Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!

Vi er et par som prøver å bli gravid, men nå skal mannen min bort i peroder lenge.

Går det an å fryse ned sæd hjemme, for så å inseminere seg selv med den?

Hvordan går jeg frem i så fall?

Setter stor pris på svar. Hører gjerne fra flere. :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tror nok dessverre ikke du kan fryse ned sæden hjemme for jeg tror ikke fryseboksen er kald nok til å håndtere sædcellene på rett måte.

Skrevet

det er ikke mulig, det å fryse ned og tine opp sæd er vanskeligere ennd et høres ut og -18 grader holder ikke.

Skrevet

Tviler på at dette er seriøst ment, men om det er det lurer jeg på om det er ansvarlig at dere blir foreldre!

Skrevet

Kjære anonym, du kan ikke slenge fra deg noe slik. Du vet jo ingenting om paret. Vi alle gjør jo alt for å blir gravide og da må det være mulig å spørre all slags spm her uansett om det er kloke eller dumme spm.

Ang å inseminere seg selv, kan man som det står ovenfor ikke bruke fryser. Men, hva med å kontakte en ferlitetsklinikk for hjelp. De har utstyr og kompetanse for inseminering. Det koster, men hva gjør man for å bli gravide her inne ;-)

• 3 uker senere...
Skrevet

Ja, det går an. Du får kjøpt kits til å fryse ned sæd på nett. Tankene med beholderene er ganske dyre, men det er altså mulig.

Det er også en grei idé om man ønsker privat donor som gjerne ikke har mulighet til å reise så mye.

Skrevet

Flott å få svar fra noen som har peiling på det de svarer på! :) Takk skal du ha!

Hva heter dette kittet da? Hvor kan det kjøpes?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...