Gå til innhold

Noen som har tips om en god reisetrille som blir liten sammenslått?

Anbefalte innlegg

Vi skal en måned til USA. Minstemann er ca. 7 mnd når vi reiser, og vi er på utkikk etter en trille som er liten sammenslått slik at vi får plass til alle 5 + bagasje i leiebilen.

Trillen bør også være trygg/solid, kunne legges ned så minsten kan sove, ha god kalesje, seler og helst ha bøyle. Har forsøkt å spørre i et par butikker, men de jeg snakket med kunne ikke hjelpe i det hele tatt (annet enn å anbefale de vognene de hadde inne, da selvsagt...)

Kan noen hjelpe?

Hilsen fra

Fortsetter under...

Jeg også kan anbefale maclaren. Den er det full liggestilling på, kjempelett og liten sammenlagt. Det eneste den mangler er bøyle da; ellers oppfyller den alle kravene dine.

Jeg kan skryte i det uendelige av denne vogna egentlig! Dessverrre er den fryktelig dyr, mener å huske at de koster fra rundt 2000 og oppover.

Jeg har hørt endel skryt om PegPerego triller, men de har jeg ingen erfaring med selv; mener det er bøyle på disse trillene.

Maclaren techno xt er knallgod trille, kan legges helt ned i ryggen, er veldig stabil og blir liten sammenlagt. Har full liggestilling, veldig god solskjerm, som også gjør vogna lun i litt vind. Den har dessverre ikke bøyle.

Peg perego pilko har bøyle (eller et lite brett), hører også masse skryt om den, men kjenner ikke til den.

Ellers så har jeg falt helt for bugaboo bee, den skal være forholdsvis liten men jeg har ikke sett den live. Du kan få med reisebag, tror det gjør den lett å pakke med. De selger den på blant annet barnas hus og reflex så du kan jo ta en titt å se på den. Den er veldig lett, kun 7 kg, har god kalesje, full liggestilling og ikke minst så har den vendbar sittedel. Det er et veldig stort pluss i mine øyne iallefall!! Spesielt når barnet er så lite.

Men IKKE kjøp vogn i Norge, jeg ville heller reist med babyen i bæresele e.l og så kjøpt vogna i USA. Der får du vogner til ca halve prisen. Den kan bestilles på forhånd og sendes til det stedet dere skal bo først når dere ankommer USA.

Skal du ha en litt mer "ordentlig" vogn så kan du jo se på easywalker sky. Det er en sportsvogn, og den blir også ganske liten sammenlagt, men selvsagt litt større en trillene. HAr full liggestilling, sportsbøyle og lufthjul.

Har selv hatt oth (som heter mountain buggy i USA), og elsker den vogna. Den blir helt flat sammenlagt, men er veldig lang, så da kommer det jo an på hvilken leiebil dere skal ha. Har ikke full liggestilling, men den er veldig god sovestilling, og sportsbøyle (bumper bar)og UV-nett kan kjøpes til.

Annonse

Om du kan leve med at ei trille er ei trille, kan jeg anbefale Carena Easy. Snerten sak, billig, liggestilling.. Fått best i test-stempel tidligere. Den er ikke en "ferrari-trille" men så synes jeg også det er unødvendig med særlig mer avanserte saker når en skal bruke den litt på ferie.. Vi hadde den to uker i Syden før jul, og det var helt topp. Stor handlekurv under også. Pass på å vaske og smøre godt etter saltvann og sand, men det gjelder jo alt egentlig... :) Den er også fin å ha på kjøpesentre o.l., særlig m god plass til handleposer under! ;) Legges sammen mer som en vanlig vogn, slik at den ikke blir så lang som jeg opplever at mange typiske paraplytriller er. Den er lett og tar ikke stor plass. Tror jeg betalte 1200 på Barnas Hus, da med et ekstra regntrekk. Følger også med et fint fottrekk som skjermer for vind og mindre regnskurer.

Jeg har hørt så mye drit og negativt om carena easy, så den hadde jeg aldri funnet på å kjøpe. Har prøvd den selv på butikken, og synes den virket hard og stiv.

Selv om den er billig så kan du få en knallgod trille i USA til bare noen hundrelapper mer.

Det meste negative jeg har hørt om Carena Easy er typisk mest hvor lite "fancy" den er.. For vårt bruk har den vært helt flott. Til annet bruk har jeg VOGN, ikke en slik trille.. Men det må jo være helt op til den enkelte. Anbefaler deg absolutt å prøve før du kjøper, uansett. Er veldig lett å ta feil om en bare følger andres anbefalinger. Smaken er som baken, var det vel noen som sa. Jeg er ikke i tvil om at MacLaren og Peg Perego o.l. er bedre enn Carena, men i forhold til prisen, så var Easy midt i blinken for oss. Synes heller ikke den er så ille å trille, til denne sjangeren å være. Pluss du blir ikke så lei deg om noe skjer med den på flyet.. :P Hehe. Et argument for å kjøpe en dyrere sak kan vel kanskje være at du kanskje får igjen mer når du en gang kanskje velger å selge igjen.. Men så har du jo betalt mer.. Lykke til!

Vi har kjøpt en Peg Perego Pliko til vår førstefødte:) Har selv solgt vogner for noen år tilbake og tatt imot ekstremt mange skadde vogner av større modeller. Fordelen med Plikoen (selvom den kan virke litt større eller tyngre enn de enkleste trillene) er mange:

*Ryggen kan legges helt ned

* Kallesjen dekker hele hodedelen og man kan gjøre den mindre til sommersol ved hjelp av å åpne en glidlås og halvere

* Den eneste trillen jeg har vært borti med fjæring....! tenk deg humper og brostein :/ Chicko har forresten en relativt lik trille som selges nedover i Europa, denne kan trolig sammenlignes med Pliko forresten.. Vanskelig å se forskjell på de egentlig.

* Lett å legge sammen, holder sammen og er så kompakt at den ikke skades på fly. Hittil ikke sett det iallefall

* Har også en egen praktisk reisebag som er kjekt å ha på flyet..

* har bøyle forran som kan taes av, søskenbrett bak, god kurv under, kan vaskes, er mye mer beskyttet pga kantene på sittedelen enn mange andre triller jeg har sett..

*5 punkt sele som kan taes av etterhvert som barnet blir større.

* En fryd å trille.

(er såklart litt innhabil siden jeg selv er eier av denne vogna, men har også lest masse masse positivt fra andre her inne! og fått tilbakemelding fra kunder som "aldri skulle ha sånn paraplytrille" for det hadde de vært borte i og den var grusom å svinge.. Dette er da selvfølgelig fordi man tror de billigste lette er greiest å kjøpe.. men letthet gjør desverre også at den lettere glipper og hjulene kan stille seg på tvers og medføre bråstopp, spesielt med veldig lett/ingen last. Man får som oftest det man betaler for..).

Men som mange sier her, KJØP VOGN I USA!!! Du kommer til å spare så vanvittig med penger på det. Selv kjøpte vi vår pliko da vi var i tyskland og sparte over 1000kr som er meget godt gjordt da den koster 2400kr om du leter litt i Norge....!

Er kjempegøy å kjøpe utstyr i Usa og de har et marked som er hundregangern vårt..... Reis heller med bæresjal/babybjørn:)

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...