Gå til innhold

TFK joggster 3 eller twist

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er skikkelig usikker. Vi er et friluftsinteressert par, bosatt i Bergen, venter vår første lille skatt i slutten av mai. Det store spørsmålet, hvilken vogn skal vi velge?

Vi har som mål at den lille skal få være med på tur fra første stund. Det skal hvertfall ikke hindre oss mer enn nødvendig. Selvfølgelig må vi ta andre hensyn enn nå som vi bare har vært oss to. Men ser altså for oss at vi kommer til å være hyppig på byfjellene, fjellveien og andre steder hvor det egner seg å gå tur med vogn. Men hvilken vogn skal jeg velge. TFK twist er sikkert letterst å kjøre i byen. Mens joggster 3 er etter det jeg har forstått mer stabil i ulendt tereng. Har prøvd begge to i en butikk, og må si jeg ble ikke overbegristert over trillekvaliteten på det utskiftsbare hjulet på joggster 3, det var ikke så lett å svinge med.

Så er det noen der ute som har noen gode råd og erfaringer å dele med oss?? Tusen tusen takk!!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har ikke tfk, men har nå phil&teds og har hatt oth. Har gått en del på ulendt terreng med begge vognene, og det har gått kjempefint selv om det er svingbart forhjul. Kun èn gang jeg har hatt behov for å låse det, og da var skikkelig gjørmete traktorvei. Så tror nok at twisten også klarer seg godt på ulendt terreng.

Det jeg har hørt er at om du låser hjulet og det humper og "slår" mye mot hjulet så kan du ødelegge den låsemekanismen i hjulet. Men det er jo bare å være litt obs på det, og heller legge vekten på bakhjulene om det er skikkelig humpete.

Ellers vil jeg anbefale deg å ta en titt på forskjellig bæretøy. Finnes mye forskjellig som gir deg mulighet til å bære babyen forholdsvis komfortabelt over tid. Da står du litt friere i forhold til turvalg =)

På nettsiden tettinntil.no (eller så var det .com) finnes du masse info. Selv har jeg en mai-tai som jeg er veldig fornøyd med!

Skrevet

Min svigerinne har TFK joggster twist, og det er grunnen til at jeg selv valgte en TFJ joggster III og ikke en twist:-) Prøvde vognen hennes litt, og synes det var litt ekkelt/tungvint å "starte opp" igjen når man har stoppet, pga. det svingbare forhjulet. Det trenger et par ekstra dytt for å komme seg i gang på en måte, derfor ville jeg heller ha et forhjul som er fast. Har ikke noe behov for det svingbare hjulet, spesielt ikke når det er så ukomfortabelt og ustabilt å bruke. Men det er jo opp til den enkeltes smak og behag, men med tanke på at du planlegger å bruke vognen på en del turer, ville jeg personlig ha utelukket twist utgaven av TFK.

Lykke til med vognkjøp!

Skrevet

Svingbart forhjul er en vanesak. Selvsagt er det uvant de første gangene fordi man styrer vognen på en annen måte. Men når man først har vendt seg til svingbart forhjul er det utrolig mye bedre å trille, og det tar ikke lang tid å venne seg til det heller.

Skjønner jo at dette kan være smak og behag, men måtte bare kommentere det =)

Skrevet

Jeg ville valgt twist uten tvil. Du kan jo låse forhjulet om du trenger det. Veldig deilig med svingbart forhjul. Du sparer skuldrene og rygg når du triller! Har selv hatt OTH.

Skrevet

Jeg bor også i bergen, siden barnet kommer i mai har jo ingen erfaring enda:)

Men vi har kjøpt twist, etter anbefaling.

De fleste har sagt til oss at sving hjulet er genialt for oss som bor i by (vi bor i åsane men dog) + at så lenge det kan låses er det kjempebra og gå turer med, jeg har også kjøpt denne vognen nettop for og kunne vandre på byfjellene, vi har jo masse gode breie grusveier osv her.

Men jeg skal innrømme at jeg også har kjøpt twist litt fordi jeg synes den var finest og se på:) hehehe..

Ellers mener jeg og vite at man kan bytte ut det svingbare hjulet med et som står fast....

eller var det joggster 3 du kunne sette på et svingbart....jaja.. noe var det:)

Men det går jo i alle tilfelle an og låse... jeg har den foreløpig i stuen men er superfornøyd og gleder meg masse til og bruke den!!

Lykke til med valget! Så sees vi vel på fjellet:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...