Gå til innhold

Mamma til hjertebarn

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Hei Mersa :)!

Går bare fint med oss! Har vært litt styr med Andreas. Han fikk dignosen Cp, da han var 14 mnd- Vi var forberedet på det, men kom likevel som et sjokk når vi hørte spesialistene si det. Han har noe som heter spastisk hemipligi. Dvs at venstesiden hans ikke fungerer som den skal. Bruker veldig lite venstre hand, har den som regel knyttet. Å han ikke så god kraft og balanse i foten. Så han er langt i fra å gå ennå. Men reiser seg opp å går rundt bordet :). Om ca 6 mnd skal han få en skinne på foten som skal hjelpe han med å gå. Så han kommer til å lære å gå med tiden, men vil alltid halte. Men ellers er han en blid og fornøyd gutt, som finne løsninger på det meste. Snakker som en foss i lange setninger! Så han er i alle fall veldig godt utviklet på det området!

Hvordan går det med dere da? Gratulerer så masse med graviditeten. Når har du termin? Så heldig du er!

Her er planleggingen av nr 2 i full gang, hehe begynner å savne en baby i hus.

Ja, mener du sa at han ikke brukte ene siden så mye sist du var innom, har tenkt en del på dere :-)

Selv om det er et sjokk og få beskjeden er det kanskje litt god å få vite hva det er sånn at man kan hjelpe han og tilrettelegge på best mulig måte?

Jeg har termin 5,6,7 sept. Gleder oss veldig!

Var på FAUmøte i kveld, og der hadde en av dame med seg sin 6 uker gamle baby, fikk nesten helt tårer i øya jeg! Blir kjempe kjekt med den babylukten og kosen!! (har krysset av for koseungen uten kolikk da vi bestilte baby! hihi)

Jo, det va kjempe greit å endelig få en diagnose. Så nå er vi inni "systemet" å får den hjelpen vi trenger. Eneste jeg syns er litt dumt er at de vil vente med all behandling til han er større. Jeg forstår ikke helt hvorfor, men får vel stole på at de vet hva de snakker om :)

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...