mammamia<3 Skrevet 3. mars 2008 #1 Del Skrevet 3. mars 2008 Mine fire barn og jeg hadde vært syke i ei uke, med mye hosting, feber, nattevåk, og oppi dette ville jeg gjennomføre feiringa av 6-års dagen til største jentene mine. Det var enda 10 dager igjen til planlagt keisersnitt, da jeg natt til mandag 11.02 ble liggende våken og titte på klokka for å observere at det kom regelmessige tak i mage og rygg med 10 min mellomrom. Økte ikke noe i intensitet. Sto opp neste morgen, gjennomførte morgenstell og frokoststund med ungene, med fortsatt disse takene i mage/rygg. Dumme meg tenkte det kom til å gå over, for i mitt hode skulle jeg ikke ha noe baby før om ti dager. Skulle til kontroll til legen min 13:30 samme dag så jeg skulle avvente å se til jeg hadde vært der. Tar 30 minutt å kjøre til byen, og da jeg kjørte kom de med 5 min mellomrom, men var ikke langvarige!! Kjørte ungene til ei venninne som skulle passe de mens jeg var på kontroll. Legen mente det var rier, men at de kunne komme til å gå over, så det var ingen fare og han mente jeg ikke trengte ta kontakt med føden. Men jeg gjorde det da jeg var ferdig hos legen, ville høre hva de mente, da jeg har hatt to ks før, og det ikke er særlig gunstig for livmora å jobbe så mye selv. De ville ha meg inn på sjekk med en gang. CTG-reg viste rier med 2min mellomrom, men ingen åpning. Ble bestemt at jeg skulle få bricanyl for å forsøke og stoppe det da gynekologen syntes det var litt tidlig. Det hjalp ikke, så kl 18:15 ble det tatt avgjørelse om at ks skulle tas. Jeg ble helt fortvilt, hadde ikke barnevakt til ungene, men det hele endte godt da ei venninne kunne ha to, og ei anna venninne passa de andre to (sånn er det med mange barn, og lite nettverk rundt seg). Kl.19:12 så verdens deiligste jentebaby dagens lys, tre uker før ul-termin. Heldigvis var hun kjempe sprek noe alle på føden kommenterte!! 2910 gr og 47 cm :-) Grunnen til at fødselen startet så "lenge før", var pga sykdom og stress dagene før Angelika kom til verden. Det var ikke jeg klar over, at en vanlig influensa faktisk kan sette i gang...jeg har gått gjennom tre svangerskap før, og det har ALDRI vært antydning til at noen av de skulle komme før tida, har holdt utrolig godt på ungene, så dette var faktisk et lite sjokk. Takk for meg her inne på BIM :-( Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/137028028-da-angelika-kom-til-verden/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå