Anonym bruker Skrevet 3. mars 2008 #1 Skrevet 3. mars 2008 Jeg vet med meg selv at jeg ikke kunne det. Det er ikke fordi jeg ser ned på folk med lav eller ingen utdannelse. For meg er hjernen rett og slett det største sexorganet. Jeg hadde ikke blitt tiltrukket av en mann uten ambisjoner på det området. Jeg kan ikke være sammen med en mann som ikke forstår det som foregår rundt ham i verden (snakker på et litt høyere nivå enn VG nå), eller som ikke leser bøker, mange aviser, følger med på nyheter osv. Slike menn er rett og slett totalt turn off!!! Jeg tenner overhode ikke på håndverkertyper, sportsmenn osv. urk.. Jeg tenner heller ikke på nerdetyper. Det må være den rette miksen.. :-p Han må altså være pen og sosialt intelligent også. Hva med dere? Mitt inntrykk er jo at man finner noen på samme hylle. At håndverkere ol. finner seg litt "enklere" jenter.
Gjest Skrevet 3. mars 2008 #2 Skrevet 3. mars 2008 Hva er det du sier???Håndverkere har da utdannelse...fy flate,tror ikke du har særlig utdanning jeg*undre*
Anonym bruker Skrevet 3. mars 2008 #3 Skrevet 3. mars 2008 På lavere nivå... Kaller det ikke utdannelse en gang, jeg, når det er på videregående nivå... Ikke lat som om du ikke skjønner hva jeg mener, det blir for dumt..
Gjest Skrevet 3. mars 2008 #4 Skrevet 3. mars 2008 Jeg er veldig opptatt av utdannelse. Men, jeg vet ikke. Ser ikke for meg sammen med en rørlegger F.eks... Men, man vet aldri. Allikevel mener jeg at man kan ha høye ambisjoner uten å ha utdannelse. Og at man kan nå disse uten det òg. Men som man sier - like barn leker best. Intelligens og utdannelse betyr nok veldig mye for meg:) allikevel en salig blanding. Vil ikke ha en helt vill kjæreste som hele tiden snakker som en professor. Uansett er sosial intelligens viktigere for meg!
Tally Skrevet 3. mars 2008 #5 Skrevet 3. mars 2008 Du mistet litt troverdighet når du setter "pen" som krav. Dessuten er det forskjell på å tenne på noen og å tiltrekkes av noen. Håndverkere har utdanning. Det er da ingen automatisk sammenheng mellom høy utdannelse og sosial intelligens. Du vil nok finne deg en som er litt "over" deg, ja. Uten problemer.
Anonym bruker Skrevet 3. mars 2008 #6 Skrevet 3. mars 2008 Det var jo det jeg mente da sikle, at han ikke måtte være for nerdete og uten sosial intelligens. Den rette miksen. De som har store ambisjoner uten utdannelse, er stort sett bare opptatt av penger, og det finner jeg ikke tiltrekkende.
Gjest Skrevet 3. mars 2008 #7 Skrevet 3. mars 2008 Så yrkesrettet utdanning er ikke like bra altså????Lurer på hvordan livet ditt ville vært med bare akademikere....og det finnes mange høyt utdannede idioter der ute....og mange oppegående håndverkere:))))
Anonym bruker Skrevet 3. mars 2008 #8 Skrevet 3. mars 2008 Sa da heller ikke at det var en automatisk sammenheng mellom høy utdannelse og sosial intelligens, det var nettopp derfor jeg poengterte at det måtte være den rette miksen.. Jeg tar selv doktorgrad, og har da sett nok av eksempler på høyt utdannede mennesker uten sosial intelligens.. Alle vil vel være sammen med noen som er pen?!?
Anonym bruker Skrevet 3. mars 2008 #9 Skrevet 3. mars 2008 Kjære Honey Bee, har jeg på noe tidspunkt sagt at man ikke trenger håndverkere osv.? Nå snakker vi om tiltrekning, ikke om hva som trengs for å få samfunnet til å gå rundt... Har ikke sagt at vi bare trenger akademikere! Du bare forsterker mitt inntrykk av at folk med lav eller ingen utdannelse har store komplekser. Du flyr jo rett i strupen på meg. Grenser til det komiske. Har ikke sagt det ikke finnes mange høyt utdannede idioter.. Jeg sa det måtte være den rette miksen. Du får lese innleggene ordentlig før du svarer da, vet du. Det som er poenget er vel at du ikke har noe særlig utdannelse selv, og dermed ikke kan relatere deg til dette.
supergyda Skrevet 3. mars 2008 #10 Skrevet 3. mars 2008 Delvis enig, men jeg synes du generaliserer vel mye. Min mann må være intelligent, kunnskapsrik, ha nyanserte syn på saker og ting, være godt orientert, velreflektert og velartikulert. Slike trekk har ofte sammenheng med utdanningsnivå, men ikke nødvendigvis. Det finnes idioter med høyere utdanning, og det finnes meget kloke og reflekterte personer med yrkesutdanning eller lavere.
Anonym bruker Skrevet 3. mars 2008 #11 Skrevet 3. mars 2008 ja min han har ikke utdannelse.. han er selvstendignæringdrivende og sitter med 1 million i overskudd hvert år.. han følger veldig mye med hva som skjer og han kan veldig mye om forskjellige ting.. jeg er stolt av han jeg.. her sitter jeg men en utdannelse som tjener ingenting... men men..
Gjest Skrevet 3. mars 2008 #12 Skrevet 3. mars 2008 Slik som jeg ser det mener du at mennesker med lav utdanning er mindre intelligente...tar jeg feil da eller?
Gjest Skrevet 3. mars 2008 #13 Skrevet 3. mars 2008 Skjønner anonym veldig godt jeg. Sier ikke at en håndtverker er dum og ikke har utdannelse. Men, det er bare noe med intelligens og utdannelse som henger sammen, og som jeg tiltrekkes av. Handler vel om preferanser. Betyr i hvert fall veldig mye for meg!
Anonym bruker Skrevet 3. mars 2008 #14 Skrevet 3. mars 2008 Det henger jo ofte sammen da Honey Bee... Mennesker med høy intelligens har gjerne ambisjoner om å bruke den til noe, og tar da gjerne en akademisk utdannelse, så ja, det henger sammen... Det betyr ikke at håndverkere f. eks er uintelligente, men heller ikke veldig intelligente. Som min venninnne som er psykolog sier, og som har drevet mye med IQ testing bl. a, det er mange håndverkere der ute som går rundt med 70 i IQ, de fungerer helt greit for dèt.
Anonym bruker Skrevet 3. mars 2008 #16 Skrevet 3. mars 2008 Jeg er da enig med deg supergyda. Jeg mente da heller ikke å si at noen mennesker er bedre enn andre. Jeg snakker nå om hva jeg tiltrekkes av. Det finnes alltid unntak som bekrefter hovedregelen.
Anonym bruker Skrevet 3. mars 2008 #19 Skrevet 3. mars 2008 Selvfølgelig kunne jeg det... Har selv utdannelse fra universitet og høyskole, er gift med en elektriker.... Vi har det superbra, og faktisk så kan han utfordre intellektet mitt, selv om har ikke har den lengste utdannelsen... Før jeg traff ham, hadde jeg ikke en eneste "håndtverker" ibekjentskapskretsen min.... Så jeg var litt skeptisk til å begynne med.
Anonym bruker Skrevet 3. mars 2008 #20 Skrevet 3. mars 2008 Kjære anonym, her bare understreker du mitt tidligere poeng, nemlig at mennesker med ambisjoner men uten utdanning, er mest opptatt av pengene..
Anonym bruker Skrevet 3. mars 2008 #21 Skrevet 3. mars 2008 Da lar du deg aldri få sjansen til å bli kjent med noen med lav utdannelse fordi du dømmer dem som uinteressante så fort du vet hvilket yrke de driver med. hmmm
Anonym bruker Skrevet 3. mars 2008 #22 Skrevet 3. mars 2008 Morsomt at hi bruker ord som sosialt intelligent, ha ha. Høres ut som det må en ganske "enkel type" til for å holde ut med et nek som deg, haha!
scoobidoo Skrevet 3. mars 2008 #23 Skrevet 3. mars 2008 Helt enig med HI. Jeg kunne ikke vært sammen med en person som ikke interesserer seg for hva som skjer i verden. Jeg kunne heller ikke vært sammen med en person som ikke leser bøker, eller som jeg ikke kan ha intellektuelle samtaler med. Jeg trenger å diskutere fag, politikk, barneoppdragelse, verdensproblematikk etc. Det at en person har lav utdannelse trenger ikke nødvendigvis henge sammen med lav intelligens. Men i stor grad interesserer de "håndtverkerne" jeg kjenner, seg for helt andre ting enn det jeg interesserer meg for. Tror vel dette var litt av poenget til HI? (Enkelte bør lære seg å lese andres innlegg ferdig før de begynner å kritisere.)
Anonym bruker Skrevet 3. mars 2008 #24 Skrevet 3. mars 2008 Kjære deg, vi snakker her om tiltrekning og hva man ønsker for en partner.. Jeg har da opptil flere venner med lav eller ingen utdannelse, selv om det jo ofte er slik at man ender opp med mange venner i samme "kategori" som en selv. Jeg har da ikke på noe tidspunkt dømt mennesker uten utdannelse. Jeg snakker om hva jeg tiltrekkes av!!! På samme måte som at jeg tiltrekkes hvite menn, høye menn, ikke blonde menn osv. Vi snakker om preferanser her, ikke menneskeverd!!!! Herlighet så hårsåre dere er..
Anonym bruker Skrevet 3. mars 2008 #25 Skrevet 3. mars 2008 Takk, scoobidoo!!! Men som sagt, dette bare forsterker mitt inntrykk av at folk med lav eller ingen utdannelse lider av store komplekser pga. dette.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå