Belle76 Skrevet 3. mars 2008 #1 Skrevet 3. mars 2008 Hei, jeg er 6 dager over forventet mens, ikke antydninger til at den kommer heller. Murringer og det føles ut som om det er noe som skal ut, men ingenting skjer.. Har hatt negative tester fra den dagen jeg skulle ha hatt mensen.. Noen som har opplevd det samme? Kan det virkelig ta lengere tid før en graviditetstest slår ut som positiv? Håper noen kan svare meg på dette... Blir jo litt frustrert da, når ingenting skjer....
Gjest Skrevet 3. mars 2008 #2 Skrevet 3. mars 2008 hallo kansje du har tisset for mye på den? tiss på den til den er våt ikke til det drypper av den ,
tett og nett Skrevet 3. mars 2008 #3 Skrevet 3. mars 2008 Ja, d kan ta noen dager før det slår ut på en test. Men vis du ta morgenurin er det det som er best pga av mye innhold av d hormonet som slår ut på testen. det er så mye som kan "sinke" mens. alt rundt deg spiller inn. Men jeg kan anbefale deg og ringe legekontoret og få tatt en test der.
tett og nett Skrevet 3. mars 2008 #4 Skrevet 3. mars 2008 det som er tryggest er å tisse på et glass. også holde testen nedi glasset. halve Testområdet skal være nedi urinen. Det gjorde jeg og da fikk jeg posetiv=)
Belle76 Skrevet 3. mars 2008 Forfatter #5 Skrevet 3. mars 2008 Jeg tisser alltid i en kopp, slik at det ikke blir rot av det... men jeg tar test strimmelen ned til max streken.. kanskje det er det som er feil da?
tett og nett Skrevet 3. mars 2008 #6 Skrevet 3. mars 2008 du kan jo prøve på nytt. Urinen vil jo trekke inn. hold den der i ca 10sek. når du tisser direkte på pinnen vil du jo ikkje få det like jevnt som når du holder dn nedi glasset=)
tett og nett Skrevet 3. mars 2008 #7 Skrevet 3. mars 2008 Men anbefaler deg å bruke Morgenurin når du er så tidlig på vei. Jeg tok først en test på morgen og da kom det 2 klare blå streker. Men jeg bestemmte meg for å ta en til test pga at jeg har kobberspiral. så da tok jeg en ny urin prøve neste gang jeg måtte tisse. å da var ikkje begge streken like klar. jeg var i tillegg på legkontoret og tok en test.. Ville være sikker
lille oscar + bebis Skrevet 3. mars 2008 #8 Skrevet 3. mars 2008 HALLO!! been there, done that... Jeg fikk ikke mens... så jeg tok utallige graviditetstester. Jeg skulle til spania i utveksling i høst, så jeg gikk for sikkerhetsskyld til legen for å skjekke at jeg ikke var gravid, en uke før jeg reiste. Da var både urin og blodprøve negativt + at hun merket ingenting på GU -undersøkelsen. Jeg kom ned til spania, trodde jeg ikke var gravid.. og var veldig kvalm. Tok en urinprøve for sikkerhetsskyld- den slo endelig ut positiv. Etter UL- termin var jeg da 6 uker på vei når jeg hadde blodprøve hos legen, og 8 uker da jeg fant ut av graviditeten. du kan være gravid, bare at hormonnivåene dine er lave enda.. bare ikke gjør som jeg gjorde, jeg drakk alkohol da jeg fikk negativ på blodprøven... Selv om den er negativ så bare vent bittelitt til, og test deg en gang for mye enn en gang forlite
Bimsevimsen-på overtid :-( Skrevet 3. mars 2008 #9 Skrevet 3. mars 2008 Du kan ha hatt eggløsning senere enn du tror. Jeg gikk 13 dager over mensdag før jeg fikk positiv test. Undret veldig hvorfor ingen tester ble positive og hvorfor ikke mensen kom. Mannen min sa at jeg bare måtte gi opp å håpe... Men så etter å ha brukt 5 tester på 13 dager fikk jeg positiv test. Så eggløsningen min har sannsynligvis vært rundt rett før dagene jeg ventet mensen. Dette stemte med både tidlig ul i uke 6+3 og ordinær ul i uke 17. Så du får smøre deg med tålmodighet!!
Ann-chi87 14.pp! Skrevet 3. mars 2008 #10 Skrevet 3. mars 2008 hei:) jeg er 13 dager over forventet mens.. så skjønner godt hvordan der er å bare gå der å vente.. . har tenkt til å teste igjen i morra jeg, og får jeg negativ test da slår jeg meg til ro med at det ikke er noen spire der.. lykke til:)
Makko med to små gutter Skrevet 3. mars 2008 #11 Skrevet 3. mars 2008 Beklager å måtte si det, men det er også en stor sjanse for at du ikke er gravid! Legen sa at når jeg testet neg. 3 uker på overtid kunne jeg være helt sikker på at det ikke var noe spire der.... For egendel har stoffskiftet ved to anledninger kasta syklusen på villspor (lengste syklusen jeg hadde da var på 78dager), -uten at jeg på dette tidspunktet trengte å medisineres... -Veldig mange andre ting som kan påvirke bla. stress.... -Veit det alt om hvor kjedelig det er å syklusforstyrrelser hvis man prøver (jeg var som en klokke (med 2 timers slingringsmon!) før vi begynte å prøve....
semma Skrevet 3. mars 2008 #12 Skrevet 3. mars 2008 Hei, hadde samme opplevelse for ett år siden, og desverre viste det seg at jeg hadde blitt gravid (derfor uteblitt mens), men fosteret døde tidlig. Alt kom til slutt ut av seg selv i en SA uke 10+2. Da med også 2 difuse testresultat hos legen. (Negativ på urinen , men noe forhøyet HcG i blodet).
3barnsmor? Skrevet 1. juli 2008 #13 Skrevet 1. juli 2008 Sånn er det med meg også nå faktisk, jeg går nå på dag 6 etter ikm og ingen mens og bare negative tester. Men tror jeg har hatt EL på dag 19, når bør jeg sjekke da for å kunne få en positiv test?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå