Det er egentlig utrolig deilig for meg også!! Synes det kan være slitsomt å aldri få fred på toalettet eller noen ting.. men nå som pappan jobber, og jeg er hjemme, så er det han som nesten lir oppspist av barna. Tror det er fordi han er så engasjert i dem, og er vel så intr i "dumme" detaljer angående barna, som jeg er. I motsetning til mange andre fedre jeg kjenner..

Overgangen blir nok størst for deg! Hvertfall om du har latt pappan delta aktivt med legging/mating osv etter arbeidstid..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...