Kris. Skrevet 3. mars 2008 #1 Skrevet 3. mars 2008 Vi har en jente som fyller 1 år i mars. Hun har hatt kolikk i over 6 måneder og når det begynte å rette seg gikk vi over på enorme søvn problemer. Hun har kunnet våkne vært 20 min hele natten, men det det har rettet seg noe.Problemet er at hun våkner mange ganger og holder det gående i flere timer fremdeles. Vi får aldri mere enn ca. 3 timers søvn totalt og slik har vi hatt det i over 6 måneder nå. Jeg er i ferd med å møte " veggen". mannen min er i borte i 6 dager av gangen og hjemme i 4-5 dager så det meste faller på meg. I tillegg har jeg en sønn på 3 år som har begynt å våkne av hennes skriking på natta enda han ligger 2 etg under oss. Vi ble henvist til noen søvn spesialister , midtimellom.no. synes ikke de virker som de er midt i mellom, de burde heller hete "i andre enden "spørr du meg. Trodde de skulle være litt imellom ferber og den myke metoden. De ville vi skulle ligge inne hos henne hver natt når hun våknet, jeg sa jeg ikke klarte å sove med hene i sengen men de synes det var supert når mannen min ville det, Jeg spurte om hvordan hun ville reagere når jeg ikke gjorde den samme servicen, da svarte de at det venner hun seg til. At pappa gjør sånn og mamma gjør sånn. Synes det har blitt enda værre etter dette. Tror barn har gått av å ha samme rutiner hver natt. Noen som har noen gode råd? eller kjenner til disse to damene i midtimellom? Føler vi er i ferd med å lage mange uvaner for henne nå som vi kommer til å slite med i en evighet. Jeg har ikke lyst til å venne et barn til å måtte sove sammen noen hele tiden. Har aldri hatt problemer med 3 åringen før nå, han har sovet som en stein og sover alltid alene i egen seng, Skal på 1 års kontroll i morgen og tror jeg kommer til å be om sove medisin til henne, jeg føler vi har prøvd alt og det går på den syvende måneden. Pratet med en psykolog i går som også forslo dette, kanskje det hadde hold med en uke og at søvn mønsteret hennes ble bedre da... får sikkert mange reaksjoner på dette nå, men dette går på helse løs for oss nå. Gode råd tas imot med takk.. Hilsen en helt utslitt mamma
Moi 32 Skrevet 3. mars 2008 #2 Skrevet 3. mars 2008 Hei! Enorm respekt for deg/dere som har holdt ut så mye så lenge!! Vi har hatt akkurat samme problemet, men i et mindre tidsperspektiv. Han hadde kolikk i 4mnd ca(med "rester" frem til 6mnd), og masse masse søvnproblemer. Vi begynte med Vallergan allerede da han var 3,5mnd gammel vi da.. Da var jeg helt utslitt og så vanvittig nedfor for at min sønn bare hadde masse smerter og var trøtt-trøtt-trøtt uten at jeg var i stand til å få han til å sove.. Legen så det nok ville holde med litt vallergan om kvelden i 2-3uker, men det har vist seg gang på gang at han ikke klarer å sove uten, så han går på det fast og skal gjøre det noen mnd til(han er nå 8mnd). Nå sover han for det meste fra 19-6/6.30 med noen små våkninger/mareritt i blant, noen ganger må vi inn og gi smokk og klapp på kinnet for at han skal finne roen igjen, andre ganger sovner han straks igjen av seg selv. Noen perioder er han våken 1-2t på tidlig morgen, men dette går over etter noen dager igjen. På dagtid sover han 2x30min, av og til litt lengre. Han sover altså 12-13t per døgn nå(tidligere 8-9t). Man skal selvfølgelig i det lengste unngå medisin, men når sit er så ille som du forteller her, er det ikke verdt det lengre! Alle psykiske helse står på spill nå! Jeg anbefaler deg på det sterkeste å forsøke vallergan! Det er en allergimedisin av gamle typen som er godt utprøvd og man kjenner alle bivirkninger, hvorav den eneste av betydning er at man blir ganske trøtt i ca 12t.. Vi har hele tiden hatt sterk fokus på at han skal klare seg mest mulig selv i egen seng! Dette er vi vanvittig glad for! Når han har dårlige netter betyr det at vi kan få litt hvile allikevel mens han ligger i senga si og styrer på litt for seg selv. Det hjelper jo ikke at ingen sover og alle blir trøtte! Send gjerne en dirktemelding om du vil prate mer..
Kris. Skrevet 3. mars 2008 Forfatter #3 Skrevet 3. mars 2008 Deverre har vi prøvd det uten helll... hun sover ikke bedre av det... må nok noe annet til.
Moi 32 Skrevet 3. mars 2008 #4 Skrevet 3. mars 2008 Usjda.. Nei, da vet jeg ikke ang medisin dere kan bruke. Men be nå i hvert fall om profesjonell hjelp! Føler med dere...
Impulsiw Skrevet 3. mars 2008 #5 Skrevet 3. mars 2008 Hei Skønner godt at du holder på å blir sprø. Har selv barn på 22 og 19 år og en baby på4 måneder. Har to venninner som har prøvd midtimellom og det er VELDIG fornøyd. Tror du skal gå for å følge deres råd til punkt og prikke. Da kan du overvinne problemet. Det kan godt være at barnet føler seg utrygg om natten og våkner og finner at de ikke er folk der og blir mer utrygg. Og som foreldre blir vi ofte utålmodig når vi prøver alt og ikkenoe virker. Det merker ungen og den onde spiralen er igang. Selv har jeg alltid hatt babyene på soverommet for deretter å flytte de på eget rom når det er rundt ett år. Det funker veldig bra. Barna trenger nærhet..noen trenger mer enn andre. Du kan aldri skjemme bort ungen din med for mye nærhet og kos. Håper du får løst problemet
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå