Anonym bruker Skrevet 2. mars 2008 #1 Skrevet 2. mars 2008 Gutten min på 13 mndr ser ut til å like grøt veldig godt. Han spiser brødskive, men spiser mer når han får grøt.Han kaster mer på gulvet enn i munnen:) Hvor lenge kan man holde på gi denne grøten?
trompetisten Skrevet 2. mars 2008 #2 Skrevet 2. mars 2008 Så lenge gutten vil spise grøt... Frøkna her spiser fortsatt grøt innimellom, og hun er godt over 2 år nå. Av og til lager vi fra babygrøt-pakker, andre ganger koker jeg fra bunnen av. Jeg spiser jo også grøt enda, i en alder av 32 Dog sjelden til frokost/kveldsmat...
Anonym bruker Skrevet 2. mars 2008 #3 Skrevet 2. mars 2008 hehe....sant så sant...... Er 30 selv og elsker grøt, hehe.. Men jeg tenkte spes på de Nestlepakkene ja:) De fra 12 mndr. Har du noen tips på andre typer grøt som du lager selv? aldri tenkt på det at jeg kan lage selv......
Anonym bruker Skrevet 2. mars 2008 #4 Skrevet 2. mars 2008 legger til at han spiser grøt gjerne til frokost av og til, og så til kvelds.
Anonym bruker Skrevet 2. mars 2008 #5 Skrevet 2. mars 2008 Her spiser han grøt både til lunsj og kvelds fremdeles og nærmer seg to år. Syns det er greit at han får det så lenge han vil ha det, for det er jo mye næringsstoffer i den. Jeg gir ham faktisk 8-mnd grøt med eplesmak, og blander inn forskjellig etter ønske og behov, feks müsliblanding er veldig populært.
Honningmelon Skrevet 2. mars 2008 #6 Skrevet 2. mars 2008 Så lenge han vil ha. Eldste min spiste grøtpakkene til han var over 2 år :-) Ja, ikke selve pakkene da, men.
vipa67 Skrevet 2. mars 2008 #7 Skrevet 2. mars 2008 Min datter er snart 16mnd og jeg gir hu grøt morran og kveld..men itte nesle-grøten..den ville hu itte ha,så den sluttet vi med da hu va 10mnd men havregrøt-den falt i smak..!! Får jo den i posjons-pakker,med eple i og med blåbær..varierer litt med dem to..
samboer87 Skrevet 2. mars 2008 #8 Skrevet 2. mars 2008 vi gir skatten vår 12 mnd grøten men kan vel snart begynne med de 15mnd pakkene gutten vår får grøt til frokkost å det er han veldig glad i vil vell få det så lenge han vil:)
trompetisten Skrevet 2. mars 2008 #9 Skrevet 2. mars 2008 Gå inn på tine.no og sjekk opp Grøt og Vellinger (under frokost), mye snadder Ellers koke havregrøt av havregryn, oppskrift står på pakken (bjørns havregryn eller hva den heter). Risengrynsgrøt bruker jeg til middag av og til. Sjelden, da det egentlig er bare karbohydrater Mini får også Fløyelsgrøt en gang i blant, selv om det er en "fin" grøt. Gubben lager også rømmegrøt en gang i blant som de to spiser, jeg står glatt over den menyen I de fleste butikker nå har det også kommet flere grøttyper som du tilsetter vann/melk, som ikke er baby-mat, f.eks Toro frokostgrøt. Har aldri sett på de, så aner ikke innhold og smak..
Anonym bruker Skrevet 3. mars 2008 #10 Skrevet 3. mars 2008 Finnes grøt fra 15 mnd? Tror ikke jeg har sett det jeg?
Golden-Angel Skrevet 3. mars 2008 #11 Skrevet 3. mars 2008 Vi slutta med grøt da ho var 8- 9mnd. Ho nektet å spise grøt men fikk brødskiver og de gikk ned på 1 2 3 men ho spiser vanlig grøt slik som oss da som ho elsker. Har prøved med barne grøt i ettertid men nei vil ikke ha bare spytter det ut. Ho er nå 14mnd. og har ikke tatt skade av å slutte med grøt så tidlig :-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå