flypapir Skrevet 2. mars 2008 #1 Skrevet 2. mars 2008 Skal ut og fly i påsken, og på utreisen mellomlander vi på Charles De Gaulle. Lander på terminal 2D og har utreise 1t og 30min senere fra terminal 2E. Finner bare 2D på oversiktskartet, hopper fra det og til 2F... Lurer derfor på om noen her har peiling på avstanden mellom disse stedene? Tviler på om det er så langt, men man kan jo aldri vite....
*Bluberrypai*og 3 prinsesser=) Skrevet 2. mars 2008 #2 Skrevet 2. mars 2008 Da skal dere være heldige om dere rekker flyet videre. Det er sinnsykt kaos til enhver tid på CDG. Terminalene ligger laaaangt fra hverandre. Vil mest sannsynlig trenge buss mellom terminalene. Og dere må være ved den nye gaten min. 45min før avgang. Da stenger de gatene skjønner du. Det betyr at dere har 45min på dere å komme dere av flyet(skal dere hente bagasje å sjekke inn på nytt? Må det ofte der) komme dere til en annen terminal og til rett gate. Lykke til, det trenger dere=(
flypapir Skrevet 2. mars 2008 Forfatter #3 Skrevet 2. mars 2008 Oj, det ante jeg virkelig ikke! Har bestilt billetter gjennom marcopolo, og da bestilte vi jo hele veien frem uten å tenke så mye på hvor lang tid vi trengte på mellomlandingene. Typisk om vi ikke skal komme oss avgårde... Kom oss ikke avgårde i jula, men ble sittende i kaoset på gardermoen...
Gjest Skrevet 2. mars 2008 #4 Skrevet 2. mars 2008 Oi, er det flyselskapet som har ordnet mellomlanding eller har dere gjort dette selv? det hørtes litt travelt ut :-S En gang satt vi i bussen i 40 minutter bare fra rullebanen og inn til terminalen. Det er en GIGANTISK flyplass, masse masse folk og fullstendig kaos til tider.
Samsyn, Camilla og Therese Skrevet 2. mars 2008 #5 Skrevet 2. mars 2008 Er ikke veldig kjent på CDG, har bare vært der en gang. Men vi trengte ikke hente bagasje og sjekke den inn på nytt ettersom det bare var en mellomlanding. Men må si dere skal være glad for at dere ikke skal være der lenger, for fælere flyplass skal man lete lenge etter...fysjom hehe Men tror nok du gjør lurt i å prøve å orientere deg litt før dere kommer dit. Det er nemlig ikke helt lett å finne frem der, og hjelp på engelsk klarte ikke vi å oppdrive iallefall... God tur, og håper dere rekker flyet fint!
flypapir Skrevet 2. mars 2008 Forfatter #6 Skrevet 2. mars 2008 Er marcopolo (siden vi bestilte gjennom) som satt opp selve reisen. De burde da ikke foreslå dette som en reiserute dersom det er umulig å rekke det? Kjenner jeg blir frustrert her... VIL til sol og varme!
Gjest Skrevet 2. mars 2008 #7 Skrevet 2. mars 2008 Hehe ... man oppfatter så forskjellig, jeg har aldri funnet CDG spes. stressende, men så har jeg hatt det som "endestasjon" da, har aldri hatt overgang til nytt fly derfra. Husker ikke helt hvordan de gatene ligger i forhold til hverandre, men skal se om ikke jeg klarer å finne ut noe ;-)
flypapir Skrevet 2. mars 2008 Forfatter #8 Skrevet 2. mars 2008 Takk.... Tror nok vi blir å prioritere å rekke flyet, selv om det kanskje blir uten baggasjen! Men må vel ta kontakt med dem for å høre hvordan det egentlig er. Skal heldigvis ikke lande der da vi skal hjem igjen.
*Bluberrypai*og 3 prinsesser=) Skrevet 2. mars 2008 #9 Skrevet 2. mars 2008 Dere kommer dere nok videre etterhvert hvis dere ikke rekker flyet, men det tar litt tid, for alt er veldig rotete på den flyplassen. Og ingen som gidder å hjelpe deg, eller svare på spørsmål. Vet ikke spør noen annen sier de bare. Eller det er ikke min avdelning, underforstått-jeg gidder ikke hjelpe deg. Det finnes heldigvis to skranker der du kan få hjelp å booke om flyet, men det er som oftest masse kø der, og det verste er at du må innom disse skrankene å om du ikke er blitt sjekket inn for den videre flighten allerede. Som man sjelden blir når man mellomlander på CDG Kommer aldri til å sette min fot på CDG igjen, da er Orly en mye bedre flyplass, men det er vel sjelden det er mellomlandninger der. Skal krysse fingrene for at dere er heldige og at det går knirkfritt for dere. Har bare selv aldri vært der uten at det har vært masse krangel=(
Samsyn, Camilla og Therese Skrevet 2. mars 2008 #10 Skrevet 2. mars 2008 om det er marcopolo som har satt opp reisen så burde det gå bra dersom ikke flyet inn til CDG er forsinket. En gang hadde vi 30 min fra ankomst til avreise i Kenya, gikk utrolig nok bra det også så alt er mulig ;-) Håper alt går supert for dere
flypapir Skrevet 2. mars 2008 Forfatter #11 Skrevet 2. mars 2008 Takk... Litt annerledes når det er endestasjon. Jeg tror jeg har mellomlandet der før, men det begynner å bli noen år siden. Rop ut om du finner en oversikt over utgangene!
Gjest Skrevet 2. mars 2008 #12 Skrevet 2. mars 2008 Om det er et reiseselskap som har ordnet dette så MÅ det rett og slett bare gå! Da ligger antagelig terminalene veldig nærme hverandre og dere slipper sikkert å sjekke inn bagasje på nytt. Men for en annen gang, om du skal til Paris (altså ikke bare mllomlanding) så bruk Orly flyplassen
Samsyn, Camilla og Therese Skrevet 2. mars 2008 #13 Skrevet 2. mars 2008 Om dere skal fly videre ut av Frankrike (ikke bytte til innenlandsfly) så er det mest vanlig at de sjekker bagasjen inn hele veien allerede på gardermoen. Bare hør med dem i skranken der når dere sjekker inn :-) Om det er bytte til innenlandsfly så må man som regel hente bagasjen og sjekke den inn på nytt, men har opplevd å slippe det også :-)
flypapir Skrevet 2. mars 2008 Forfatter #14 Skrevet 2. mars 2008 Ok, vi skal til Thailand så da håper jeg vi får sjekket inn hele veien når vi sjekker inn på g.moen. Men må uansett si at jeg håper det ikke er så ille som dere beskriver det...Håååper vi blir positivt overrasket, selv om det er greit å være forberedt på kaoset!
*Bluberrypai*og 3 prinsesser=) Skrevet 2. mars 2008 #15 Skrevet 2. mars 2008 Som oftest trenger man ikke å sjekke inn bagasjen på nytt(men forvent ikke at den kommer med samme fly som dere) Men man må mange ganger sjekke inn seg selv på nytt, for de har et litt rart system der når det gjelder å sjekke inn videre når du sjekker inne på avreise flyplass. Har sjekket litt for deg og 2E&F ligger på samme sted, bare litt lenger å gå(mest sannsynlig) fra E gatene.
Samsyn, Camilla og Therese Skrevet 2. mars 2008 #16 Skrevet 2. mars 2008 da blir bagasjen garantert sjekket inn for hele veien :-) Håper også du blir positivt overrasket, for det ble ikke vi hehe. Sverget for at jeg ALDRI skulle sette mine bein på den flyplassen igjen. Men det er klart at stresset av å ikke finne frem og heller ikke finne hjelp som kunne engelsk, bidro mye til det stresset. Så du gjør absolutt kjempelurt i å orientere deg litt før dere kommer dit :-) Og må si Thailand hørtes rett og slett forferdelig ut ;-) Goooooood tur
flypapir Skrevet 2. mars 2008 Forfatter #17 Skrevet 2. mars 2008 Ok, tusen takk for hjelpen! Vet du om man må helt ut, eller kan man sjekke seg inn mellom disse gatene? Hender vel de har slike "sluser"? Jeg skal være lykkelig bare vi kommer oss nedover, med eller uten baggasje..
*Bluberrypai*og 3 prinsesser=) Skrevet 2. mars 2008 #18 Skrevet 2. mars 2008 Vanskelig å si, har ikke vært på 2E heller før, da det virker som at den til store deler ikke er ferdig enda heller. Men jeg håper de har endret systemet litt fra sist gang jeg mellomlandet der, så dere får sjekke dere inn hele veien til Thailand når dere er på gardermoen(?) Da trenger dere bare buss fra flyet(ikke alltid men som oftest) inn til terminalen og så buss eller lignende til neste terminal. Da bør det gå greit. Men ring reiseoperatøren å sjekk litt med dem om hvordan opplegget vil vare for dere når dere kommer dit. Er det et charterfly dere skal emd til thailand så vil dere nok bli sjekket inn hele veien og så vil planet vente på dere hvis dere blir litt forsinka. Ønsker dere god tur=) Selv skal vi ikke til så varmt sted i påsken. Skal til Legoland i Tyskland
Gjest Skrevet 2. mars 2008 #19 Skrevet 2. mars 2008 Finner oversikt over utgangene, men siden de er i to forskjellige terminalbygg finner jeg ikke noe info om avstand og hvordan man kommer seg imellom disse to hallene. Her finner du kart over avhangshallene og hvor det er utplassert informasjonsdesker: http://www.aeroportsdeparis.fr/Adp/en-GB/Passagers/Departs/InfosPratiques/PlansEtGuidesPratiques/ Se på terminal maps CDG2 A-D er der du lander CDG2 E-F er der du reiser fra Det er en informasjonsskranke midt i den terminalen du kommer til, der vil de kunne gi veiledning og kart til hvordan du kommer deg videre. Lykke til!
flypapir Skrevet 2. mars 2008 Forfatter #20 Skrevet 2. mars 2008 Tusen takk, skal gorientere meg så godt det lar seg gjøre utifra et oversiktskart!
flypapir Skrevet 2. mars 2008 Forfatter #21 Skrevet 2. mars 2008 Vi reiser fra gardermoen ja. Skal fly med air france nedover og KLM hjem igjen hvis alt blir som planlagt, så det er vel heller tvilsomt at de venter på oss. Skal kose oss masse i Thailand, så får dere kose dere i legoland! Blir nok bra begge deler!
*Bluberrypai*og 3 prinsesser=) Skrevet 2. mars 2008 #22 Skrevet 2. mars 2008 Trur nok det=) Hvis dere skal fly med Air France hele veien tror jeg nok dere burdte kunne sjekke inn begge flightene, men jeg garanterer ikke at dere får bagasjen på en gang dere er fremme. De er flinke på å rote med sånt Air France. Og er dere sjekket inn hele veien når dere drar fra Gardermoen så må de vente litt på dere. Det har du vel hørt på fluplasser at de etterlyser folk på høytaleren. Godt det ikke er mellomlandning på veien hjem da i hvert fall, alltid stress med sånt uansett=) Dere får bade og kose dere masse=)(ikke noe missunnelig på at dere skal til varmen;-P) Barna gleder seg kjempemye til legoland, det er så fint på legoland i tyskland=) Og så skal vi kjøre stor båt hjem som de sier, det er og utrolig stas=)
flypapir Skrevet 2. mars 2008 Forfatter #23 Skrevet 2. mars 2008 Ordner seg vel på ett vis! I jula ble vi sittende inne i flyet på g.moen i 4 timer før vi ble stående 5 timer i kø.... Fikk tilbud om ny billett 3 dager senere, men takket nei. Håper derfor vi kommer oss nedover denne gangen! Stas for barna på stor båt! Tulla her er klar for å kjøre fly oppe i taket som hun sier! Deilig å komme seg litt bort fra jobb og bhg, man trenger det innimellom..
Gjest Skrevet 2. mars 2008 #24 Skrevet 2. mars 2008 Leser litt her og føler det må ryddes litt opp i begrepene! Det er mange Terminalbygg på denne flyplassen Disse består av flere avgangshaller (f.eks 2D som du lander på) I disse avgangshallene er det flere gater. Det går helt sikkert bra! Du lander i avgangshall 2D, derfra skal du over til et nytt terminalbygg og til avgangshall 2E, der finner du gaten som flyet ditt går fra. Bagasjen skal gå automatisk når det bare er en mellomlanding. Du kan også spørre kabinpersonalet på flyet til paris om dere er flere på samme flyet som har overgang, og hvordan dere kommer dere til den neste avgangen. Kabinpersonalet har ofte god kjennskap til flyplassene og hvordan man enkelt kommer seg rundt!
PrøvLykken Skrevet 2. mars 2008 #25 Skrevet 2. mars 2008 Hei! Har landet, mellomlandet og reist fra CDG mange ganger. Har aldri hatt noen problem. Har alltid funnet fram v hjelp av skiltingene. Reisebyråene vet hvor lang tid hver flyplass "krever", så det går sikkert veldig bra. Selv om det er mange steder der, er det jo bare et sted dere skal konsentrere dere om, og da går det greit. Har reist mye, og alle flyplasser har samme skiltesystem. God tur!!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå