Anonym bruker Skrevet 2. mars 2008 #1 Skrevet 2. mars 2008 Noen her som vet hva jeg skal legg i kattehuset for at de skal ha det varmt og godt der? Pledd/laken blir vått og fryser til is.
Anonym bruker Skrevet 2. mars 2008 #2 Skrevet 2. mars 2008 Alt av stoff blir vått/rått når det ligger ute. Sånn er det bare. Vet om de som bruker sånn elektrisk skotørkestativ under tak ute, med pledd oppå. Da har katten det tørt og varmt. Ellers får du ha katten inne:)
Anonym bruker Skrevet 2. mars 2008 #3 Skrevet 2. mars 2008 Min pus er alltid inne. Gjør dette for de stakkar nabokattenes skyld: den fitta som eier dem lar dem ALDRI komme inn, og hun har ikke engang satt ut hus til dem! Så de bruker vårt kattehus, og det er helt greit. Hun reiser bort og de får ikke mat på flere dager, pelsen er full av klumper og knuter. Siden katter er eksotiske dyr, så tåler de ikke kulde så godt, men de stakkarne er ute i 15 minusgrader og vind.
Willemo Skrevet 2. mars 2008 #4 Skrevet 2. mars 2008 Kattehus? Trodde katter bodde inne jeg. Og var ute på vift om nettene. Jeg har hundehus da, og har isolert det, pluss har en gummimatte i bunn som skal gjøre det varmt nok for hunden . Pledd funker ikke ute nei.. Og kaninbur har jeg. I bunnen der har jeg spon.
Anonym bruker Skrevet 2. mars 2008 #5 Skrevet 2. mars 2008 Uff.. bra det finnes snille mennesker som deg:) Jeg hadde tatt telefonen til dyrebeskyttelsen, for det der er dyremishandling. Katter tåler ikke hverken å gå ute når det er så kaldt eller å gå uten mat, selv om det virker som om noen tror det går helt greit. Jeg tok en slik tlf en gang; en nabo med kattemor som ble stengt ute fra hus og unger i minusgrader. Naboen var på jobb og borte på reise over natta!!! gale menneske!!!!! Dyrebeskyttelsen kom med en gang. Min katt er på dyrehotell når jeg er borte noen dager:) Det er ikke så dyrt; 95 kr natta inkl alt her. Ellers er den inne, foreløpig(7mnd). Det var jeg som nevnte det om varmestativgreiene:)
Gjest Skrevet 2. mars 2008 #6 Skrevet 2. mars 2008 For ei drittkjerring av en katteeier den dama er!! Grrr... Jeg har ikke kattehus til mine puser, men så er jeg "alltid" hjemme da;-) Men har tenkt på det, og da tenkte jeg å kanskje ha avispapir i bunnen og lammeskinn over. Kattehuset ville stått under tak på terassen vår, så ville jo ikke blitt så vått. Ellers var j gummimattene som noen nevnte her et godt alternativ. Og du, ta en tlf til Dyrebeskyttelsen eller Kattens Vern. For de kattene er vanskjøttet=(
Anonym bruker Skrevet 3. mars 2008 #7 Skrevet 3. mars 2008 HI her Men har dyrebeskyttelsen myndighet til å gjøre noe med saken da? Den drittdama av en nabo stengte også katemora ute i kuda i 2 dager! Pusen var helt desperat, hun kom springende til oss og mjauet mens hun sprang mot døra i håp om at vi kunne slippe henne inn til ungene. Stakkar, hun var sikkert melkesprengt og hun var utsulta! Og stakkars kattunger: 2 dager alene inne uten mora si, enda så nyfødt som de var! Har så lyst til å slite hode av den merra!
Gjest Skrevet 3. mars 2008 #8 Skrevet 3. mars 2008 Ja dem kan nok sjekke ut forholdene til den pusen, stakkars liten Jeg ville brukt lammeskinn eller ullteppe i kattehuset =)
OsloMor Skrevet 3. mars 2008 #9 Skrevet 3. mars 2008 H.I.du MÅ ringe dyrebeskyttelsen, dette høres ille ut!!!! Sperre katten ute i kulden etter en fødsel og separert fra ungene, FY F...!!!!! Så ring dyrebeskyttelsen der du bor og gjør en god gjerning!
.Ann. Skrevet 3. mars 2008 #10 Skrevet 3. mars 2008 Legg isopor i kattehuset.Det isolerer godt , og trekker ikke til seg væte.
Anonym bruker Skrevet 3. mars 2008 #11 Skrevet 3. mars 2008 Dyrebeskyttelsen kan ta kattene fra eier, om de mener forholdene tilsier det. Det var slik jeg fikk min katt:)
Anonym bruker Skrevet 3. mars 2008 #12 Skrevet 3. mars 2008 Dyrebeskyttelsen har ingen myndighet til å ta katten fra eier, men de kan melde forholdet videre til Dyrevernsnemda/Mattilsynet. Da sjekker de saken, og hvis de ser at forholdene er dårlige så kan de "ta" kattene. Når det kommer til isolasjon i kattehus er isopor som gulv veldig bra og holder godt på varme, og også avispapir. Dette varmer selv om det er vått. Et teppe blir kaldt når det er vått. Hilsen katteeier og representant for Dyrebeskyttelsen.
Gjest Skrevet 3. mars 2008 #13 Skrevet 3. mars 2008 Bruk HALM eller HØY, i kattehuset du, det varmer godt, å så slipper de å evt "fryse" fast i "pleddet. - vi har bestandig brukt det i "utehusene" til dyra, anbefales også på dyreprog. på tv'n )
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå