Gå til innhold

Kontorjobb og sykemelding?

Anbefalte innlegg

Jeg kunne gjerne tenkt meg å gå ihvertfall 50 % sykemeldt pga psoriasis artritt som gir meg stive ledd hver dag. Ofte står jeg opp om morgenen med hodepine som varer hele dagen, i tillegg til opphovnede fingerledd + den ene foten. Er gravid i uke 22, men frykter at jeg ikke har "hard" nok jobb til å kunne sykemelde meg. Jeg sitter jo for det meste helt i ro foran en datamaskin. Ser for meg at legen kommer til å le av meg........ :Q Noen i samme jobb som er sykemeldt allerede?

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/137031903-kontorjobb-og-sykemelding/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei! Jeg har kontorjobb. Ble 100% sykemeldt fra 5. svangerskapsuke. Er nå i 16. svangerskapsuke. Har vært plaget med blødninger i perioder.

Er blitt sykemeldt ut resten av svangerskapet.

Jeg synes du skal ta opp dine plager med legen. Du trenger ikke være redd for at legen skal le av deg! Han er profesjonell og må ta alle dine plager på alvor!

Lykke til :) Og husk, du må ikke grue deg til å snakke med legen. Han er der for deg :)

Mvh Tvilling gravid

• 4 uker senere...

Jeg sitter også i ro foran dataskjermen i min kontorjobb - og nettopp derfor ble jeg 50 % sykemeldt pga bekkenløsning. Jeg har en veldig stillesittende jobb som holder på å ta knekken på bekkenet mitt, er bare i 19. uke.

Det er altså nettopp stillesittingen som blir for "hard" i mitt tilfelle.

Jeg sitter også i ro foran en pc hele dagen..og av den grunn har jeg nå blitt 50 % sykmeldt fordi det blir for mye sitting..og jeg har bekkeløsning. Skulle stått en del og jobbet, men pga at blodtrykket mitt ikke er som det skal så blir jeg svimmel..så da var det ikke så mye valg..

Hadde legen din ledd av meg av den grunn hadde jeg blitt ganske så sinna vil jeg tro..

Det er kun du som vet hvordan kroppen din har det under graviditeten..og legen skal jo høre på deg slik at du får en best mulig tid..

Jeg har også kontorjobb + telefon med en evig kø/mye stress.

Pressa meg på jobb til omtrent uke 8 da ble det sykemelding.

Først pga kvalme, og nå har høyt blodtrykk og bekkenløsning meldt seg akkurat når kvalmen begynte å bli bedre :(

Legen anbefalte ikke jobbing med den fysiske tilstanden jeg er i nå.

• 2 uker senere...

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...