Anonym bruker Skrevet 3. mars 2008 #1 Del Skrevet 3. mars 2008 Greia er den: Jeg jobber (er ansatt) ved et verksted. Pga bekkenproblemer får jeg ikke lov av lege/jm å gå på betonggolvet der, så jeg er "omplassert". (Jobber i IA-bedrift.) Jobbet en stund på kontor der jeg jobbet med arbeidstegninger og det var jo helt greit. Så var det prosjektet ferdig, og de visste ikke helt hva de skulle sette meg til. Fikk ikke egen PC, noe de andre på kontoret undret litt over, for hadde jeg hatt det, så hadde de hatt mye mer arbeid til meg. Endskapet ble jo at jeg ble sittende og gjøre ingen ting Så ble jeg satt på verktøyburet (Et rom der vi har masse utstyr til utlån/gi ut; vinkelslipere, håndverktøy, personlig verneutstyr m.m) Der jobber det to eldre herrer fra før, og èn av de tror ikke at jeg kan noen verdens ting. (Trodde ikke jeg kunne skrive inn en tabell i exel en gang!! Da ble jeg sur!) Greia er at de er 2 som går skift, og de er allerede "for mange". Så det blir jo ingen ting å gjøre for meg som kommer inn som tredjemann. Jeg sitter på den der jævla stolen, er bare iveien (det er ganske trangt inne på "buret"), og føler meg rett og slett bare til overs. Dette har jeg tatt opp med min nærmeste leder, og han sier hans skal høre ut, og ringe på meg, Og det her gått noen uker der jeg har sittet og bare vært i veien. Jeg har prøvd å tatt det opp med sjefen min, og jeg er ærlig og sier at jeg føler meg bare iveien der jeg sitter, føler meg tilsidesatt (og det innrømmet han faktisk at han mente også - de satte meg bare dit for de hadde inget annet sted å "gjøre av meg" akkurat da), og at jeg har ved flere anledninger vurdert å sykemelde meg pga at jeg ikke trives med bare å sitte sånn og ikke gjøre en dritt. Han sier han skjønner, og skal høre ut om det er noe annet jeg kan gjøre, men jeg hører ingenting. Det høres sikkert ut som jeg overdriver, men jeg sitter faktisk på en stol, midt i passasjen der det skal gå folk, og gjør faktisk ingen verdens ting. Jeg bare sitter der hele dagen. Nå er jeg drittlei!!!! Snakka med mamma i går, og hun ble også fortvilet på min situasjon. Nå skal det sies at jeg har ganske høy arbeidsmoral, og er ikke borte fra jobb mer enn jeg må. Aldri skippa jobb bare fordi "jeg ikke har lyst" til å på jobb. Men nå føles alt så håpløst! Føler meg bortstua! (Og det innrømmet sjefen min at jeg faktisk er!) Så nå vil jeg sykemelde meg ut uka! Men har ingen "unnskyldning" som kan stå på sykemeldingen.. Bortsett fra at jeg er kjempesliten og at hormonene svinger, men det er vel ikke "nok"... Kan dere ikke hjelpe meg?? Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/137028805-kan-noen-hjelpe-meg-lang/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nætte;mortil2 Skrevet 3. mars 2008 #2 Del Skrevet 3. mars 2008 Hei! Høres utrolig kjipt ut for deg!!! Er utrolig frustrerende å bli satt til slike meningsløse ting.. Det du kan gjøre, som du har krav på, er å innkalle til møte mellom lege å arbeidsgiver (og nav tror jeg) for å finne en løsning. Kanskje vil sjefen din skjønne det da? For legen din vil nok sikkert forstå veldig godt at du ikke har lyst til å sykemelde deg når du egentlig ikke trenger det!! For det høres jo ut som du kan gjøre mange ting, bare ikke det betonggulvet!! Kanskje vil din arbeidsgiver da finne en pc som du kan jobbe med? Noe annet kan jeg dessverre ikke hjelpe deg med, men syns det var utrolig trist at du skulle bli satt til slike ting når du er klar på at du har lyst til å være på jobb!! Ellers ville jeg kanskje kontaktet fagforbundet (eller meldt deg inn hvis du ikke er medlem) for å høre med dem! Det er jo enorm satsning nå for å holde gravide i jobb, og gjennom nav kan man få utrolig mange forskjellige tilskudd, også materielle for å gjøre jobben bedre tilrettelagt!! Kanskje bare kontakte nav å høre?? Stå på iallefall!! Blir for dumt å skulle være hjemme bare for noe slikt! Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/137028805-kan-noen-hjelpe-meg-lang/#findComment-137029114 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tonemor 28 år Skrevet 3. mars 2008 #3 Del Skrevet 3. mars 2008 Joda, det er faktisk nok at du er sliten og hormonell for å bli sykmeldt. Men det beste er jo at du finner en løsning med arbeidsgiver sånn at du kan være på jobb, men hvis ikke det går bør du få svangerskapspenger fra NAV istedet for sykepenger. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/137028805-kan-noen-hjelpe-meg-lang/#findComment-137029323 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 3. mars 2008 #4 Del Skrevet 3. mars 2008 Ta med deg en saccosekk og en bok. Det er ikke din skyld at du ikke har noe å gjøre ,så ikke føl deg i veien. Men hvis du er sliten kan du jo sykemelde deg.. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/137028805-kan-noen-hjelpe-meg-lang/#findComment-137030026 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lycklig 2 barnsmamma Skrevet 5. mars 2008 #5 Del Skrevet 5. mars 2008 Det låter helt otroligt. De är villiga att betala dig lön men vill inte ha utbyte av utbetalningen. Herregud. Jag vet inte vad jag ska säga.. men lycka till!!! Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/137028805-kan-noen-hjelpe-meg-lang/#findComment-137057335 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå