Gå til innhold

Noen som vil dele erfaring med sydenreise med en 8-9mnd gammel baby??

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!

Vi tenker på å reise til syden i begynnelsen av juni, da er gutten vår passert 8mnd. Hvordan er det å være i syden med små i den alderen? Tenker på hvordan man gjør det med måltider, har man middags glass med på stranden/bassenget? Kjøper vi mat her hjemme i forkant eller kan man kjøpe der nede? Kan noen si meg hvordan vi bør legge det opp om vi reiser til syden med barnet vårt! Ellers blir det bil ferie i stedet i Norgen eller Danmark. :-) Er jo kjekt det og da!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

det går helt fint:)

gi pupp under take off og landing for å unngå trykk i ørene.

ta med noen leker til flyturen

ta med vogna du bruker i hverdagen, vi så utrolig mange små barn som "hang" å sov i ei trille som ikke kunne legges helt bak.... det er verdt det!!

pakk godt med bleier (gjerne i vogna) det er SVIN Dyrt å kjøpe der.

våtserviettene er fulle av parfyme..... pakk det du trenger...

middag og fruktmos er grei pris på og finnes overalt...

grøt kan være greit å ta med.

helsetepper er perfekte å ta med, men kalde kvelder kan det være greit med et tykkere teppe. (vi hadde med 100x80 dyne, pakket i vogna)

badebleier er greit å ta med, samt ekstra handduk til den lille.

ammingen går det supert med, bare pass på å drikk nok:) gi pupp oftere enn hjemme.

God Tur!!!

Skrevet

Det går kjempe fint å reise til syden med de små! Vi var 5 uker på Gran Canaria nå i vinter. Vi stor kosa oss!!!

Kommer litt ann på hvor dere vil dra selvfølgelig. Men, middagsglass får man som regel kjøpt overalt, de får du varma opp på en cafe i nærheten av der dere oppholder dere.

Ta med grøt og bleier. Kjøp dere en liten tralle som dere kan legge ned ryggen på og har handlenett under vogna.

På flyet er det kjekt å ha barnet i bilsetet, ha med noen leker på flyet, amme eller gi smokk ved opp- og nedstigning.

Kjøp en UV drakt til babyen samt solhatt, kjekt å kjøpe et lite strandtelt der nede som babyen kan leke i.

Kjøp det nyeste Foreldre og barn bladet som er i salg, der står det masse om barn og reise. Mange lure tips å ta med seg!

Skrevet

Gutten vår var 7,5 mnd da vi var på Gran Canaria. Syns det gikk greit. Men litt slitsomt, tror det er enklere med barn som enten er yngre, eller så stor at de går selv. Liksom ikke alltid noe sted å gjøre av ham, hvis man er mye på farten (utenom bæring og vogn mener jeg:)) Syns ikke det var så kjekt å ta ham med på stranden/til bassenget heller.

Vi koste oss, men det blir nok bedre neste gang:) Forresten har vi en på to år også, kanskje hadde det vært mer avslappende om vi bare hadde hatt ett barn med oss.

Et tips: Jeg angret litt på at jeg ikke hadde tatt med en termos til å ha vann i så jeg kunne lage grøt hvor som helst. Fikk ikke tak i termos der vi var heller.

Skrevet

Her var det flere gode svar på spørsmålene mine. Vi synes at alderen er litt midt mellom det ideelle og det mindre ideelle. Det beste hadde vært at han bare tok pupp og ikke trengte fast føde, eller at han var så stor at han kunne gå og spise brød og mat som oss. Har også hørt flere si dette med en trille en kan legge ned ryggen på. Det er klart at en må ha det på en slik ferie. Det blir mye en må handle inn i forkant av en slik tur..trille, UV drakt med mer. Dette er utstyr en må ha med seg. Ikke dumt med forslag å ha termos med seg. Lurt å ha med seg termos når en er ute og går tur også til hverdags. Gode tips:-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...