sneipen <3 snuppa Skrevet 2. mars 2008 #1 Skrevet 2. mars 2008 har vinterbarn født i jan.. ble gravid i mars.. bare lurer med tanke på når vi skal prøve på nestemann;) var et problem med vinterjakke da;P hehe:D
Anonym bruker Skrevet 2. mars 2008 #2 Skrevet 2. mars 2008 Jeg selv syns er best å få sommerbarn el noe rundt der....fikk første mann i juni og venter nå nr 2 i april...for det første så slipper jeg å gå gravid hele sommeren og for det andre så passer klærne fra første mann sånn nogenlunde til nestemann....Er jo smak og behag på når man vil ha barn..det som er kjekkt er om du får samme kjønn andre gangen å kan bruke de samme klærne.Men er jo sikkert litt greit å ha et vinterbarn og et sommerbarn da:)
sneipen <3 snuppa Skrevet 2. mars 2008 Forfatter #3 Skrevet 2. mars 2008 men en ting er iallefall sikkert,det blir ikke noe januar-barn her:( gubben vil vente enda ei stund til:/ men jeg er skikkelig baby-syk:D har ei venninne som netopp har født:))
*♥barney♥*fødeklar Skrevet 3. mars 2008 #4 Skrevet 3. mars 2008 Begge mine barn er født på vinteren - ble gravid i februar og mars. Syns det var helt supert, slapp å være stor og tung i sommer varmen i tillegg så hadde jeg tid til å få kroppen min "tilbake" til bikini sesongen. Nå var det ikke bevisst å få barna på den årstiden, hadde vært like glad for å få dem når som helst ellers på året også...
Mamma til snart 3 <3 Skrevet 3. mars 2008 #5 Skrevet 3. mars 2008 Jeg har lyst på juli/aug barn neste gang Har selv januar barn og det var egentlig ganske fint det å bortsett fra at det var mye klær osv når de var så små. Når det er sommer så kan man la de ligge å sprelle i bodyen osv også har de forhåpentligvis blitt rutinerte med hensyn til soving når det blir jul osv Vet ikke helt åssen det er å gå gravid midt på sommeren da men om du ikke får masse plager osv så er det sikkert ikek så ille
Gjest NydeIig Skrevet 3. mars 2008 #6 Skrevet 3. mars 2008 har to vinterbarn, januar og november føde mellom november og mars ville jeg tro var bra. har forresten nesten ubrukt gravide kåpe på lemmen, holdt jo på å smelte med alle hormonene, så åpen vanlig jakke var stortsett greit nok. tenker på de som går på sommeren, varmt og full av vann, når det er fint har en jo lyst å være litt i form :-)
L@boline Skrevet 3. mars 2008 #7 Skrevet 3. mars 2008 Jeg skal ha nr. 2 i august. Det blir sikkert slitsomt å være høygravid i varmen, men fordelen er at jeg slipper å bale med vinterdress, vintersko osv med eldstemann. Jeg slipper også å kjøpe vinterjakke i XXXL til meg selv :-)
Anonym bruker Skrevet 3. mars 2008 #8 Skrevet 3. mars 2008 En er født i oktober og en i slutten av mars. Skulle jeg valgt igjen, ville jeg planlagt januar eller februarbarn tror jeg... Da hadde ammetåken vært over til sommerferien:-) Med han som ble født i mars var jeg enda litt i ørska i juni/juli, men det kan jo være jeg som er litt treg da, hehe. På den annen side var det greit å være ferdig med permisjonen rundt påsketider, for da var det mye fri i starten da jeg begynte å jobbe igjen- først påskeferie, så fridagene i mai og sommerferie. Ble litt myk start på et vis. Så hm, kanskje mars egentlig er den beste tiden likevel...
polarn & pyrene Skrevet 4. mars 2008 #9 Skrevet 4. mars 2008 Jeg har et aprilbarn og nå kommer at mai barn. Syntes det er helt topp å gå gravid på denne årstiden. Og så får jeg med meg minst en sommer i permisjonen og denne gangen blir det to sommere.Deilig med barn på våren/sommeren da slipper man så mye klær på de små.
Fruktmos- 2 prinsesser:) Skrevet 5. mars 2008 #10 Skrevet 5. mars 2008 Fikk nr 1 i august og nr 2 i januar. Syntes det var bedre å gå gravid på sommeren Å gå høygravid med bekkenløsning på vinteren og glattføre er vondt!!
*** Jeg er kuul *** Skrevet 6. mars 2008 #11 Skrevet 6. mars 2008 Har ett junibarn og ett aprilbarn. men jeg ville ikke vært så nøye med årstiden du går gravid var jeg deg, for det er jo bare en gang. Derimot noe som sjer hvert år er barnets bursdag. Vi syns ikke det var noe kjekkt med bursdager i skolens sommerferie og rett rundt jul/nyttår, så vi prøvde å unngå disse periodene. Helt sikker er man jo aldrig da.
ALIICE Skrevet 6. mars 2008 #12 Skrevet 6. mars 2008 Dersom man skal ta barnets perspektiv, er det best å være født i tidsrommet januar - mai. Det er helt klart en fordel når de går i barnehage og begynner på skolen!
tudeluuu Skrevet 15. mars 2008 #13 Skrevet 15. mars 2008 Jeg har født to ganger, i Juli og i februar. Uten tvil var februar en bedre tid å være fødeklar i. Mindre vann i kroppen, mindre plaget pga ekstrem varme osv. Vinterjakke kan være et problem naturligvis, men jeg var heldig med moten i år, så fant mye fint som passet til tross for stor mage. Tror nok at jeg skal satse på å få april/mai-barn hvis det blir en gang til. Ser for meg at det er enda mer perfekt tid å gå høygravid på =)
Gjest Skrevet 16. mars 2008 #14 Skrevet 16. mars 2008 Slitsomt å ha termin 27 desember. Alle de som hadde en mening om når det stakkars barnet skulle fødes. Før - etter nyttår, alle de ulike juledagene. Synes termin i perioden februar - mai høres fornuftig ut siden vi har debatten igang. Fødte 3 januar ) Hun blir jo eldst i klassen da...
SaDa Skrevet 16. mars 2008 #15 Skrevet 16. mars 2008 Jeg fikk mine i april og mai. Syntes det var en kjempe fin tid å få de på
Helenen Skrevet 17. mars 2008 #16 Skrevet 17. mars 2008 April barn her... Syns d var helt topp!! Ikke for kaldt også har den lille blitt litt større før d er varmt og sommer...
*Lissi* Skrevet 19. mars 2008 #18 Skrevet 19. mars 2008 Minsten ble født i februar, og det syens jeg var veldig greit:-) Da jeg var gravid med førstemann (termin i september) sverget jejg på at jeg ALDRI skulle gå gravid om sommeren igjen. Var forferdelig varmt det året:-) Nå venter jeg nummer 4........blir mitt tredje barn som er født i september:-) Så ting blir ikke alltid slik man planlegger.
Mamma til gutt06+jente mai-10 Skrevet 19. mars 2008 #19 Skrevet 19. mars 2008 Jeg ble også gravid i mars. Fikk i jauar. syns det var en fin mnd. å få barn på. Det eneste var som du nevner vinterjakke:)
Sophie juli 2005 Skrevet 20. mars 2008 #20 Skrevet 20. mars 2008 tror jeg ville valgt våren hvis det ble en gang til :-) har en som ble født i juli og det var supert mht lite mas med påkledning - men sikkert litt dumt for tassen å ha bursdag i sommerferien når hun blir eldre ... vinter ser jeg for meg at blir stress mht vinterjakker i unevnelig store størrelser og glatt føre, som nevnt over. ja, i den grad man kan planlegge da :-))
Emilie&Markus Skrevet 20. mars 2008 #21 Skrevet 20. mars 2008 Jeg husker veldig godt fra sist gang at det verste med sv.skapet var å gå høygravid i sommermnd. Varmen var uutholdelig for meg hvertfall.. Nå er jeg veldig glad jeg slipper det, har termin i april.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå