Gjest Skrevet 3. mars 2008 #1 Skrevet 3. mars 2008 Fanden ta altså! Har fått DEN kransen av hemoroider og nå er det like før jeg skal føde. Kan starte når som helst. Har prøvd Alcos-Anal i flere dager, men det ser ikke ut til å ha noen virkning. Jeg er uhyre sjenert og vil ikke blottlegge meg før jeg MÅ når ungen skal ut. Vet jo at ved pressrier så blir det bare enda værre..... Noen som har gode forslag på hvordan jeg kan få bukt med hemoroidene kjapt?? noen annen salve som hjelper ? Hørt om AC3? Er den bra? Hjelp!!! Vil absolutt ikke at mannen min skal vite om disse beistene og iallefall ikke se dem!! Han får holde seg ved hode-enden!
Anonym bruker Skrevet 3. mars 2008 #2 Skrevet 3. mars 2008 huff skjønner deg godt jeg...har fått noe jeg også i enden som ikke ligner grisen:(:(til meg ser det ut som om en bit av tarmen er kommet på utsiden..en sånn flapp om du skjønner..unnskyld for detaljer altså..men dette kom under svangerskapet.tror det kan ha noe med avføringen min å gjør.har hatt så treg mage å ha presset å presset. he he..men det kan ikke være hemorider til meg tror jeg ikke for det er ikke vondt i det hele tatt.merker den ikke...hmm utrulig til mye rart man skal oppleve å få altså hehh.. men vi overlever da vell;) jeg gleder meg til fødsel jeg;)4 uker igjen.men det eneste jeg gruer meg til er akkurat det du beskriver, det å blottlegge meg å vise fram det jeg har fått bak..huff..gruer meg virkelig jeg også...men tror vi tenker annerledes når vi er kommet til det punktet. men uansett, masse lykke til;);)skal tenke på deg:)
Anonym bruker Skrevet 3. mars 2008 #3 Skrevet 3. mars 2008 Åh, Gud, jeg mener ikke dette stygt, men jeg holdt på å le meg ihjel da jeg leste innlegget ditt. Du har en så morsom måte å skrive på at du nesten burde gi ut bok! Når det er sagt så forstår jeg godt at dette er forferdelig ekkelt, flaut og vondt for deg, det er bare så utrolig mange rare ting man skal oppleve når man er gravid, at jeg ikke løfter å øyebrynet engang lenger dersom samtaleemnet er hemorroider, vaginastrekking eller forstoppelse under lunsjen. Håper det bedrer seg for deg, masse lykke til videre! PS: Si ifra når boken din kommer ut, den vil jeg kjøpe!!
Anonym bruker Skrevet 3. mars 2008 #4 Skrevet 3. mars 2008 Huff skjønner frustrasjonen :-/ Har fått en bitteliten tapp bak der, er livredd for at den skal bli oppdaget av mannen så og si. Jobber for å få den vekk nå.. Jeg fikk også noen problemer etter treg avføring, virker som tarmen ble litt skvist ut rett og slett (sorry detaljene...).. Jeg "skremte" det inn igjen ved å spyle med iskaldt vann rett etter og med jevne mellomrom. Det får blodkarene til å trekke seg sammen bak der, og hemoroider lever av blodtilførsel for å si det sånn. Samt masse knipeøvelser, det hjelper på samme måten. Jeg leste på en annen side på nettet at knipeøvelsen skal utføres som om du trekker sammen en glidelås fra rompa og fram. Da får du også styrket muskulaturen bak der og i underlivet, samt trekt inn det av tarmen som eventuelt har blitt skvist ut.. Lykke til :-)
Anonym bruker Skrevet 3. mars 2008 #5 Skrevet 3. mars 2008 Hehe.."skremte den inn"..detet blir bare bedre og bedre. Det var jeg som lo så godt her igjen ja. Grunnen til at jeg lo så godt var selvsagt at jeg kjente meg veldig igjen i det dere beskriver. Nei fra spøk til alvor; jeg oppdaget også til min store forskrekkelse at jeg hadde fått en liten "flapp" hvor solen aldri skinner, slik dere snakker om. Fant det ut fordi det begynte å klø og var ubehagelig hver gang jeg hadde avføring (som selvfølgelig var helt ravnsvart, seig og knallhard..nesten som lyden av småstein som falt ned i toalettskålen de gangene jeg var så heldig å få noe ut...O'helv..es jerntabletter!!) Heldig vis gikk den inn igjen av seg selv (utrolig nok!!) og jeg er overlykkelig over å ha blitt kvitt "trollet" i enden. men noen oppskrift på hvordan få denbort, det har jeg dessverre ikke.
Anonym bruker Skrevet 3. mars 2008 #6 Skrevet 3. mars 2008 ;-) hei hei!! Det er meg som skremte dem inn igjen! Dette temaet er litt tragikomisk. Det er godt å kunne le av det da :-D Men jeg har oppskriften på hvordan å bli kvitt den "harde bivirkningen" av jerntabletter!! Fortalte legen min om det (som også ble flau, pluss at mannen min var med), hun doblet dosen magnesium til meg. Så nå tar jeg magnesium om morgenen og kvelden, og jern midt på dagen. Jern og magnesium skal ikke taes samtidig nemlig. Magnesium virker omvendt på poopooen for å si det sånn :-D så nå har jeg normal poopoo igjen. No more småstein og murstein!!
Anonym bruker Skrevet 3. mars 2008 #7 Skrevet 3. mars 2008 ÅÅHH!!! Takk og pris, det er håp..i enden!!! Jeg iler til apoteket nå, Magnesium here I come!!!!!!! TUUUUUUUUUUUUUUSEN HJERTELIG TAKK til deg, "Skremte dem inn", fnis, fnis:-D
musemor... Skrevet 3. mars 2008 #8 Skrevet 3. mars 2008 Det er ikke flaut med hemoer når man er gravid, nesten alle får det og det er en naturlig del av det å gå gravid! Skal love dere at jordmødrene og legene ser store, gode hemoer hele tiden på hver vakt de har. Tror neppe de tenker på det gitt, dessuten har man fokuset på helt andre steder når man føder; tenker verken på hemoer, hårete legger man ikke rakk å barbere, hard hud under føttene eller noe annet, det dreier seg kun om å takle smerter og få barnet helt og friskt ut av magen! Propolis salve 10% hjalp litt for mine, samt å dytte dem inn etter hvert toalettbesøk, da får de ikke luft og krymper litt fortere! :-)
Anonym bruker Skrevet 3. mars 2008 #9 Skrevet 3. mars 2008 så mange fine svar;)jeg er hun med flappen hihi....men man kan ikke bare dytte inn den..for d er jo ikke en hemorid?eller....den kommer iværtfall ut igjen he he..huff, nei å nei, jeg får ta en prat med lege ,kanskje det går an å feste den på plass igjen hehhe...
noring Skrevet 3. mars 2008 #10 Skrevet 3. mars 2008 Søsteren min slet med hemorrider i svangerskapet, hun gikk til jordmor og fikk akupunktur. Ble nesten helst kvitt de!! Hun ble kjempefornøyd. Gikk til jordmor på Gressbanen i Tønsberg, hvis det er noen Tønsbergensere her:)
Anonym bruker Skrevet 3. mars 2008 #11 Skrevet 3. mars 2008 hvis det er noen trøst så bryr nok ikke jordmor seg noe særlig om hemmorrider. prøv akupunktur, det funka for meg!
Anonym bruker Skrevet 3. mars 2008 #12 Skrevet 3. mars 2008 Må bare spørre:..hva er hemorider egentlig?har aldri vert plaget med noe vondt eller noe som klør der bake,men for mange mnd. siden,eller kanskje 1 år siden eller noe,merket jeg at jeg hadde fått en sånn klump der,nesten som om det er for mye hud der på en måte,det føles veldig svulmende også (sorry),hadde ikke dette før...tidligere var liksom alt "flatt"vist dere skjønner.. kan dette vere hemorider?..dette har plaget meg en del,trodde jeg kanskje bare hadde blitt "styggere" der nede,(og har vert livredd for at sambo skulle se noe når vi har hatt sex),jeg har ikke prøvd noe for å bedre sitvasjonen der nede heller,siden det ikke har vert plagsomt,men hva kan hjelpe mot dette?og tror dere det er hemorider?håper noen kan hjelpe meg.
Marit & de 3 knøttene Skrevet 3. mars 2008 #13 Skrevet 3. mars 2008 Jeg har hatt hemorider i alle 3 svangerskapene mine. Har prøvd kjerringrådene, Scheriproct salve og Alcos anal salve og stikkpiller. Men det som har hjulpet meg mest er den nye Ac3 geleen som hat kommet!!! Prøv den. Den hjelper faktisk!
Anonym bruker Skrevet 3. mars 2008 #14 Skrevet 3. mars 2008 Det høres ut som hemoroide ja. Jeg hadde aldri hatt det før jeg ble gravid med førstemann, på slutten av sv.skapet når alt trykker nedover kom de. Det ser jo ut som en del av tarmen har detti ut, en sånn druelignende klump eller flere. Kan være små og store. De pleier jo å være ømme og vonde, men de kan også ikke kjennes så godt.....akkurat som en ekstra hudfille som bare ER der. ) Skal prøve AC3-salven jeg. Ser det er ei som anbefaler den her. Så får jeg heller prøve akupunktur etter fødselen hvis problemet vedvarer. Noe dritt er det uansett, men de er vel vant til å se litt av hvert på føden. ) får trøste meg med det.
Anonym bruker Skrevet 3. mars 2008 #15 Skrevet 3. mars 2008 tusen takk for svar:) er hemorider vanskelig å bli kvitt?,
Anonym bruker Skrevet 3. mars 2008 #16 Skrevet 3. mars 2008 Jeg er i uke 35 nå og har selv fått to stykker som er ganske store. Har brukt stikkpiller og salve, men det hjalp lite.. Dette høres så dumt ut, men jeg la på en isbit i stad og da trakk de seg sammen og ble små. Så smørte jeg på salve.. Så får jeg se da hvordan det går.. Uff... Syns dette er flaut jeg.. Altså å ha disse i stumpen...
Anonym bruker Skrevet 3. mars 2008 #17 Skrevet 3. mars 2008 ja,også er det jo såååååååå stygt,(ikke det at det er så mange som ser det da men..)
Anonym bruker Skrevet 3. mars 2008 #18 Skrevet 3. mars 2008 Hvor får man kjøpt den AC3 salven da? på apoteket?er den dyr?
Marit & de 3 knøttene Skrevet 3. mars 2008 #19 Skrevet 3. mars 2008 Ja, på apoteket. Husker ikke hva den koster. Sendte mannen min for å kjøpe sist. Merket forbedring bare etter noen timer .
Anonym bruker Skrevet 3. mars 2008 #20 Skrevet 3. mars 2008 hva gjør den salva da? jeg tenker på siden jeg ikke har noe vondt liksom...gjør den salva til at den forsvinner??
Anonym bruker Skrevet 4. mars 2008 #22 Skrevet 4. mars 2008 dytt..hehe..forsvinner detta med disse salvene? ELLER BRUKES SALVE bare for smerter..jeg har ingen smerter..bare den flappen heheheh...
Anonym bruker Skrevet 6. mars 2008 #23 Skrevet 6. mars 2008 Jeg oppdaget til min store skrekk at jeg hadde fått noen sånne "blemmer" utenfor endetarmen i dusjen i dag. Jeg klarte så vidt å se dem i speilet, og det føles at de sitter utenpå. altså at man ikke kan prøve å "dytte" de inn igjen. Har hatt litt løs avføring for et par dager siden( unnskyld detaljene), men ingenting i går. Derfor merket jeg det ikke i går. De har dermed kommet i løpet av de siste to døgnene. Jeg har aldri hatt dette før, og synes det er skikkelig ekkelt. Har bare en ukes tid igjen til termin, så det er jo typisk at det skulle dukke opp nå...................Vil ha de bort!!!!!!!!!!!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå