Veldig_lykkelig_mamma Skrevet 12. mars 2008 #126 Skrevet 12. mars 2008 Det er så mange mange mange innlegg på denne linken at jeg gidder ikke lese alle sammen. MEN min nåværende samboer og pappaen til min datter er elektriker. Og han er verdens beste mann! Han tar godt vare på meg og Tulla og han får meg til å le. Jeg ville valgt han mange mange mange ganger over min x-kjæreste som hadde fotografisk hukommelse og var utdannet lege (med fremtid som hudlege for der er det mye penger å hente).
Anonym bruker Skrevet 12. mars 2008 #127 Skrevet 12. mars 2008 I hvilken forbindelse er IQ'en din målt og i hvilken forbindelse ble den målt?
Anonym bruker Skrevet 13. mars 2008 #128 Skrevet 13. mars 2008 Så festlig at de som roper så forbanna høyt om sosiale antenner og IQ ikke engang vet hvordan det skrives.. Det heter Emotional IQ, så forkortelsen er EIQ og ikke bare EQ.. Ville da tro at dere med høøøøøøy utdannelse visste såpass....
ScaryMama Skrevet 13. mars 2008 #129 Skrevet 13. mars 2008 Den forkortelsen der, EIQ, har aldri jeg vært bort i i mine fagbøker. Emotional intellingence er EQ. EIQ kan kanskje står for emotional intelligence quotient, hvis du abslolutt mener at du har sett en forkortelse som ser slik ut...
Sjefsmegga Skrevet 13. mars 2008 #130 Skrevet 13. mars 2008 hehe..ja, men han har vel og merke litt å fare med intelletuelt! Noe som er bra siden jeg har planer om høyere utdanning og finner det veldig stimulerende å ha mer enn det trauste daglige å prate om... Kune aldri levd med en som kun hadde snakka fotball og bil....eller en som knapt snakka i det hele tatt. Kunne aldri vært sammen med en som aldri kunne lese en bok fra perm til perm....og diskutere innholdet etterpå...
Anonym bruker Skrevet 13. mars 2008 #131 Skrevet 13. mars 2008 Ikke mange professore som bare har ltr 64, da!
Anonym bruker Skrevet 13. mars 2008 #132 Skrevet 13. mars 2008 Jeg er fra en akademikerfamilie og gift med en "arbeider" fra en "arbeiderfamilie". Og det er vanskelig, veldig vanskelig. Heldigvis er han oppegående og leser en masse. Ellers hadde jeg nok blitt gal. men angrer litt på valget. Vi er fra to forskjellige samfunnsklasser og føler at jeg har giftet meg "nedover".
Anonym bruker Skrevet 13. mars 2008 #133 Skrevet 13. mars 2008 Med de der kjappe filleutdanningene de tar nå for tida er master et absolutt minumum. De gamle hovedfagene var noe helt annet!
Anonym bruker Skrevet 13. mars 2008 #134 Skrevet 13. mars 2008 Utdannelse er det nok, men ikke særlig hly utdannelse. Enig?
Anonym bruker Skrevet 13. mars 2008 #135 Skrevet 13. mars 2008 Min mann har hjernesvinn så hold kjeft!
Anonym bruker Skrevet 13. mars 2008 #136 Skrevet 13. mars 2008 Ja, sikkert, men det er også noe i dette med at like barn leker best. All statistikk viser det.
Anonym bruker Skrevet 13. mars 2008 #137 Skrevet 13. mars 2008 Jøss.. kunne aldri vært sammen med noen som er så snever som deg hvertfall. At man ikke har tatt utdannelse betyr da ikke at man ikke er intelligent. Og ja det kunne jeg. Har 6 års høgskoleutdannelse selv og er sammen med en som kun har fullført ungdomsskolen.
♥Prinzessin♥ Skrevet 13. mars 2008 #138 Skrevet 13. mars 2008 Så vi kan herved konkludere med at menn med lav utdannelse aldri leser aviser eller ser nyheter på TV. De har ikke peiling på politikk og aner ikke noe om hva som foregår i verden. IQ ville vært en fin bil, hadde det ikke vært for det faktum at han sannsynligvis vet veldig mye om denne dingsen med motor og fire hjul. Godt jobba, HI. Hjernekapasiteten din formelig svulmer. :-)
Anonym bruker Skrevet 14. mars 2008 #139 Skrevet 14. mars 2008 Hm, rare greier det her. Håndtverkere kan jo være så mangt. På hver byggeplass har du en del av disse håndtverkerne som lager kreative og utfordrende løsninger sammen med arkitekter, veldig mange driver eget firma. Mange liker måten de jobber på, er fysiske av seg og synes det er dumt med masse studielån når du kan få omtrent like høy lønn uten studier. Byggebransjen er en sterkt voksende bevegelse og skaper store muligheter. Jeg er selv akademiker, mannen min er utdannet økonom men jobber som snekker - og stortrives med det. Han er smart men også veldig sosial så han trives mere på en byggeplass med masse avslappende mennesker. Den ene kollegaen hans er en ganske kjent skuespiller som jobber litt mellom andre jobber, den andre kollegaen hans var rektor på en ungdomskole i nesten 20 år men trengte forandring. En tredje kollega er medlem av menza. Er disse dumme? Ja han jobber sikkert med et par som er skarpe men sånn er det vel overalt. Og at håndtverkere finner seg enklere jenter er nok tøv også. Jeg er utdannet, damene til mannens kollegaer er jurist, økonom, webdesigner, førskolelærer, 2 advokatsekreter og en frisør - synes det er en god blandning der og synes jeg. Dette blir for dumt ass
Anonym bruker Skrevet 14. mars 2008 #140 Skrevet 14. mars 2008 En intelligent, våken håndverker - ja takk !! :-D
aanonym Skrevet 14. mars 2008 #141 Skrevet 14. mars 2008 Da tror jeg ikke du kjenner så mange leger personlig, altså har dem i din nære omgangskrets/familie. Jeg kjenner veldig mange leger, og de er faktusk akkurat som alle andre: Noen er hyggeligere enn andre. Min svoger er lege, og maken til kjernekar skal man lete etter. Det samme gjelder andre med høy utdannelse. Jeg har ikke doktorgrad (men hovedfag), men det har veldig mange av mine venner/kolleger. Og det samme gjelder dem, noen er hyggeligere enn andre. Det er en myte at man er spesielt "nerdete" om man tar høy utdannelse, i dag er det det brede lag av folket som gjør det. Alle har muligheten!
Anonym bruker Skrevet 14. mars 2008 #142 Skrevet 14. mars 2008 Nei, jeg kunne selvfølgelig ikke ha vært sammen med en mann uten utdannning. tviler på at noen damer i Norge med hovedfag / master, som meg selv, ville ha vært sammen med en håndverkere /ufaglært. menn uten utdanning som jeg aldri hadde vurdert å bli sammen med er eksempelvis elektrikere, snekkere, tømrere, rørleggere, etc etc etc. om de har gått på fagskole i 1 eller 2 år, og lært praktisk håndverk, kan det selvsagt ikke betegnes som høyere utdanning. ha en fin kveld. - Sara
Anonym bruker Skrevet 14. mars 2008 #143 Skrevet 14. mars 2008 Jeg har master og er sammen med en håndverker, jeg har også flere studievenninner som er sammen med håndverkere. Hvordan har du ressonnert deg frem til at vi ikke finnes?
oui-oui Skrevet 14. mars 2008 #144 Skrevet 14. mars 2008 Bare hvis han er ikke-vestlig og har et stort lem.
ekornet123 Skrevet 14. mai 2014 #145 Skrevet 14. mai 2014 hahah ja penger er virkelig ikke allt det finnes så mange virkelig hyggelige mennesker der ute uten en krone! Dessverre er vi i dagens samfunn blitt så materalistiske! Min kjæreste er bartender samme med meg, kanskje ikke verdens høyeste utdannelse? Men vi klarer oss fint! <3
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå