Gjest Skrevet 2. mars 2008 #1 Skrevet 2. mars 2008 HAr ei jente på 3 mnd som jeg synes spiser dårlig. Hun spiser 5 måltider per dögn a`ca 150-160 ml per gang. HAr lest flere steder at barna skal ha ca 150 ml per kilo kroppsvekt per dögn, noe jenta mi altså ikke får i seg. Skulle hun fått det burde hun spist et måltid til per dögn. Poenget er at jeg flere gangen har forsökt å vekke henne på kvelden för jeg legger meg for å gi henne en flaske til. Hvis hun en sjelden gang spiser 150 ml på kvelden sover hun hele natten og får ikke den vanlige nattmåltider, atså uansett hva jeg gjör får jeg ikke i henne mer enn 5 måltider per dögn. Som oftes vil hun ikke ha noe når hun blir vekket på kvelden og hun våkner da som regel i 5 tiden på morningen for et måltid. HAr ikke värt på HS på 1 mnd så jeg vet ikke hvor mye hun har gått opp eller hva hun veier eksakt. Mitt spörsmål er; spiser deres barn 15 % av kroppsvekten i ml hvert dögn. Hvis ikke; går de allikevel opp som de skal? Föler at jeg ikke kan tvinge i henne mat heller. Hun er veldig tydlig når hun ikke vil ha mer, vender seg bort og kniper med munnen. Og vekker jeg henne får å gi henne mat, når hun ikke selv hadde tenkt å våkne, får jeg ikke i henne mer enn 30 -40ml. HUn er fornöyd og sover bra både på dagtid og på natten og hun gråter sjelden!
Gjest Skrevet 2. mars 2008 #2 Skrevet 2. mars 2008 Jeg ville tatt meg en tur på helsestasjonen og sjekket vekten. Jeg vet ikke hvordan det er der du bor, men der jeg bor kan man bare komme innom for å veie.
♥lurelure♥ Skrevet 2. mars 2008 #3 Skrevet 2. mars 2008 Hei! Jeg pumper og gir morsmelk på flaske. Han er 4 mnd og veier ca 7,5 kg. I døgnet drikker han 6 flasker av 130ml. Og så får han 2 grøtmåltider (men veldig små - ca 4ts grøt tilsammen). Vi skal innom helsestasjonen og veie til uka, det er bare å stikke innom der du hører til:)
Anonym bruker Skrevet 2. mars 2008 #4 Skrevet 2. mars 2008 Tror aldri min gutt har spist 15 % av kroppsvekten sin. I begynnelsen vekte jeg han hver 3. time for å gi han mat, men etter ca 2 mnd fikk han mat når han var våken og ville ha. Jeg låg antagelig på ca samme mengde mme når han var 3 mnd, han fikk 5 måltider pr dag og sov hele natten så fikk vel siste kl 21.30 på kvelden og neste mellom kl 9 og 10 på morgenen. Syns du skal la henne sove når hun sover, når hun virker fornøyd så høres det jo ikke ut som om hun trenger mer mat enn det hun får. Hør med hs neste gang du skal på kontroll :-)
mamman til snupp Skrevet 2. mars 2008 #5 Skrevet 2. mars 2008 Jenta mi er 3 mnd, hun spiser mellom 110 og 200ml pr. måltid. Det varier litt hvor mange måltider det blir også, men det blir oftest ca 800ml pr. døgn, hun veier 6kg. Legger på seg som hun skal.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå