Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Jeg leste i avisen i går at de skal stenge fødestuen ved sentralsykehuset østfold i Fr.stad i sommer. Det skal kun være et barselhotell. Jeg ble lei meg, for vi hadde søkt om plass nettopp her. Har forsøkt å ringe i hele dag, men det er opptatt på telefon. Er det noen som vet når "sommer" er? Har termin 29. juni, og det er vel typisk min flaks om de stenger 1. juli og jeg føder over termin :-)

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/137030543-b7-p%C3%A5-s%C3%B8f-stengt-i-sommer/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Leste dette, jeg også!!! Jeg har termin 10 juli, men skal ha planlagt ks, så da er det vel fortsatt juni når vi skal til Fr.stad....

Leser også at de tillitsvalgte jordmødrene/ s.pleierene er skeptiske og mener det er lite penger å spare.

Håper ledelsen kommer til fornuft!!

Jeg kom endelig i gjennom på telefon, og de kunne ikke si annet enn at de trolig stenger rundt St. Hans, 20. juni. Det betyr at jeg må føde litt før termin for å rekke det. Litt trist. For 8 år siden da jeg fødte min første sønn hadde jeg plass på ABC på Aker, da vannet gikk var det ikke plass til meg og jeg endte opp med å tilbringe alt unntatt de siste 20 minuttene på venterommet. Denne gangen hadde jeg gledet meg til å komme på en ordentlig fødestue, men det ser ikke ut som om det skal skje nå heller. De to gangene i livet mitt jeg skal føde, skjer altså sånn ting. Uflaks!

Ja, sorry mac!

Synes det er rart at de skal spare pengene i måneder med mye fødsler...

..og hvordan kan de skille på hvem som " trenger" et slikt tilbud mest. De som føder i juli - eller de som føder i mars?

Skulle gjerne sett tallene som viser at det er verdt det - at sparingen liksom monner.

Kanskje vi sees i Fr. stad i slutten av juni!!

Om formen er bra, har mannen lovet full "innsats" i juni for å se om vi kan rekke fristen he he. Vi får trøste oss med at SØF i hvertfall nå er regnet som et veldig bra sykehus. De hadde jo et litt lugubert rykte mht fødsler for noen år tilbake. Ha en strålende vårdag og lykke til!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...