Gå til innhold

Trenger litt hjelp fra erfarne mødre her, nå...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hender det at tannkjøttet nede er mer følsomt enn det oppe? Sønnen min reagerte voldsomt på tennene nede, men ikke på de oppe. Nå gråter han masse og tar hånden i munnen. Lurer på om det kan være flere tenner nede som kommer?

Og er det flere barn som ofte tar seg til ørene når de er trøtte? Min gjør det, og idag har han vært skikkelig overtrøtt, tar seg til øret hele tiden. Bare lurer på om det er fordi han er trøtt eller har vondt i øret...

Ser det litt an og går til legen hvis det med øret ikke blir bedre, men greit å høre hvilke erfaringer dere har først?!?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Når det gjelder tenner så kan jeg ikke hjelpe for snuppa her har ikke fått tenner enda:) Men hun tar seg til ørene når hun er trett og det er helt normalt, vet mange barn som gjør det:) Aner ikke hvorfor:) Hvis han har vondt i øret så gråter han nok og tar seg til øret, og ørevondt er verre når man ligger, så om han gråter masse når du legger han ned så KAN det være at han har vondt i øret. Men ellers så er det nok bare at han er trett:)

Skrevet

Hei

Tror de reagerer forskjellig på tenner. Noen sier hjørnetennene er værst andre sier jeksler, er sikkert forskjellig fra barn til barn. Jeg har brukt Dentinox på tannkjøttet til gutten min når jeg har mistenkt tenner på gang. Det virker bedøvende, hvis det hjelper vet en jo hva det er. Ellers kan du av og til også se at de blir litt hovne der det er en tann på vei. Andre tegn på at det er tennene som plager dem er at de tar seg til munnen eller sikler mye.

Mange barn tar seg til ørene når de er trøtte og som regel betyr det ingen ting, men de kan også ta seg til ørene hvis de har ørebetennelse. Andre tegn på ørebetennelse er mye skriking, spesielt hvis de ligger, typisk at de skriker mye på nettene, og feber. Hvis du mistenker ørebetennelse kan du gå til lege, han ser da i øret på barnet om det er rødt og hissig.

Hmm.. vet ikke om det var noe til hjelp, men det er i alle fall det jeg har erfart..

Lykke til.

Skrevet

Takk for svar!

Ja, for man kan vel faktisk ha ørebetennelse uten å ha feber?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...