Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Gidder noen fortelle hva som skjer? Kjenner man det selv om man er bedøvet?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei soon to be wife,

Nå kan jeg bare fortelle hvordan uttaket ble gjordt der jeg hörer til, men håper det kan berolige deg. Jeg fikk beroligende og smertestillende intravenös, og sov gjennom hele greien. Rakk akkurat og tenkt etter medisinene var gitt at "jeg kjenner ingen forskjell, de virker ikke" og så sovnet jeg. Hadde en formening om at noen under uttaket spurte om hun skulle gi mer og at legen svarte ja. Mannen min bekreftet dette, jeg hadde vist ynket meg litt.. Ble vekket så jeg kunne krype over til sengen min. Jeg brukte så mye tid til å grue meg, ikke gjör det samme! De tar vare på deg.

Lykke til!!

Skrevet

Jeg får lokalbedøvelse som ikke gjør vondt, og det er det! Jeg har ingen gener etterpå, men selvfølgelig litt øm. Jeg går på jobb etterpå, og har slett ikke stillesittende jobb!

Sist gang var jeg på klinikken i 15 minutter, fra jeg kom til jeg gikk. Selve uttaket tok 5 minutter. Jeg fikk ut 11 egg.

Lykke til =)

Skrevet

Hei!

Jeg har vært til uttak i Porsgrunn og slik foregikk det med meg;

Jeg hadde på forhånd fått 1 Vival og 3 Paracet som jeg skulle ta 30 min før uttak. Da det var min tur kom jeg inn, krøp oppi gyn-stolen og fikk Petidin(morfin) intravenøst. Deretter kom legen inn, hun vasket skjeden først og satte deretter bedøvelse på begge sider av skjedeveggen. De fortalte hele tiden hva de skulle gjøre og at jeg kom til å kjenne noen stikk. De ga bedøvelsen litt tid til å virke før hun stakk inn i den første eggstokken(kjente det, men det gikk fort over). Hele tiden frem til nå fikk jeg se på ultralyden hva hun gjorde. Da hun begynte å tømme eggstokken fikk jeg se fra lab'n på skjermen, hvor de fikk inn eggene legen hentet ut. Hørte hun på lab'n telte egg! Det samme ble gjort med den andre eggstokken. De spurte hele tiden om det gikk bra og om jeg ville ha mer smertestillende, noe jeg ikke trengte (var så fokusert på det som skjedde på skjermen jeg). Da de var ferdig trillet de inn en seng som jeg akte meg over på, deretter ble jeg trillet inn på et annet rom hvor jeg skulle vente til de var ferdig med å telle alle eggene. Etter det stod jeg opp og reiste hjem!

Akkurat uttaket synes jeg ikke var det verste, det var senere den dagen og dagen etterpå som var pyton!! Det gikk over i løpet av dagen vi satte inn igjen!

Jeg hadde gruet meg noe fryktelig i forkant av uttaket, men ante jo ikke at det kunne være ganske ubehagelig etterpå!! Tenker sånn at en fødsel er nok mye, mye verre enn detta og det skal jeg ihvertfall klare!!

Håper du har noe nytte av min historie da!

Søndagsklem

Skrevet

Tusen takk for svar. Er ikke helt der enda, har tatt kunstig inseminasjon nå så venter i spenning. (finnes det noen forkortelse på det?)

Bare leste litt om de egg ut hentingen her inne, virket som om det var helt grusomt. Vi er jaggu flinke til å skremme hverandre. Ikke dere da;)

Hørte de samme historiene når jeg skulle føde...

Skrevet

Kunstig insamasjon kalles AIH

Ja, vi syter litt her og synes synd på oss selv! Men det gjør veldig godt! hehe Jeg var selv livredd før uttak... Lå nesten og gråt i senga før jeg skulle inn! Men faktisk det var ikke sååå gæærnt, altså! Jeg kjente nåla, men det mer ubehagelig enn vondt, egentlig! Jeg fikk kun morfin intravenøst... Holder til på Riksen... Det gjør meg ingenting å gjøre det igjen!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...