Gå til innhold

10 mnd. og skal til Egypt - tips?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er litt usikker på hva vi trenger ta med til en 10 mnd. gammel baby på ferie i Egypt? Drikker mme og spiser mest brod og frukt. Er det best og ta med pulver til mme eller ferdig blandet mme? Hva om de ikke har "ordentlig" brod der? Noen med erfaringer? Hva bor vi unngå av mat for og ikke risikere diare for lille gutten? Han putter jo alt i munnen for tiden...

Takker for all tips!!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Heisann. Vi var i egypt i sommer, men lille tulla vår var ennå ikke født da. Men ang. brød; alt av brødmat er veldig fint - altså lik loff. Ikke mye grovbrød å oppdrive. Unngå melke og melkeprodukter, og ikke drikk vann dersom det ikke er kokt. Og vær forsiktig med hva han putter i munnen, spes. det som andre har tatt i/på. Feks. så ble vi anbefalt å desinfisere hendene våre etter vi hadde tatt i penger. Er lurt å ha våtservietter/desinfeksjonsservietter å vaske henden ofte med. Men der igjen så hjelper jo loff mot diarè :o)

De har sikkert gode råd på helsestasjonen. God tur! :o)

Skrevet

Har du snakket med vaksinasjonskontor? De har endel råd for ulike destinasjoner. De anbefaler nok ikke reise til Egypt med et så lite barn, men det er jo opp til dere å bestemme. Jeg ville tatt med ferdignan, grøt og middag hjemmefra for å være sikker på at maten var bra. Sjansen for å få en magekatarr/diare er stor der nede.Ville også tatt med GEM-pulver i tilfelle langvarig diare. Fås på apotek, det er salter som opprettholder væskebalansen bedre.

Ønsker dere en kjempefin tur:)

Skrevet

Vi var i Egypt nå i februar, med snuppa på ti mnd. Gikk kjempefint!

Vi hadde med grøtpulver og middagsglass hjemmefra.

Fant fruktmos på glass på de fleste apotek. Der har de også mme, grøt, bleier og diverse. Ikke i vanlige matbutikker, såvidt jeg kunne se. Når jeg tenker meg om tror jeg ikke jeg så middagsglass noe sted heller...

Brødet er fint, som nevnt over her. Så ikke noe grovt brød på de to ukene vi var der, hverken på hotellet eller i butikkene.

Hold dere unna melk og melkeprodukter, og ikke bruk vann fra kranen! Skikkelig brunt og ekkelt. Ville ikke brukt det kokt engang, og jeg er ikke spesielt pysete! Det er lett å få tak i flaskevann, også på STORE flasker. Er nok lurt å bruke flaskevann til mme.

Ellers er et eller annet desinfiserende et must. Vi hadde med håndsprit til oss voksne, og våtservietter til snuppa. Antibac. Kjempegreit.

God tur!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...