mammmamia ** Skrevet 3. mars 2008 #1 Skrevet 3. mars 2008 Er snart på flyttefot, og dette er områdene vi har peilet oss inn på, omsider. Men vi har en gutt som skal begynne på skolen neste høst (altså 2009) og jeg er derfor veldig opptatt av hvordan miljøet er på skolene, og selvsagt også i barnehagene, da lillesøster bare er 2 år. Lurer også på hvordan det er med ungdomsmiljø, gjenger og sånn, og turmuligheter, sentralitet i forhold til Oslo, togforbindelse, kafe-/butikkmuligheter i sentrumene (altså Ås, Ski og Kolbotn) og hvordan det er med innvandrere, nordmenn, tilrettelegging for barn, integrering i barnehager/skole, pedagogisk opplegg osv. Er veldig mot de nye skolene som skal være så pedagogiske, klasseløse osv, så tar imot all info med stor takk!
Lektor Doppler med tillegg Skrevet 3. mars 2008 #2 Skrevet 3. mars 2008 Hehe, mot pedagogiske skoler.. Pappa bor på langhus. Mest barnefamilier der han bor, stille og greit. Skolene på ski prøver ut alternativ pedagogikk.
mammmamia ** Skrevet 3. mars 2008 Forfatter #3 Skrevet 3. mars 2008 Hehe, hørtes kanskje litt rart formulert ut da, men som lærer er det et sabla mas! Helt helvete å skulle undervise i sånt miljø, ungene greier ikke konsentrere seg, og mange skoler har jo nå endt opp med å gå tilbake på dette, fordi det funker jo ikke i praksis..! Men jeg innser at det snart ikke finnes flere skoler igjen av "gammel" modell, altså med klasserom osv, så får vel gjøre det beste ut av det, hehe..! Takk for svar!
BlueDome Skrevet 3. mars 2008 #4 Skrevet 3. mars 2008 Har familie på Sofiemyr & på Kolbotn. Søskenbarna mine er nå 18 & 15, men de har bodd der siden eldstemann var nyfødt.. Virker som en kjempefin plass. Vi har vært der mye og det har alltid vært mye småbarnsfamilier og det var alltid barn i gata. Barna har gått i div. lekeparker og barnehager, og tanta mi har alltid sagt at de trives bra der. Nå vet jeg ikke hvordan dette er akkurat nå da, siden de er så store.. hehe Men jeg kan si at nå når de trengte større hus og bedre plass, så valgte de å flytte 200 meter lengre ned i gata.. :) Lykke til med flytting å huskjøp :)
Gjest Skrevet 3. mars 2008 #5 Skrevet 3. mars 2008 jeg bor i ski ( er egentloig fra bærum , men flytet hit for tre år siden da min kjære er he ri fra). jeg storstrives her.. ski er veldig sentralt, toget går rett til oslo, stort stosenter, kafemuligheter og gode tur muligheter:) føler hvertfall ikek at jeg bor på landet her. men er jo ikke KJEMEP billig å kjøpe her da. Jeg personlig ville ikke flyttet til langhus med skolebarn, da det er et stykke uten for ski ( ca ti min), og ikke noe særlig å gjøre der for barn, noe osm lett skapet gjenger og uheldige miljøer(alltid hvert sånn der sier min kjære). det bor også en del utlendinger der- ( ikke ta det gjør meg noen ting, men du spurte). Ski minner veldig om sandvika- hvis det sier deg noe mer?! stortrives hvertfall... og masse bhg muligheter.... I ås kommune ville jeg nok peilet meg litt inn på vinterbro eller nordby:) der synes jeg det er et kjempe fint boligmiljø, vinterbro senteret ligger jo der - gerit senter det, og bare 6-7min med bil til ski og allemulighetene der:) eller nygårdskrysset- ligger i åskommune men har post adr ski, så det er veldig nærme ski det også, går dit på 20-25min og kjører på 5:) i selve ås sentrum vet jeg ikke helt om jeg ville bodd, føløer at det er veldig lite og langt borte, men ser jo koselig ut også, men er ikke noe spes kjent der. Jobber i kråkstad, et bittelite sted rett utenfor ski ( 5-7min med bil), der er det ikke noen kafeer,b utikker osv, men boligprisene er lavere der, og som sagt bare noen få min med bil til ski. og så går toget der ifra til oslo,ski, osv. kolboten har jeg ikke noe kjennskap til- men det ser veldig koselig ut der, og vi vil nok vurdere det hvis/når vi skla flytte igjen... men personlig liker jeg ski best:) ( siden jeg ikke får bo i bærum;) ). men både i ski og ås er de mange barnehager, mange gode barnehager og skoler .
mammmamia ** Skrevet 3. mars 2008 Forfatter #6 Skrevet 3. mars 2008 Tusen takk for svar! Ja, jeg vil liksom ha alle aspektene, Langhus har vi også sett på, men da må vi nesten tilbake til Ski for å ta toget, ellers stopper det jo på alle stasjonene innover og bruker mye lenger tid, sambo skal jobbe på Lysaker, derfor vi vil ha toget. Hvilke områder på Ski synes du er fine å bo da? Har sett litt på Hebekk (tror jeg det heter) og synes det ser veldig fint ut, men vi sitter jo her langt oppi gokk og har ikke mulighet for å dra på visninger selv, og det er litt vanskelig å få et bilde ut fra det familie og venner forteller..:-P
mammmamia ** Skrevet 3. mars 2008 Forfatter #7 Skrevet 3. mars 2008 Ja, det er Sofiemyr vi har sett mest på, har hørt div. ikke så hyggelig om en del andre strøk på Kolbotn, så er litt usikker. Men tusen takk for tilbakemelding, det er godt å høre at de med litt større barn også trives der, ungene våre blir jo store snart de også, SKREKK OG GRU! Hehe..!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå