Anonym bruker Skrevet 2. mars 2008 #1 Skrevet 2. mars 2008 Har egentlig verdens beste og mest tålmodige mann. Problemet er at han ikke forstår at jeg trenger nærhet og ømhet. Vi har slitt en del siden nr 2 kom til verden for å si det sånn. Vi har ingen avlastning og det har blitt mye unger og atter unger. Har hatt en tøff permisjon med nr 2, da det har vært mye behandling og uroligheter med nr 2. Hele tiden er det jeg som også må tenke på alt når det gjelder barna. Han hjelper masse til, men det er bestandig jeg som må ordne med alt praktisk og tenke på alt av mat, klær, medisiner og alt som skal skje ifht aktiviteter og sysselsetting. Han har vært sånn før barna kom til verden og. Kan virke som han på en måte ikke klarer å tenke selv og syns at det er utrolig enkelt at alt blir ordnet av meg. kankskje er jeg for dumsnill og ordner dette før han får sukk for seg, men blir så sliten av hele tiden og si hva han skal gjøre og hvordan. Kjenner at gnisten sakte men sikkert ebber ut for han og det er en stor fortvilelse og frustrasjon. Klarer liksom ikke å hente frem gnistene for han som jeg burde. Noen forslag om hva jeg kan gjøre før det går helt skeis????
Anonym bruker Skrevet 2. mars 2008 #2 Skrevet 2. mars 2008 Jeg ville anbefalt samlivsterapi. Nå har jo dere to barn så ikke mulig å melde seg på det gratis kurset. Men har du et ok forhold til helsesøster eller fastlege så ville jeg spurt der. Det er nemlig stor forskjell fra kommune til kommune. Utifra det du skriver så virker jo det egentlig som dere har et godt forhold men at dere har glemt hverandre og forholdet oppi alt ståk med fødsler, barsel, og alt annet som hører en hektisk småbarnsfamilie til. Og når det gjelder mann som ikke "klarer å tenke selv" men samtidig f.eks har en god jobb og klarer seg bra så er det nok kvinnen sin skyld. Ja vi mener det vel godt men når vi tar initiativet til å styre hele hverdagen så blir de late. Og nei da kan de plutselig ikke tenke seg. Har blitt forbauset noen ganger over mannen min som kan skru i fra hverandre avanserte maskiner men rett og slett ikke klarer å tenke ut hva 1åringen trenger å ha med seg på overnattingsbesøk. Men her må vi skygge banen og la de få ansvaret alene, ja kanskje du kunne gjort det raskere og bedre selv men hvis du ikke svelger det så har du aleneansvaret resten av livet. Jeg tror dere trenger en "vårrengjøring" i forholdet, viktig å ta tak i det før du sprekker av småting, masse lykke til!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå