Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Lurer på om noen her bruker donor og om dere har tenkt til å fortelle barna hvordan de ble til? Vi har et barn, noen vet at vi har brukt donor, alle andre bare at vi måtte ha ivf fordi jeg hadde pco, som er sant, men ikke noe stort problem. Jeg har veldig lyst til å fortelle barnet vårt- og resten av verden at vi har brukt donor. Er så lei av alle løgnene, og så stolt av barnet vårt- men har samtidig stor respekt for at kjæresten min ikke vil fortelle at han er steril. Vi har startet søskenforsøk, men måtte avbryte for noen dager siden etter 7 sprøytedager, fikk for få follikler. Håper noen har noen erfaringer med donor..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tro meg, jeg vet hva dere sliter med....Vi holder på med eggdonasjon. Foreløpig uten resultat, men jeg er også så utrolig lei alle løgner og bortforklaringer etc etc. Samtidig ønsker jeg ikke at vårt/våre fremtidige barn skal få vite at vi har brukt donor, så det er et vanskelig dilemma. Vi har valgt og fortelle sannheten til noen få, andre vet lite eller ingenting.

Jeg skjønner kjæresten din godt, jeg, siden det er vi som er "problemet", og ikke er den biologiske forelderen.

Håper du får noen tips og råd her. Denne tråden skal jeg følge godt med på:o)

Skrevet

Takk for svar! Jeg er så to delt i hva jeg mener. På en side teker jeg at det vel ikke er noe å skjule, er nesten litt stolt over at vi har brukt donor. På den andre siden skjønner jeg bekymringen til kjæresten min for alle spm han kommer til å få osv. Synes forøvrig det er tragisk at egg donasjon ikke er lov i Norge. Er vel ingen forskjell på det og sæd donasjon. Ønsker dere masse lykke til!!!

Skrevet

Tusen takk, du:o)

Jeg er også så todelt i hva jeg vil. Har så lyst til og bare være ærlig, og fortelle til hele verden hva vi holder på med, og hvorfor. Samtidig er jeg så redd for at barnet mitt ikke skal se på meg som like mye "mamma" om h*n vet sannheten om hvordan h*n ble til...

Lykke til til dere også!!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...