FuckFace Skrevet 3. mars 2008 #51 Skrevet 3. mars 2008 Selfølgelig forsvarer jeg meg! Du sier jo indirekte at jeg ikke har utdannelse, ikke har noe til felles med høyere utdannete folk og ikke leser annet enn VG, ikke er orientert i resten av verden osv. Hvorfor skal ikke jeg forsvare meg? Har ikke komplekser, prøver bare å lære deg hvordan ting faktisk fungerer "på gulvet" og blant oss andre, venlige folk, da du virker litt dum.
Anonym bruker Skrevet 3. mars 2008 #52 Skrevet 3. mars 2008 Jeg sier vel relativt direkte at du ikke har utdannelse;-) Skal man virkelige kalle skolegang på videregående nivå for utdannelse? Trodde kanskje det var mest i "gamle dager" når mange sluttet etter ungdomsskolen. I dag er det vel et minimumskrav for å greie seg i samfunnet at man i det minste har videregående. He-he, lære meg hvordan ting fungerer på gulvet? Du er jammen søt;-) Mmhmm, kjempedum:-p
Anonym bruker Skrevet 3. mars 2008 #53 Skrevet 3. mars 2008 er ikke hele poenget at man må jobbe noe man liker å jobbe med? trivsel har alt å si.. man kan ikke ta en høy utdannelse bare for at det er så mye "bedre".. eller ser så mye bedre ut fra annen folk.. så lenge man jobber med noe man liker så er det bra.. dårlige mennesker finner man overalt.. om dem hr utdannelse eller ikke.. selv har jeg ingen utdannelse i følge hi sin mening.. og penger betyr ikke så mye for meg.. så lenge jeg og resten av familien min har det godt så lever jeg på det:)
Gjest Skrevet 3. mars 2008 #54 Skrevet 3. mars 2008 Nok en tåpelig avsporing. Handler overhodet ikke om hva man liker - men om hvem man liker nok til å dele en bit av livet sitt med vedkommende.
Anonym bruker Skrevet 3. mars 2008 #55 Skrevet 3. mars 2008 Jeg har hovedfag fra Blindern og mannen min har artium - et ganske dårlig et sådan. ;-) Han er engasjert, dyktig og ambisiøs innenfor det han driver med og har lært sitt fag gjennom praksis. Her i huset er bokhyllene fulle, VG ikke-eksisterende og samtalene er minst like "dype" som de jeg har med mine doktorgradsvenner. Unntak? Kanskje. Men nok en gang en påminnelse om hvor viktig det ikke er å generalisere.
Anonym bruker Skrevet 3. mars 2008 #56 Skrevet 3. mars 2008 Det vil alltid være unntak som bekrefter hovedregler...
Anonym bruker Skrevet 3. mars 2008 #57 Skrevet 3. mars 2008 Mannen min har 7 års grunnskole, et snev av adhd og rødt hår og fregner. Vurderer en annen mann som tross alt har artium...er jeg kravstor?
Ikkelektuell Skrevet 3. mars 2008 #59 Skrevet 3. mars 2008 "Jeg kan ikke være sammen med en mann som ikke forstår det som foregår rundt ham i verden (snakker på et litt høyere nivå enn VG nå), eller som ikke leser bøker, mange aviser, følger med på nyheter osv. Slike menn er rett og slett totalt turn off!!!" Det du skriver her er jeg helt enig i, men vinklingen din gjør det litt vanskelig å svare på spørsmålet ditt. Det er helt greit at utdannede mennesker oftere enn andre oppviser de egenskapene du snakker om, men tilfeller av uutdannede som gjør det samme opptrer da likevel såpass hyppig at det blir noget unyansert å stille spørsmålet på den måten du gjør. Du virker også litt begrenset når du tyr til "geipe-tegn" (:-P) og smilefjes ved slutten av annenhver setning. Slikt er ofte å se hos folk som ikke har det største spekteret å spille på når det gjelder å uttrykke seg. Det er i det hele tatt påfallende at du med dine sju(?) år i høyere utdanning ikke har klart å tilegne deg større evne til å uttrykke deg og til å reflektere rundt de tingene du tar opp. Og for å komme dere i forkjøpet; det er ett hundre prosent likegyldig for meg hva HI eller andre tenner på, og jeg finner det ikke provoserende at hun tenner på intellekt (det ser snarere ut til at jeg deler hennes syn på akkurat det) - jeg påpeker bare den litt snevre måten å legge frem saken på.
Anonym bruker Skrevet 3. mars 2008 #60 Skrevet 3. mars 2008 Jeg greier vel gjerne bare å skille mellom hvilke fora jeg uttrykker meg i. Jeg bruker ikke akkurat smiletegn og geipefjes når jeg skriver doktorgraden min. Hvis det er av interesse bruker jeg også disse smilefjesene når jeg skriver sms, det gjør de andre jeg kjenner med samme utdannelsesnivå som meg også. Kanskje det har noe med at noen med lang utdannelse faktisk greier å ikke være dønn tørr og seriøs hele tiden. Man er gjerne litt mer muntlig og løs i skriveformen på et slikt forum eller på sms.
Ikkelektuell Skrevet 3. mars 2008 #61 Skrevet 3. mars 2008 Når ble egentlig mangel på smilefjes synonymt med overdreven seriøsitet? Man kan fint være løssluppen og muntlig uten å måtte "blunke" etter hver setning, men dette har igjen å gjøre med hva man evner å uttrykke kun med ord.
Anonym bruker Skrevet 3. mars 2008 #62 Skrevet 3. mars 2008 Noen mangler jo mimikk når de prater også, ser i grunnen for meg at du er en av dem.. Selv bruker jeg kroppen og ansiktet litt når jeg prater. Det betyr ikke at man ikke evner å uttrykke seg på annen måte, men bare måten man foretrekker å uttrykke seg på. ;-) ;-)
Ikkelektuell Skrevet 3. mars 2008 #63 Skrevet 3. mars 2008 Det at du skifter tema (vi snakket da tross alt om skriftlig kommunikasjon) og kommer med usaklige antagelser validerer egentlig bare poenget mitt.
Yrha Skrevet 3. mars 2008 #64 Skrevet 3. mars 2008 Jeg tenkte likt i mine yngre dager, og så meg selv sammen med en akademiker. Likevel endte jeg opp med en elektriker med høye ambisjoner og høy intelligens. Han sikter høyt i yrket sitt, jobber hardt, og stiger i gradene. Utdannelsesnivået hans er mindre betydelig i akkurat denne jobben, fordi leder-egenskaper og sosial intelligens og evnen til å sjonglere mange oppgaver samtidig vektlegges. Og DE egenskapene tenner jeg på Å dømme folk ut i fra utdannelse blir alt for ensrettet.
scoobidoo Skrevet 3. mars 2008 #65 Skrevet 3. mars 2008 Å herregud, skal smilefjes liksom bevise om man kan uttrykke seg eller ikke, nå da. :-( Da kan ikke jeg uttrykke meg noe spesielt. Jeg er nemlig fan av å lyse opp både sms'er, personlige mailer o.l. med smilefjes :-) Jeg synes det er koseligere å lese når der er noen smilefjes rundt omkring. ;-) :D :D :D :D Oioioioioi, jeg er elendig til å uttrykke meg altså. Sorry, måtte bare, synes dette blir for dumt!
FuckFace Skrevet 3. mars 2008 #67 Skrevet 3. mars 2008 Kjære anonyme hi. Bare det at du sier at videregående, 2 års lærlingetid og fagbrev ikke er utdannelse er nok til at du for min del virker ganske blåst. Hvis du leser de andre svarene du har fått, men fremdeles ikke forstår at du er ganske fjern og overfladisk, så greit nok. Håper for din del at du bare laget innlegget for å kverulere, da. Du skjønte sikkert det var idiotisk i det øyeblikket du skrev det, ellers hadde du vel gjerne ikke vært anonym...
scoobidoo Skrevet 3. mars 2008 #70 Skrevet 3. mars 2008 Kjære fuckface. Du er glad i å fucke opp det meste, er du ikke? Jeg har mange venner, både med og uten utdannelse, og har like god kjemi med de fleste. En av mine beste venninner jobber på Rema, og selv er jeg lærer. Men når det gjelder mannen jeg skal dele resten av mitt liv med, holder det ikke at han liker å diskutere biler, husbygging og fotballresultater. Jeg sier ikke at alle uten høy utdanning bare diskuterer disse tingene, men ofte stopper samtalene mine opp etter kort tid når jeg kommuniserer med mennesker uten utdannelse. Selvom jeg gjerne sladrer og snakker om gamle dager, mangler det på en måte noe når jeg ikke kan dra samtalen opp på et "høyere nivå." Det er min mening, og, etter som jeg oppfatter det, også HIs. Synes ikke hun virker verken fjern eller overfladisk...
FuckFace Skrevet 3. mars 2008 #71 Skrevet 3. mars 2008 Fucke opp det meste? Så vidt jeg ser er det HI som fucker opp her. Jeg er enig i alt du skriver, jeg. Men jeg syns ikke utdannelse har en dritt med det å gjøre! Man kan da ha diskusjoner på et høyt nivå om noen er kassadamer eller professorer. Men selvfølgelig, ikke alle mennesker er smarte, men det har vel med andre ting enn utdannelse å gjøre. Å påstå at en snekker er mindre intelligent enn en lege er bare dustete, og etter min mening overfladisk.
scoobidoo Skrevet 3. mars 2008 #72 Skrevet 3. mars 2008 Ja, fucke opp var vel ikke rette ordet, brukte det bare pga nicket ditt. Men jeg synes denne diskusjonen forsvant i feil retning. Spørsmålet var jo hvilke menn man blir tiltrukket av, ikke sant? Jeg er til en viss grad enig i at man kan være like intelligent både som snekker og som lege. Men jeg merker ofte at det er mye som mangler innen "diskusjonsteknikk" når man ikke har studert noen år. Når jeg skriver "mangler", mener jeg i mine samtaler, altså at JEG synes det mangler noe.
Anonym bruker Skrevet 3. mars 2008 #73 Skrevet 3. mars 2008 For en diskusjon. Høres ut som 3-4år på høyskole er en bragd.Er ikke så utrolig vanskelig å gjennomføre og alle kan greie det. Har ikke noe mere å diskutere av den grunn. Å være faglig flink kan de fleste være. betyr ikke at de har så mye å stille opp med i forhold til diskusjoner/samtaler av denn grunn .Å gjennomføre 3 år på høyskole er ikke noe mere "wow" for meg enn fagbrev.
Anonym bruker Skrevet 3. mars 2008 #74 Skrevet 3. mars 2008 Jeg ER sammen med en mann uten utdannelse høyere enn 6 klasse på barnetrinn. Han er også innvandrer,. MEN han er skarp som en kniv. Kan utrolig mye om alt. En ordentlig tusenkunstner. Han er den typen som lærer utrolig fort og er veldig intelligent. Har både høy iq og eq. Og med den manglende utdanningen tjener han en halv million i året. og det siste utsagnet ditt: "Hva med dere? Mitt inntrykk er jo at man finner noen på samme hylle. At håndverkere ol. finner seg litt "enklere" jenter." Du virker temmelig enkel selv i den utrolige enkle måten du tenker på. Syns det oser lav intelligens av hele innlegget ditt. REgner med du er singel?
Anonym bruker Skrevet 3. mars 2008 #75 Skrevet 3. mars 2008 Jeg har en god utdannelse, mannen min har det ikke. Han droppet ut av skolen tidlig. MEN, han er en smart mann som tjener mye som selvstendig næringsdrivende. Han er veldig interessert i hva som skjer i verden, mer enn de fleste tør jeg si, og han er en fryd å diskutere med. Utdannelse har ikke alltid så mye å si.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå