mobi313 Skrevet 3. mars 2008 #1 Skrevet 3. mars 2008 Vi brukte tøybleier til våres 1.barn alt fra Nøstebarn, både brettebleier og formsydd, og ull utenpå. Detter var i 2003, så begynner å bli noen år og det stor utvikling. Nu har vi fått et barn til og har desverre ikke begynt med tøybleier, formen har ikke vært på topp og var ikke 100 % fornøyd sist, syndes det ble veldig stort og klumpete, ingen bodyer som er store nok. Brukte tøybleier i to år. og nå har vi veldig lyst å prøve igjen, "pappan" faktisk mer en meg. har vært inne på bleieboden, der har de utrolig mye fint. noen som har disse wooll ybootoms?holder de tett? Ønsker å prøve å suplere med noen enkle og praktiske bleier, som ikke blir for store/ stive.
Anonym bruker Skrevet 3. mars 2008 #2 Skrevet 3. mars 2008 Anbefaler at du går inn på Tettinntil.com og se på tøybleie forumet. Du må melde deg inn først og så kan du snakke med haugevis av erfarne tøybeleibrukere som vet alt om de siste utviklingene på tøybleiefronten. Hilsen en tøybleiebruker (som bare bruker brettiser og kan ikke svare på spørsmålet ditt!)
emlyn Skrevet 3. mars 2008 #3 Skrevet 3. mars 2008 Jeg anbefaler Bum Genius lommebleier. Fikk dem anbefalt her på forumet av Audicious (?) Angel, og er helt overbevist etter å ha brukt kun dem (okei, vi har brukt EN engangsbleie!) på tvillingene mine i en måned nå. 1. De har knall passform. Jeg har to jenter av helt forskjellig kroppstype - ei slank og ei rund, og det er over 1 kg i forskjell på dem. Bleien sitter som støpt på begge to, takket være stretch og borrelås. 2. De er av utrolig bra kvalitet. Absorberer som bare det - jeg har aldri hatt lekkasje. Kun ved GIGAeksplosjonsbæsj da det var 3 dager siden sist, kom det litt bæsj på bodyen til babyen. Det så langt verre ut da hun brukte Pampers... Siden de har et innlegg av mikrofiber, som ikke er så veldig tjukt, trenger du bare ett innlegg per skift på dagtid (jeg har to om natten, evt en gasbleie i tillegg til det ene mikrofiberinnlegget). Det betyr at bleiebaken til babyen ikke er noe større enn v. engangsbleier. 3. De kan brukes hele bleieperioden, fra nyfødt til 18 kg tror jeg. Det gjør at innkjøpsprisen på 200 kr per stk (ny - du får nok tak i dem brukt på tettinntil.no, finn.no eller på Ebay) ikke er så avskrekkende som det høres ut. Jeg kan tenke meg at disse kan være ok for deg, hvis dere skal være borte så lenge at ungene vokser over i en ny bleiestørrelse. 4. De er FIIINE. Kommer i fine farger! Høres teit ut, men jeg synes det er kjekt å ha rosa eller grønne eller gule eller blå bleier... (Noe skal man jo holde på med i denne permisjonen.) 5. Superenkle å bruke. Inn med innlegget, på med bleia - ferdig. Pappaen (som har en tendens til å ta på alle klær bak-fram) synes de er kjempeenkle. (Ja, det er faktisk et argument...) Ellers er Baby Beehinds, som også noen anbefalte her, knalldeilige og gode bleier på natten (de absorberer så godt). Fantastisk myke, er nesten misunnelig på jentene! Men ta en tur til tettinntil ja, eller les de andre innleggene på dette forumet.
emlyn Skrevet 3. mars 2008 #4 Skrevet 3. mars 2008 Ja okei bare ignorer den siste setningen under punkt 3. Jeg hadde nemlig nettopp skrevet dette som svar på en annen nettside til ei som skulle reise med tøybleier... klipte og limte... det er jo ikke akkurat relevant i denne sammenhengen
Audacious Angel Skrevet 4. mars 2008 #5 Skrevet 4. mars 2008 Jeg anbefaler BumGenius til deg og jeg, praktiske og enkle, som å skifte engangs, og super pappa venlige! Om du vil ha med ull eller pul utenpå formsydd er thirsties en veldig fin bleie, som også er rimelig i innkjøp. Disse ullbuksene du snakker om er vel de nye longiesene hun har fått inn, de vet jeg dessverre ingen ting om, men de er jo bare knall tøffe også er de jo re-design. Du kan jo melde deg inn på tettinntil.no (du må søke medlemskap i tøybleieforumet) der kan du se omtaler av de forskjellige tb som er på markede og du kan også kjøpe brukt der inne. Ellers så er bleieboden en kjempe fin nettbutikk og hun som driver butikken er utrolig hyggelig og virkelig sevice innstilt. Hun har eget underforum på tettinntil og svarer kjempe raskt om du lurer på noe.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå