Gå til innhold

ABC

indigo

Anbefalte innlegg

Skrevet

hei -

er det noen her som har erfaring fra ABC-fødeavdelingen på ullevål? Har søkt plass der, etter tips fra helsestasjonen.Jeg er innstilt på mest mulig normal fødsel og oppfyller de kriteriene de har - Har fått avslag på "vanlig" fødeplass på ullevål og driver derfor og sonderer terrenget litt ifht. alternativer. (Har plass på annet sykehus, så det er ikke krise...)Jeg er gravid i 21. uke med barn nr. 3.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei!

Jeg fødte på ABC, kjempefornøyd både med oppfølging da jeg gikk gravid og selve fødselen. Litt minus er barseltiden, lærte ikke amming skikkelig på barselavdelinga (lærte faktisk feil teknikk, "klypegrepet") og fikk derfor virkelig store problemer (sopp, store sår, betennelse). De ville heller ikke ta imot meg da jeg ringte noen dager etter at jeg var kommet hjem for å få ammehjelp, men henviste meg til helsestajonen. Fortsatt litt skuffet over dette.

Men kommer nok til å velge ABC omigjen hvis det blir noen neste gang, er ellers kjempefornøyd og følte meg vedig godt ivaretatt.

Skrevet

Jeg kommer akkurat fra kjempekoselig samtale på Føderiket. (Er i 15. uke). Dette er en jordmordrevet fødestue som ligger under Rikshospitalet. Gå inn på www.rikshospitalet.no og så til Føderiket, og les. Anbefales veldig!

Skrevet

Jeg er superfornøyd med ABC! Hyggelig personale, koselig lokale.

Bra oppfølging under svangerskapet og fantastisk fødeopplevelse sammenlignet med vanlig fødestue. Som 3.gangsfødende (som deg)med 2 "normale" fødsler bak meg var jeg veldig trygg på at jeg var i stand til å føde uten medikamenter. Fødte i badekar, og det var en nydelig opplevelse - fikk selv ta imot snuppa. Følte det lindret veldig å ligge å skvulpe i varmt vann. Fantastisk jordmor som var der.

Men jeg var glad jeg ikke var førstegangsfødende, for oppfølgingen etter fødselen var vel mer eller mindre lik null. I motsetning til Yasumi passet det for min del helt fint. Fikk hjelp når vi ba om det (f.eks smertestillende pga etterrier). Ammehjelp kan jeg ikke huske at jeg fikk tilbud om. De tok det sikkert for gitt at jeg kunne det fra før...

Det som er fint og trygt med ABC, er at hvis det skulle oppstå komplikasjoner er det veldig kort vei til føde B (samme etasje, bare gjennom en heis). De har en egen knapp inne på fødestuen for å tilkalle team med leger m.m.

Jeg hadde valgt ABC igjen neste gang også!

Skrevet

hei yasumi

takk for tilbakemelding - det hørtes uheldig ut med den amminga, men alt annet + at du ville velge samme sted igjen lover jo godt. er du gravid nå?

Skrevet

Hei

-Føderiket har jeg lest om, men ikke søkt. kanskje jeg skulle vurdere det?

har du bestemt deg for føderiket?

lykke til videre i svangerskapet!

Skrevet

hei tebekaa

det høres bra ut på ABC, og jeg håper jeg får plass der.

det gir jo trygghet at det er kort vei til leger dersom det skulle bli komplikasjoner. det høres ut som om du har hatt en fantastisk fødselsopplevelse! Min siste fødsel gikk så fort - jeg håper det tar litt lengre tid nå og kanskje hadde badekar vært noe...

Skrevet

Nei, ikke gravid nå, men har nok lyst på en til, da blir det ABC :-) Bortsett fra amminga så er jeg kjempefornøyd, fikk ligge i badekar bortsett fra på slutten, dempet belysning, lite sykehuspreg. Anbefales!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...