karins81 Skrevet 3. mars 2008 #1 Skrevet 3. mars 2008 Hva er forskjellen på duo vogn og kombi vogn?? er usikker på hva jeg skal velge og evt kjøpe dypvogn så bytte når den blir for liten!! Noen med tips og råd???
wilma<3 Skrevet 3. mars 2008 #2 Skrevet 3. mars 2008 Kombi er når man kan sette bagen i sportsdelen til babyen har vokst ut av den, da løfter man den ut og bruker bare sportsdelen. Duo er en dypvogn til å begynne med og når barnet har vokst ut av den tar man av hele bagdelen og setter på sportsdelen. Så da kommer d ann på hva du syns passer best for deg. Jeg har valgt Emmaljunga citycross DUO (citybag). Men d finns jo mange forskjellige merker å velge i! Vet ikke om du har bestemt deg for hva slags vognmerke du ønsker??
førstegangs*mamma Skrevet 3. mars 2008 #3 Skrevet 3. mars 2008 duo vogn er 2 deler. en bag og en sittedel som du klikker på understellet. kombivogn. da er sittedelen på og så sittes bagen inni sittedelen. duo vogn er lettere enn kombi fordi det er mer på kombien å dra med seg. bag på duo er større enn kombi. mange duo vogner har flere farger å velge mellom. da kan du ha en farge på bag og en på sittedelen. mange duo vogner kan det også klikkes bilsete på vil du ha en lettere trille når småen blir større, noe mange velger, trenger du egentlig bare bag vogn først.....
LegallyBlond Skrevet 3. mars 2008 #4 Skrevet 3. mars 2008 Ville kjøpt en billig og pent brukt dypvogn, en stor og god en med sitteplate i. Så hadde jeg kjøpt en lett og god sportsvogn når ungen blir 9-10 mnd. Da har du også brukt vogn en stund, og merket hva du liker/ikke liker og hvilke behov du har i forhold til vognen. DA blir det lettere å finne en sportsvogn seinere som du blir fornøyd med =) Eller gjøre sånn som oss, vi kjøpte en kombivogn (skulle ha kjøpt duo da...) som vi bruker som babyvogn + sovevogn så lenge ungene sover ute. Så har vi kjøpt en lett sportsvogn i tillegg som vi bruker på trilletrurer o.l. Da er vi ikke så avhengig av at sportsvogna tåler all slags føre eller har en rett sovestilling, så vi står litt friere til å velge (f.eks. har vi skikkelig snøføre her kanskje 5-6 ganger i løpet av vinteren, så da kan jeg kjøpe en sportsvogn som ikke trenger å være god på skikkelig snøføre fordi vi kan bruke kombivogna de få dagene). KOmbivogna bruker vi nå til barn nr. 2, og kommer til å beholde den til evt. nestemann også. Så har vi heller kjøpt ny sportsvogn.
allegodetingertre Skrevet 3. mars 2008 #5 Skrevet 3. mars 2008 Veldig god ide å kjøpe en pent brukt dypvogn (også kalt bagvogn). Da står du fritt til å velge en lettere sportsvogn senere. Tenker på å gjøre det sånn selv.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå