Gå til innhold

Tar dere med sykehusbagen når dere kommer på sykehuset eller lar dere den ligge i bilen?

Anbefalte innlegg

Hehe...sikkert et tåpelig spørsmål, men jeg kom plutselig til å tenke på det...Dersom fødselen drøyer i mange timer eller man blir sendt hjem igjen er det jo ikke vits å ta den med med en gang...Men man har vel bruk for tingene i bagen rett etter fødselen? Tenker på f.eks om man skal dusje..Far kan jo hente bagen i bilen etterpå, men er jo ikke sikkert at han har lyst til å gå glipp av tid med babyen...

Alt man skal tenke på gitt... =)

Fortsetter under...

så frekkt svart, og i tillegg underskrive m anonym, d e feigt.

Trodde me kunne spør om alt mulig her, du inviterer jaffal ikj til d med å svare sånn.

Jeg ville tatt bagen med, så slipper du å tenke på d senere=)

Ja, tenkte vel egentlig på å ta med bagen inn på sykehuset...Sikkert greit å slippe og tenke på det sendere ja =)

Kunne bare ikke huske at mamma hadde med noe bag da jeg var med da hun fødte lillesøstra mi..men er jo endel år siden, så er jo mulig jeg bare husker dårlig!

Annonse

Ikke meningen å være frekk egentlig, bare skjønte ikke helt problemstillingen. Det er da bare å ta med bagen ut igjen skulle man bli sendt hjem? Så jeg tøyset litt med det..

Vil oppfordre folk til å tenke selv. Uansett hvor godt man planlegger alt med babyen som skal komme vil man være nødt til å ta ting på sparket, og stole på egne vurderinger som mor og far.

Første gang tok jeg den ikke med inn. Var på overtidskontroll 14 dager over termin og regnet med det ble fødsel, og når beskjeden kom om at vi ble innlagt den dagen for igangsetting gikk pappaen ut og hentet den.

Andre gang flyttet vi inn på sykehuset med en enorm oppakning dagen før fødsel (planlagt snitt, litt lettere å planlegge da).

Det samme skjer denne gang. Er ikke så rent lite vi har med heller.. =)

(PS Synes det er greit at folk spør jeg.. Lurer en på noe er vel det beste å spørre noen som kan ha svar, eller??)

Joda, er jo enig i at man skal tenke selv =) Var jo ikke et sånt "krise-spørsmål" jeg hadde. Kom bare til å tenke på det, og så lurte jeg vel litt på hva andre har gjort! Er jo ikke noe problem om man tar med bagen med en gang eller om man venter til etterpå =)

Jeg tenkte at jeg skulle pakke i to bagger. En litt stor veske med ting som jeg vil ha med under fødselen, mat, drikke, fotoapparat, ukeblader + toalettsaker til dusj etterpå. Ved sist fødsel fikk jeg ikke brukt for noe utenom toalettsakene, gikk ganske fort og var så vondt når det stod på at jeg hadde ikke orket å sett i en bok eller ukeblad engang.

Så pakker jeg tingene til sykehusoppholdet i en annen bagg som står i bilen.

Jeg tok med bagen i sykebilen. Det var greit å ha, for der hadde jeg alt jeg trengt inkludert lesestoff. Måtte jo i tillegg vente på samboeren min i ca. 1 time. Det er 28 mil til sykehuset så da tar det lengere tid for han å kjøre.

Skal gjøre det på samme måte nå også!

TA MED BAGEN MED EN GANG!!!

Jeg gjorde ikke det, trodde jeg skulle bli sent tilbake, i hvertfall at vi hadde god tid. Var litt vanskelig å finne parkering på ullevål, så det ble et stykke å gå.

Da jeg kom inn så gikk vannet ganske raskt, og det begynte plutselig å bli så vondt at jeg måtte ha mannen min der hele tiden (det hadde sikkert ikke tatt mer en 20 min å hente bagen, men det var der og da helt uaktuelt!!)

Resultatet var at jeg ikke hadde med meg noen ting til fødsel, og det varte enda 8 timer før ungen var ute. Jeg fikk ingen ting å spise selv om jeg var grisesulten (knurr...)

Etter at vannet hadde gått var klærne jeg kom i våte og grisete, og jeg hadde ingen ting annet en en sykehussjorte å ha på. Det er ikke fristende å sprade rundt i den på vei til barsel.

Nei, ta med bagen!! Det er virkelig ikke sikkert at du rekker å hente den etterpå.

Nå skal det nevnes at det var "overfullt" på ullevål når jeg fødte der, andre jeg har snakket med får mat etc underveis.

Men det var virkelig dritkjipt å ha vondt OG være kjempesulten.

På pas. hotelet er det også bare faste måltider, så det tok flere timer før jeg fikk mat etterpå også. He he så sinna jeg var he he

ta med bagen,,, vet aldri hvor kort/lang tid det tar og hva du vil komme til å trenge. jeg dusjet og ordnet meg litt mellom takene og da var det godt å ha toalett sakene:)

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...