Gå til innhold

Far med adhd

Anbefalte innlegg

Skrevet

jeg sitter her litt fortvilt, mannen min skal under utredning for klare tegn på adhd. Problemet er at han skifter jo humør og nærmest personlighet med jevne mellomrom. Jeg har vært tålmodig i lange tider, da han måtte flytte ut av hjemmet i prosessen for han ble nærmest voldelig fysisk og mentalt. jeg sitter nå og ser fram til familieterapi i forbindelse med diagnostiseringen, men hva skjer? Jo han trekker seg fra det hele og kaster seg ut i nok en ny jobb..... I tillegg vurderer han fram og tilbake om han i det heletatt skal komme hjem til familien. Jeg sitter da alene med mange små barn, og ønsker desperat noen råd i forhold til hva jeg skal presentere for våre barn??

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du får sei det litt som det er; pappa er litt dårlig( ikkje sjuk) for tida, det kan vare lenge og han prøvar å få hjelp for det for å bli betre.

Kanskje ungane har merka stemninga i heimen? Sei at derfor må pappa bu ein annan plass sånn at alle har det bra, iallefall for ei stund. kor lenge veit du ikkje.

han har jo ein oppførsel som er lik ADHD; nye prosjekt og variabel i oppførsel. Det kan jo hende han er litt redd for svaret på testen, sjølv om han kanskje egentlig veit... Det er jo noke med å få "stempel". Det kan også ha med at det tar for lang tid å vente på å komme i gang med testinga, han manglar tålmodighet.

Det kjem jo også an på alderen til ungane, dette, kva du skal seie. Gjer ikkje for mykje ut av dette ang kva du skal seie til ungane.

Har han flytta ut, så ta kontakt med NAV trygd og meld deg som einsleg forsørgar, slik at du ikkje får økonomiske problem opp igjen på. Sitt ikkje på gjerdet og vent på kva han bestemmer seg for, ta av gjerdsla sjølv. vil du han han i hus igjen om han fortsetter som før?

Det er vanskelig å gje råd. Eg har tenkt ei stund på dette, før eg svarte no. Var usikker på om eg skulle svare... Men veit korleis det er å lure på slikt, og ikkje få svar.

Håpar det går seg til...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...