Ventet på nr 2 og 3 Skrevet 2. mars 2008 #1 Skrevet 2. mars 2008 Denne helgen har jeg flere ganger lurt på om magen kan sprekke når de små trener akrobatikk. Fra lunsjtid og utover ettermiddagen og kvelden er min mage hård som en stein samtidig som området rundt min navel er sinnsykt ømt når jeg berører det og fagen begynner å gå over i blåtoner (isteden for normal hudfarge). Går det an å få blåmerker fra innsiden?? Og når gutta sparker meg, gjerne begge på en gang, så føles det iblant som jeg skal sprekke! Skjønner at huden min kommer å klare hvert eneste karatespark som kommer fremover men forstår ungene mine ikke at det gjør "litt" ont i mamman!? De kunne kanskje vurdere å roe seg litt... hi, hi )))
oftebustat Skrevet 2. mars 2008 #2 Skrevet 2. mars 2008 Vet akkurat hvordan du har det. Igår var magen min så stram og øm at jeg gikk bøyd store deler av dagen Magen kan vel sprekke på den måten at man får strekkmerker. Fikk ingen sist, men blir ikke overraska hvis det kommer noen denne gangen. Magen er større nå, enn fullgått sist...
trude_fikk_tvillinger_mai08 Skrevet 3. mars 2008 #3 Skrevet 3. mars 2008 Hehe - slik har jeg det og noen dager. Syntes bebisløkene kunne tenkt litt mer på mammaen sin innimellom når de har slosskamp inni her. Men magen sprekker nok ikke gitt - annet enn som oftebust her sier, strekkmerker. Apropos strekkmerker... Jeg har ikke fått noen på magen ( mirakel kanskje) enda, men ALLE andre steder! Brystene ser jo ikke ut lenger, lår og rumpe! Er det ingenting som kan hjelpe altså?
Pluttiplutt Skrevet 3. mars 2008 #4 Skrevet 3. mars 2008 jada her kjenner jeg meg igjen....bare vent til de begge to finner ut at bare den ene delen av magen er morsomst å turne i..har hatt begge to over navelen et par ganger og da ser jeg ut som en kamel med 2 skjeve pukler...jeg sier auauauauauau og mannen min kommer med woooow sååååå kuuuuult. tv 2 legger seg ofte rett oppunder hudflaten ser det ut som...kommer opp som en liten melon kul. mens han sparker og turner rundt, mens tv 1 nøyer seg med velrettede spark rett nedover,,hehe. men oi ja..vondt kan det være mens de holder på som værst..hihi. krysser fingrene for null strekkmerker,
oftebustat Skrevet 3. mars 2008 #5 Skrevet 3. mars 2008 Det er visst egentlig ikke noe som hjelper mot å få strekkmerker, det er visst genetisk. Men jeg har smurt meg med jordnøttolje i begge svangerskapene, selv om det kanskje ikke hjelper er det deilig å massere magen med olje. Bruker babyolje i dusjen og badekaret, og smører hele meg med bodybutter fra bodyshop og andre gode fete kremer som jeg har. Nå tar jeg et varmt bad hver kveld. Har i masse sånn lavendelbadeolje som er til barn, bedtimebarh tror jeg det heter. Det er kjempedeilig, slår av lyset og har på masse telys Så nå sitter jeg her nybada med glinsende nysmurt kropp, he he. Man må jo ta godt vare på seg selv!!!
Ventet på nr 2 og 3 Skrevet 3. mars 2008 Forfatter #6 Skrevet 3. mars 2008 Så flink du er som tar så godt vare på deg! Jeg har mange mange dager tenkt at jeg skal legge meg i badekaret, eller i det minste ta et deilig fotbad men har aldri kommet lenger enn til tanken. Kanskje imorgen... Ellers får jeg vel bare se meg lykkelig som ikke har noen strekkmerker enda. Hadde ingen i forrige svangerskap og håper på å klare meg uten denne gangen også, men det ville ikke vært rart om jeg fikk det - isteden for å sprekke )))
Anonym bruker Skrevet 4. mars 2008 #7 Skrevet 4. mars 2008 Da jeg gikk på svangerskapssvømming sist jeg gikkgravid, var det flere jordmødre som fortalte om gravide kvinner som hadde kommet inn med både blåflekker og brukne ribbein! Og det er FAKTA! Den ene gravide hadde kommet inn fordi hun over natten hadde blitt så innmarri blå og lurte på hva det var - det viste seg at det ikke var værre enn en stor blåflekk.
Ventet på nr 2 og 3 Skrevet 4. mars 2008 Forfatter #8 Skrevet 4. mars 2008 Aj, aj, aj! Får virkelig tro at gutta ikke blir så starke at de klarer å ødelegge noen av mine ribbein... men blåflekker kan jeg kanskje regne med. Ikke veldig gøy sikkert men godt at det er kraft i de små krabatene i magen )) Jeg trenger to sterke karer ))
Rakri Skrevet 6. mars 2008 #9 Skrevet 6. mars 2008 ja, sukk, det kjentes virkelig ut som om man skulle sprekke... Og idag lurer jeg på om jeg faktisk sprakk... Har en lei kul over navlen, som jeg mistenker er brokk :-( Den har vært der siden fødselen (de er snart 4 mnd), men nå gjør den vondt. Skal til legen i mårra, så da skal jeg skrive hvordan det gikk
Ventet på nr 2 og 3 Skrevet 6. mars 2008 Forfatter #10 Skrevet 6. mars 2008 Oj da! Kan man få brokk...??? Lykke til imorgen, jeg håper det går fint!
Rakri Skrevet 7. mars 2008 #11 Skrevet 7. mars 2008 Det var brokk, ja. men tror ikke det er veldig vanlig for tvillinggravide altså.. men omkretsen min økte jo med nesten en halv meter hihi... Ble henvist til ultralyd evt røntgen så blir det vurdert om det blir operasjon..
Ventet på nr 2 og 3 Skrevet 7. mars 2008 Forfatter #12 Skrevet 7. mars 2008 Da må du ha lykke til med en eventuell operasjon. Håper at du i hvert fall får hjelp slik at du ikke har vondt mer.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå