Gå til innhold

April: Helt ødelagt søvnmønster???

Anbefalte innlegg

Hjeeeeeeeeeeeeeeelp!!!

Eller, egentlig kan jeg jo ikke klage - vi har jo hatt en jente med et sovehjerte helt i orden, men nå siste par ukene har noe skjedd som jeg helst skulle ha snudd tilbake i gamle mønster...

Hun har helt fra hun begynte å legge seg tidlig på kveldene rundt 6mnds alder sovet fra 19-07, og siste halvåret har hun sovet til nærmere 9 i helgene, heldige oss. Dermed føles det kanskje enda særere når hun nå plutselig våkner før sju... Våknet nesten 5min tidligere pr dag siste uka, og på fredag var det "maaaammaaaaaaaaa, eg e vågen!!!!!!!!!!!!!!!!" kvart på sju (vanligvis har jeg pleid å vekke henne kvart over sju). Kaka ble tatt i dag - så på klokka da gubben stod opp med henne; 05.38!!!!!!!! Hun har ikke våknet så tidlig siden hun var 3-4 uker!!!!!!!!!!! Hva skjer'a? Og det var HELT uaktuelt å legge seg igjen, og ærlig talt orka jeg ikke involvere meg så mye selv - jeg har vært helt kake etter ei uke med utrolig mye jobbing. Ser ikke helt hva årsaken kan være heller - vi har på ngen måte begynt med bleieavvenning, og langt fra på natta, hun sover ikke på dagen lenger og har ikke gjort det siden ca jul, og hverdagene er helt like som de alltid har vært. Eneste forskjell er at nå kvitrer fuglene på morran, men det kan da ikke gjøre utslaget? Ikke spes lysere på rommet hennes heller...

Noen som har vært gjennom noe liknende, eller aner hva som skjer?

Fortsetter under...

Vi har hatt noen perioder der Lille har stått opp veeeeldig tidlig. Nå er vi inne i en slik periode igjen. Han våkner senest 06 *sukker*. Når vi skal på jobb er det greit nok - vo får gopd tid og det er forsåvidt deilig. I helgene er det værre. Heldigvis er han veldig selvstendig så som de dårlige foreldre vi er lar vi han styre på selv.....Han setter på tv'n og tar meg seg leker i stua og koser seg med selhentet eple. Tror han synes det er deilig å holde på for seg selv en stund. Han kommer inn og vekker oss mellom 8 og 9. Nå skal det legges til at soveromsdøren vår går inn til stua da....

Vel, jeg har lånt en sånn barnevekkerklokke av en kollega som vi skal prøve til helgen. En slik som med lys og bilde viser barnet om det er lov å stå opp og våkne eller om det er natt slik at man skal bli i sengen og sovne igjen (om det var så enkelt). Vi skal i hvertfall prøve den sånn at han lærer seg til å bli i sengen sin litt lenger....05ettellerannet er for tidlig. de gangene jeg med bestemt stemme har sagt at det er natt og han må sove mer tror jeg faktisk han har sovnet igjen. Så det er håp. Har ikke så mye å trøste deg med, men kan i alle fall avlegge rapport om klokken. Kid sleepy (ikke riktig!!!)....eller noe mener jeg den heter.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...