Anonym bruker Skrevet 3. mars 2008 #1 Skrevet 3. mars 2008 ...å være hos besteforeldrene en langhelg? Hva synes dere? Ønsker mange svar, med begrunnelser... Er veldig i tvil på dette.
komplett familie Skrevet 3. mars 2008 #2 Skrevet 3. mars 2008 min sønn var hos sine besteforeldre fra fredag til mandag da han var 10mnd. Det gikk veldig bra for han, med meg var det verre.... Han har ikke tatt noe skade av det Dette er jo noe som blir opp til hver enkelt, men besteforeldre har jo vært foreldre selv og kan det! (stort sett i hvertfall)
Bridy og lille øks med umbrako Skrevet 3. mars 2008 #3 Skrevet 3. mars 2008 min var vel 2 mnd, pumpet mm i flaske å hadde med til svigers.
trompetisten Skrevet 3. mars 2008 #4 Skrevet 3. mars 2008 Når du føler deg klar for det??? Tror, dessverre (eller heldigvis), at du vil ha det største problemet, ikke babyen/barnet Barn har det som oftest som plommen i eget hos besteforeldre Selv om jeg personlig ikke vil sendt en baby fra meg i flere dager. Var 1,5 år første (og eneste) gangen hun var borte i mer enn en natt.
nickoline og supermann Skrevet 4. mars 2008 #6 Skrevet 4. mars 2008 Når du og minien er klare.... gutten min er 2 år snart. kjenner mormor og bestefar godt. Men i helgen skulle mamma legge han. det ble et helvete. han gråt etter mamma og pappa til han brakk seg.... har ikke problemer i barnehagen. der synes han det er greit. så han er tydligvis ikke klar. du burde prøve deg fram en natt i ny og ne før du drar bort.
båneiverden Skrevet 4. mars 2008 #7 Skrevet 4. mars 2008 Dette finnes det jo utrolig mange meninger om! Jeg tror det er viktig å lytte til sitt morsinstinkt og ikke være borte fra barnet før du selv føler deg trygg på det. Personlig tror jeg setningen "det er verre for mor enn fro barnet" IKKE stemmer, jeg tror mange barn altfor tidlig blir overlatt til andre for overnatting osv... Nyere forskning på tilknytning osv støtter jo også dette synet, at de frleste barn ikke er klare før de iallefall er rundt halvannet år gamle, menge senere også. Jeg tenker litt utifra naturens side, at det tidligere var bvanlig å amme lengre enn det er nå, og at vi kanskje må se litt på den faktoren... Personlig synes jeg rundt 2 år er ok for meg som mamma og primæromsorgsperson, å være borte en helg! Men lytt til mammahjertet ditt!
Mamma til verdens beste barn Skrevet 4. mars 2008 #8 Skrevet 4. mars 2008 Det kommer vel an på mange ting egentlig. Du må jo også være komfortabel med dette og klar selvfølgelig. Og hvor godt kjenner han besteforeldrene sine? Har han sovet der før? Vi har latt vår være hos mine foreldre i helgen fra han var ca 1,5 år. Før dette var det kun fra en dag til en annen. Mens min kusine feks lot sine overnatte langhelg (og uke) fra barna var rundt 10 mnd. Min søster har først nå når eldste er 4 år latt de være borte en langhelg, så det er vel ingen fasit her. Kommer an på foreldrene, besteforeldrene og barna ville jeg tro. Min har som sagt vært hos mine foreldre over helgen 2 ganger og første gangen var grusom for meg. Jeg gråt i 30 min. etter at han dro fra meg:( Og selv om jeg fikk slappet av litt var det forferdelig å ikke selv ha "kontrollen" på barnet sitt. Den andre gangen var det heeeeeelt nydelig og jeg fikk slappet av og hentet meg inn igjen og virkelig syntes det var godt å savne sønnen min. Ekstra betryggende å snakke med mamma på tlf og høre ham herje i bakgrunnen, skravla går i ett og han koser seg virkelig der! Men hva med å prøve ett døgn først? Se hvordan det er for mor og barn før du hopper på en hel langhelg?
Gulljentene Skrevet 4. mars 2008 #9 Skrevet 4. mars 2008 Jenta mi stortrives hos bestemor og var hos henne fredag ettermiddag til sent, sent lørdag da vi var på hotelltur i Trondheim i desember. Ingen av oss hadde noe problemer med det, verken mor, far, barn eller bestemor Men det er vel forskjell fra forelder til forelder og fra barn til barn. Tror personlig at både mor og barn har godt av impulser fra andre, så lenge adskillelsen ikke blir altfor lang. Jenta vår har overnattet en natt hos bestemoren sin sikkert 10-12 ganger og nå er hun 19, snart 20 mnd. Første gang hun var borte en hel natt var hun vel rundt 10 mnd tro jeg. Sluttet forøvrig å amme da hun var 9 mnd(var ikke mer melk igjen), tror det kan spille litt inn også...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå