Gå til innhold

Sykehusdietten - vil gjerne høre andres erfaring...


Mamma+2

Anbefalte innlegg

Jeg sliter med endel kilo etter vektøkning av medisin...så møtte jeg denne veninnen min...hun hadde slanket seg 7kg nå på denne kuren hun hadde fått av legen.

 

Ikke fått helt oversikten over den enda - hun skal kopiere den til meg- men tenkte jeg ville høre med dere andre---det hørtes jo ut til å være vanlig mat - gr-saker....

 

Hører deres erfaring :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Sykehusdietten? Er ikke det en sånn humbug- hestekur da? Hvis det er den jeg tenker på, har jeg vanskelig for å tro at venninnen din har fått den av legen, den er ganske drøy.

 

Prøv å søk her på Dib, den har vært diskutert noen ganger.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fant en link til dietten:

http://pic6.piczo.com/slanketips/?g=21082737&cr=6

 

Jeg må si jeg syns dette høres helt idiotisk ut, men det er meg da :) Jeg har lest flere advarsler mot denne typen kur, og det med at den kalles sykehus, lege, rikshospital - kur eller hva som helst er visst bare tull for å få folk til å tro at dette er trygt og sunt. Opptil 7,7 kg på en uke.....?

 

Du går helt sikkert ned i vekt da, det er jo nesten ikke kalorier i det du skal spise, men jeg syns det virker litt ekstremt dette :)

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veninna mi har fått den av fastlegen sin...går til oppfølgning hos fastlegen...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

sykehusdietten er ikke noe man får hos fastlegen - ikke den vi snakker om ihvertfall. Venninnen din har sikkert fått en annen diett av legen sin..

 

Den såkalte sykehusdietten kan du søke på nett om, og er opprinnelig fra Rikshospitalet i Danmark. Kan ikke tro noen fastlege bruker den!

 

Jeg har prøvd litt jojo slanking, tredagers diett, Noka, mm... Men går altid opp igjen! Bare tull.. Det er kalorier inn og ut som er poenget, og en sakte nedgang, maks 1 kg i uken, som er bra. Meld deg inn i Vektklubb på vg-nett, og du vil få mange aha opplevelser.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har en veninne som går til jevnlig kontroll hos sin fastlege og hun har fått denne dietten...

 

Spise grønnsaksuppe....og mye grukt...grønnsaker...og 5.dagen var det biffdag..da skulle hun fylle på med proteiner...så etter en uke skulle hun holde oppe et par dager før hun evt startet med kuren igjen.

 

Hun skal gjennom en operasjon og MÅ ned i vekt...så legen støttet henne i denne kuren.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg gikk på sykehus dietten i 4 mnd og gikk ned 30 kg. så den funker. jeg har vært gravid og gått opp mye. men har startet igjen. begynte 18 feb og har gått ned 6,5 kg.

 

Den første uka går du ned mye pga vann. Det som er med dietten er at det er bare sunne ting og spis så mye du orker. Du mangler ingen ting. Denne dietten lå på sykehuset og er ikke rikshospitaledietten.

 

Når jeg gikk på den sist så gikk jeg til legen og hørte. hun så ikke noe galt i den og hun tok prøver av meg. Alt var bra. Forbrenningen økte og jeg har aldri vært i så bra form. Orket å trene og søthunger forsvant første uka.

 

Sist jeg gikk på den lagde jeg og ei veninne en nettside som heter www.slanketips.piczo.com, men den er ikke i aktiv bruk lenger. Derfor har jeg startet en ny om bare den dietten

 

 

www.sykehusdietten.piczo.com der kan dere som er interissert bare spørre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...