Prinsemammaen Skrevet 3. mars 2008 #2 Skrevet 3. mars 2008 Det mamma gjorde til meg og brødrene mine da vi var små, var at hun tok en stripe kaviar på hele skorpen. Det fikk oss til å spise skorper i hvert fall.. :-) Har ikke problemet med min sønn, som spiser hele brødskiva...
Alenemoder1snart2er tobarnsmor Skrevet 3. mars 2008 #3 Skrevet 3. mars 2008 har ikke hatt dette problemet selv, men ville gitt skorpa først og så resten etterpå, da går den unna mens ungen er mest sulten
Gjest NydeIig Skrevet 3. mars 2008 #4 Skrevet 3. mars 2008 Hvorfor er det så viktig a 2 åringen skal spise skorpa? Jeg skjærer av skorpa til sønnen min jeg. Den er jo så hard å tygge, og det beste er jo resten. Vil han skal spise så mye som mulig og da er det jo ikke noe poeng å sitte å slite med skorpa i ti minutter, bli lei å ikke spise noenting bortsett fra en cm med skorpe. Andre ganger er det skorper han vil ha, da strekker han seg etter bitene, eller gnager på skalken mens vi er å handler. Ikke er det sunnere med skorpe heller, akkurat samme deigen, så ser ikke hvorfor det er et problem å ikke spise skorpene :-)
trompetisten Skrevet 3. mars 2008 #5 Skrevet 3. mars 2008 Her spises skorpa sånn av og til, oftest bare spist inntil Men spiser også bare skorpa, hvis jeg har på litt kaviar, prim eller jordbær. Er nok en treningssak, lære seg å like. Så kanskje greit at han får litt å tygge på en gang i blant eller noe? Har ingen gull-oppskrift på deg jeg, men funker med å "snavle" litt på skorpa med godt pålegg på her i alle fall.
r r r Skrevet 4. mars 2008 #6 Skrevet 4. mars 2008 Vi ventet med skorpene til hun var ca. 2,5. Før dette så snakket vi mye om det å spise skorper - at det gjorde de store ungene. Og så gjorde vi en "avtale" om at når hun hadde fått alle melketennene (= flere jeksler til å tygge harde skorper med) så måtte hun begynne å spise skorpene sine. Nå har hun fått alle tennene og skorpene skjæres aldri bort men det hender at de blir liggende igjen på fatet. Hun får aldri mer mat om de ikke spises opp da.
Mamma til gutt06+jente mai-10 Skrevet 4. mars 2008 #8 Skrevet 4. mars 2008 Min spiser heller ikke skorpe. Han er 2 år. Kommer ikke til å stresse med det heller.
Anonym bruker Skrevet 4. mars 2008 #9 Skrevet 4. mars 2008 Ganske enig med hvorfor skal ungene spise skorpe? Har aldri tvunget mine til det, og tre åringen min spiser skorpe når han har lyst til det, og to åringen min skjerer jeg bort noe av den slik at hun skal få tilgang til brødet. Men jeg tror nok at det kommer når flere jeksler er på plass slik at ikke tyggingen sliter de ut og de blir leie av å spise. vent heller litt til ungen har to sett med jeksler.
Anitahar2barn Skrevet 4. mars 2008 #10 Skrevet 4. mars 2008 Til min datter på 2 år serverer jeg brødskiva delt i fire med skorper. Noen ganger går skorpa ned, andre ganger ikke. Dette regulerer hun helt selv. Noen ganger vil hun ha mer pålegg på skorpa. Bare server med skorpe så får de bestemme selv.
lifa og Eline Skrevet 4. mars 2008 #11 Skrevet 4. mars 2008 Jeg ahr riktignok en jente som har spist skorper siden hun var 9 mnd. og jeg kan ikke fatte at det er så viktig at de som ikke gjør det enda må gjøre de. De begynner vel tidsnok å spise de. Men ville tilbudt skorpe og plutselig en dag finner de små ut at de skal spise hele skiva si
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå