2-barns mor Skrevet 3. mars 2008 #1 Skrevet 3. mars 2008 Gutten min på snart 11 mnd nekter å drikke noe annet enn MME. Så fort han får annen drikke på flaske, forskjellige kopper og forskjellige tuter drikker han ingenting. Han får i seg nok væske, men syns dette er litt kjedelig da vi har tenkt å avvenne han med MME snart. Han skal begynne i barnehage neste måned og det er jo greit at han drikker noe annet enn MME. Han liker vann, men for å få i han dette, må vi gi han med skje eller sprøyte.
Anonym bruker Skrevet 3. mars 2008 #2 Skrevet 3. mars 2008 Jeg hadde begynt med kumelk tilvenning. I bhg gir dem ikke mme (iallefall ikke i vår). Da er det jo bare å tilsette kumelk gradvis i mme. Tilslutt sitter du jo igjen med bare kumelk. Jeg har en 3-åring som bare drikker vann og kumelk. Man trenger jo ikke noe mer drikke enn det.
Lene4021 Skrevet 3. mars 2008 #3 Skrevet 3. mars 2008 Jeg fikk mine gutter til aa drikke vann ved aa gradvis tynne ut mme. De er 9 mnd og faar ennaa mme. men drikker ogsaa mye vann i loepet av dagen.
2-barns mor Skrevet 3. mars 2008 Forfatter #4 Skrevet 3. mars 2008 Har tenkt å venne han til kumelk, men han bør jo drikke litt vann også i tillegg. Og det er det jeg ikke får han til å gjøre.... De har jo ikke tid til å sitte og gi han med skje og sprøyte i bhg.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå