Gå til innhold

Rar mann?

Anbefalte innlegg

Mannen min vil ikke ha flere barn, vi har 2 stk nå, og han synes at det holder. Saken er at jeg ikke tåler hormonell prevensjon, går opp i vekt, får hetetokter, nedsatt sexlyst og masse annet rart av alle hormonelle prevensjonsmidler. Han synes at kondom er kjedelige greier som bare fjortiser bruker.

Nå har han bestilt time til sterilisering, og fått 1 års ventetid. Jeg sa da til ham at han måtte gå på privatklinikk og gjøre det der fordi det er galskap å ikke ha sex på 1 år fordi jeg er redd for å bli gravid igjen.

Han tok en tur til lege der de snakket om hvilken prevensjon JEG kan bruke...og igjen det gnålet om at "alle kvinnfolk tåler p-piller" osv...

Jeg vil ikke la meg presse til noe som gir meg helseplager, er allerede sliten, har astma og ammer min yngste på 4 mnd.

Hva skal jeg gjøre i denne situasjonen? La ham vente i 1 år?

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/137026764-rar-mann/
Del på andre sider

Fortsetter under...

jepp:) La han vente til han er blitt sterilisert! Eller til han klarer å bruke kondom...Tåler du ikke p-piller, så tar du ikke p-piller. Enkelt og greit. Har han og legen hans et problem med det, så får de bare ha det, da! Han dro vel til legen for å snakke om hans sterilisering, ikke div andre prevensjoner? Synes kanskje legen skulle holdt seg for god til å diskutere din helsetilstand uten at du var der, og uten å vite din bakrunn! Da kunne han i såfall også nevnt at voksne menn tar ansvar og bruker kondom ved behov! Uansett alder! Nei, jeg hadde knipt igjen, eller sagt klart ifra at hvis han ikke kan bruke kondom, så får han leve med konsekvensen av det!

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/137026764-rar-mann/#findComment-137026863
Del på andre sider

Det fungerer vel ikke om noen skal overkjøres her, uansett om det er deg eller mannen din. Hvis du ikke kan bruke p-piller, så er det klart at han må merke seg det. Men hvis han ikke vil bruke kondom, kan ikke du bare blåse av det heller. Personlig har jeg så lite utbytte av å bruke kondom at da kan jeg like gjerne la være å ligge med noen.

Det er overhodet ikke noe galt i at mannen din tar opp dette problemet med legen sin, det er modent og ansvarlig gjort. Dersom legen hans konkluderer med at det er deg som får bite i det sure eplet, er det galt.

Men at mannen din tar opp dette med legen sin, viser i mine øyne at han er opptatt av å finne en løsning.

Da må dere kanskje vurdere om det fins mellomveier som er akseptable for begge. Analsex er ikke noe for alle, men mange trives godt med det. Da trenger du ikke prevensjon. Ellers fins det spiraler og sikkert andre ting også. Ingen løsning fungerer dersom den ene partens synspunkter ikke tas hensyn til. Let etter alternativer.

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/137026764-rar-mann/#findComment-137028954
Del på andre sider

analsex som erstatning? Herregud, dette var typisk foreslått av en mann... hvordan hadde du likt å få tredd en svær p''# langt opp i r'#a? Nei, da holder jeg heller med deg i forslaget om spiral.. hehe.. hva med kobberspiral? denne inneholder ikke hormoner som du reagerer på på samme måte som hormonspiral..

Det er jo mange andre klinikker som utfører disse inngrepene på kortere tid enn 1 år, håper dere finner en løsning!

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/137026764-rar-mann/#findComment-137029610
Del på andre sider

Hvordan jeg ville likt å "få tredd en svær p''# langt opp i r'#a" kan jeg ikke svare på. Har ikke prøvd. Men hva er poenget med den fiendtlige tonen? Er dette et forum der sure kvinner skal bekrefte hverandres synspunkter om at menn er idioter? I så fall skal dere kanskje ikke undres over at det er langt mellom innleggene fra menn her?

Analsex har fungert helt fint for oss i en periode vi ikke kunne bruke noe annet. Fruen får langt heftige orgasmer av analt samleie enn av vaginalt samleie. Jeg sier jo også at det ikke nødvendigvis er noe for alle.

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/137026764-rar-mann/#findComment-137029812
Del på andre sider

HI her. Først, takk for svar.

Når det gjelder analsex, så er det helt utelukket, da jeg ble sydd feil etter fødsel nr. 1, og det gjør ubeskrivelig vondt å gjøre det (tro meg, vi har prøvd flere ganger vi). Forresten, gir ikke analsex meg noe utbytte, da jeg simpelthen ikke tenner på det.

Og når det gjelder kobberspiral, så har jeg to venninner som måtte ta de ut da de klorte seg fast der inne og det gjorde veldig vondt å ha sex. Sier ikke at alle spiraler er sånn, men bare kjenner 2 stk med negativ erfaring og ingen med positiv.

Det som provoserer meg i mannen min sin oppførsel, er ikke det at han tok det opp med legen. Grunnen til min irritasjon er at han pratet med legen om hvilke prevensjonsmidler JEG kan bruke. Han gikk med andre ord til legen for å høre fra ham (legen er ikke-vestlig innvandrer som foretrekker å bare behandle menn, og ikke ta kvinner på alvor), at ALLE damer tåler p-piller og slikt.

Han vil ikke betale for å bli fortere sterilisert, og hopp-av-metoden har bi brukt før og jenta mi er resultat av det:) Og min samboer er helt klar på at hvis jeg blir gravid så MÅ jeg ta abort.

Han liker IKKE oralsex, og maser hele tiden på meg at jeg må ha sex med ham og gå og kjøpe p-piller, eller kan det hende at han kan få det andre steder. Har blitt så provosert av dette her, at jeg har nektet å prate med han om det, når han kommer med så barnslige innspill:(

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/137026764-rar-mann/#findComment-137029973
Del på andre sider

Annonse

Hvis han bryr seg så lite om helsa di at han prøver å presse deg til å ta p-piller for å spare penger på sterilisering ellers kommer han til å være utro? Da er det vel bare å vise hvor døra er? Han skal ha sex, men nekter å bruke kondom og hvis du blir gravid så MÅ du ta abort? Ærlig talt, hvor gammel er han? 12?? Be han se til h**** å bli voksen og ta litt ansvar! Går ikke ann! Personlig ville jeg hivd samboern min på hue og ræva ut hvis han viste så fullstendig mangel på respekt for meg og min helse! Finnes bedre menn der ute!

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/137026764-rar-mann/#findComment-137034820
Del på andre sider

Pessar er et bra prevensjonsmiddel og helt fri for hormoner .-vil anbefale alle å prøve det ....kjempefornøyd med det selv .... kast pillene i do ... er noe dritt å putte i seg og farlig ikke minst over tid ...med tanke på blodpropp og kreft risiko .....fatter ikke at kvinner " går med på " å bruke p - piller .....når en vet om risikoene ... Hallo ! Er ikke verd å " dø " av blodpropp for å kunne ha sex .....! Som i verste fall kan skje . Døde jo nettopp en 16 år gammel jente i Norge som følge av p- pille bruk .....

Ganske enkelt å bruke et Pessar ( gummikopp ) - er ikke så tungvint som noen tror ....lærer fort å sette det på plass på noen sekunder .med bare fingrene ...pirrende det i seg selv å " gjøre seg klar for sex " og sette Pessaret på plass i forveien før en planlegger sex ... he he !!! . - vips så er en " klar " for action .... ! Funker bra ...så lenge en FÅR SEX da når en vil av gubben : )

Et pessar må tilpasses av lege .Er forskjellige størrelser på de ...

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/137026764-rar-mann/#findComment-137089099
Del på andre sider

Syntes det er fryktelig rart om en lege har sagt at alle kvinner kan bruke ppiller.

Jeg for eksempel blir kjempesyk av hormon preparat.

Ble så syk av pillene at jeg nesten måtte legges inn på sykehus da jeg ikke fikk i meg næring , fordi det fulgte så store smerter med å spise. Dette utviklet seg over noen mnd og heldigvis skjønte legen at det var pillene som måtte spille inn.

Nei er ikke alltid bare å dytte i seg hormoner, og syntes ikke du skal la deg tvinges tildet.

At kondomer er kjedelig å bruke er en utrolig dårlig unskyldning, og jeg vil tro at hvis han må vente en stund så kan det hende han snur litt rundt og syntes det er bedre å bruke kondom en å ikke ha sex.

Hadde jeg vært i din sitvasjon hadde jeg nok sagt at greit om han ikke vil bruke kondom men da blir det ikke sex heller.

Har foresten for entid tilbake hatt en diskusjon med masse av min og min manns mannlige venner om de syntes det er stor forskjell med/uten kondom. Og de fleste syntes ikke det. Ikke stort nok til at de ville droppe den eller sex ihvertfall.

Tror med noen mannfolk (vet jo ikke om det gjelder din.) at de ikke vil bruke kondom for da må de ta ansvaret, så de kan ikke bli sure på dama og skylde på ho skulle graviditet skje.

Ellers så er karnsje spiral et alternativ for deg da, finnes spiral uten hormoner. :-)

Til den som svrte litt før meg og likestilte kondom og ppiller her vil jeg bare si at det er jo ikke helt det samme her da.

Er snakk om at en blir syk av det ene mens den andre syntes det er kjedelig å bruke det andre.................

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/137026764-rar-mann/#findComment-137093924
Del på andre sider

Herregud da hadde min sagt slikt til meg hadde jeg fortalt han hvor døra er.

SÅ utrolig barnslig han er , du skal ha sex med han og han skal ikke ta noen konsekvenser av det..................... Og heller ikke noe ansvar.

Du skal på pilla selv om den gjør deg syk.

Du skal ta abort om du blir gravid.

Han skal ikke bruke kondom for det er kjedelig....

Og gir du ikke han sex så går han til andre....

Leste denne tråden til mannen min og han er helt sjokkert over hvordan gubben din oppfører seg.

Jeg tåler ikke ppiller selv (eller annet med hormoner.) Mannen min kunne aldri tenke seg tanken på å be meg bruke det.

Jeg liker heller ikke tanken på spiral for jeg har hørt endel negativt.

Og mannen min er helt enig med meg at jeg ikke skal ha noe som jeg ikke liker tanken på.

Pessar passer ikke for oss da det må settes inn en stund før sex og vi klarer aldri å planlegge slikt, spesielt ikke med et lite barn.

Så for oss ble det kondom, eneste som var valgbart og selv om gubben syntes sex er bedre uten så har han aldri klaga på det.

Og nå ble jeg gravid igjen (selv med bruk av kondom.) Og gubben nevnte aldri abort med et ord, for han vet jeg er imot det (for min egen del, jeg er for fri abort.)

Jaja detta klarer vi sa han bare...

Hvis min mann hadde vært som din så tror jeg helt klart jeg ikke ville hatt sex med han, med sex følger faktisk ansvar og han er jo ikke villig til å ta det.

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/137026764-rar-mann/#findComment-137094081
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...