01-08-2008 Skrevet 2. mars 2008 #1 Del Skrevet 2. mars 2008 Jeg har vært sykemeldt 25% fra Januar, men nå har jeg blitt sykemeldt 50%. Jeg jobber som ringevikar, egentlig ganske lite jeg jobber, men jeg måtte sykemelde meg fordi den arb.plassen jeg har trenger meg mer enn det det står på arb.lista. Når jeg ble sykemeldt 25% så satte de meg til å jobbe fra 13-20 to dager i uka.. Jeg orket ikke det og da ble jeg sykemeldt 50%. Jeg sliter veldig med bekkenløsning. Nå jobber jeg nesten ingenting og jeg får nesten ikke penger. Hva har jeg krav på? Når blir sykepenger utbetalt? Jeg fikk lønn på 6000,- og har en husleie på 4800,- Vi sliter litt her nå kan man si.. Jeg hater å slite med penger.. Det drar meg rett nd i søla.. Jeg har nok bekymringer i livet mitt akkurat (familien) nå at jeg trenger ikke lite penger og. :/ Jeg har vurdert mange ganger å ringe til legen og friskmelde meg, men jeg veit at jeg IKKE kommer til å klare den jobben uten sykemelding :/ Jeg har ikke termin før i Juli og jeg aner virkelig ikke hva jeg har krav på fra Nav eller trygdekontor eller noe.. :/ Jeg bor i Tønsberg hvis det kan hjelpe mennesker med å svare meg på noen av disse spr.måla.. Jeg håper virkelig at dere kan hjelpe meg litt. Jeg har lest gjennom mange sprmål her og skjønner at det er mange smarte jenter som har vært borti dette før. Så jeg har et lite håp om at jeg skal kunne skjønne noe. På forhånd takk for svar Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/137027231-skikkelig-krise-hjelp/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 7. mars 2008 #2 Del Skrevet 7. mars 2008 Hei BabyLove Du fikk vel kun 50% lønn av arbeidsgiver (6000,-) og når du er sykemeldt så skal du jo få resterende 50% lønn fra NAV og 25% for januar. Hvordan NAV regner ut hva du skal få av sykepenger av dem varierer fra sak til sak når du ikke har 100% stilling med fast lønn. Din arbeidsgiver må jo sende inn et skjema til NAV for at du skal få pengene dine. Ring NAV og hør med dem om hva som er gjort i saken din og hvor mye du vil få av dem så lenge du går 50% sykemeldt. Sjekk også om de må ha kopi av skattekortet ditt. Kjedelig om du blir trukket 50% skatt fordi skattekortet mangler. De har ofte litt behandlingstid så jo fortere du får sjekket dette jo fortere får du det du har krav på:-) Lykke til:-) Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/137027231-skikkelig-krise-hjelp/#findComment-137075642 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå