Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Nå er jeg skikkelig lei av sambo! Må bare få det ut...

Er det totalt umulig å hjelpe til litt hjemme? Jeg har prøvd alt! Blitt sint, lei meg, bedt han flytte ut, sagt at jeg flytter... De fungker 1 dag, så er alt glemt! Må vel snart bare flytte tror jeg, er såååå leiii!

I går hadde jeg så vondt i ryggen at jeg knapt kunne løfte lille-tuppa...Men hvem var det som måtte stå opp, vaske soverommet, tømme oppvask maskina å bade henne? joda, det var meg... Spurte han 100 ganger om hjelp.. På kvelden skulle vi ha taco... Da dro han på trening kl 7, å var borte til 9... Jeg måtte lage taco å gitt!!!

Så fikk han vel litt dårlig samvittighet, for han tilba seg å stå opp med jenta i dag.. Så koseli, men hvem snudde ræva til å sov videre når jeg vekte han hal 8? joda, han! Så jeg sto opp da... Når kl var hal 10 vekte jeg han, å spurte om han kunne ta henne, så jeg fikk sove en liten time.. Det var greit sa han og sto opp.. Men noe søvn ble det ikke, lå i senga en halvtime å det eneste jeg hørte var snuppa som klaga... Sto opp. da lå hun på gulvet, sambo hadde kokt seg egg å satt å så på TV. Han gir henne aldri oppmerksomhet når han passer henne!!! ARG! (jenta er 5mnd foresten)

Uff, langt dette... Noen som har tips for å få han mer hjelpsom? Vil jo ikke flytte heller da :/

Takk for evnt. svar ;) Ha en fin søndag!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg kjenner meg nok igjen i det du skriver. Har ingen tips, desverre.. Vet det er utrolig slitsomt, og hvor forholdet til meg og samboer ender vet jeg ikke enda. Det hele ble liksom ikke helt som jeg hadde tenkt det. Det er utrolig slitsomt å være alenemamma når man faktisk er sammens med pappaen til barnet!

Det er vanskelig da, for man elsker jo den forbaska latsabben og, og vi har det bra sammens,- så lenge tuppa er i godt humør og leker seg. Straks det blir "arbeid" med henne blir samboer sur og grinete, og takler det hele ekstremt dårlig. Så da blir det til at jeg tar henne hver gang. Han har aldri badet henne, lagt henne kanskje 5 ganger, bært på henne når hun slet med kolikk kanskje 2 ganger og stått opp tidlig med henne 1 gang.. så det tar på.. (Hun er litt over 3 mnd)

Ville bare fortelle deg at du ikke er alene i denne situasjonen, og tips taes imot her også!

Skrevet

Ja, det er akkurat det, man elsker jo karen! hehe...

Men så tenker jeg litt sånn, om jeg hadde vert alene, MÅTTE jeg gjøre alt selv, så da kan jeg ikke irritere meg over noen heller... Meeeen, er jo ikke et ønske å bli alenemamma, for snuppa sin del heller, det er jo ikke krangling, bare et irriteringsmoment!

Men lykke til! håper det ordner seg for dere, håper noen kloke damer har tips til oss :)

HI

Skrevet

Har desverre ingen tips og gi. Kan bare fortelle at det er på samme måten her. Ei lita på 6,5 mnd, og sambo har aldri badet eller lagt henne. I går kveld var første gangen han gav henne mat. Synes det virker som at mamma får baby, og når de fyller ca året, da får pappa barn også :P

Skrevet

Jeg ville prøvd å fått til en rolig samtale om emnet på et tidspunkt når man selv ikke er på kokepunkten og når den lille sover.

Prøv å vær konstruktiv i samtalen og kom med forslag til en bedre fordeling av oppgavene. La også han få snakke ut om sine synspunkter.

Min erfaring er at det sjelden er konstruktivt når man tar en slik samtale når man er lei seg eller sint.

Håper dere finner en bedre løsning.

Gjest vierge&musovic
Skrevet

Hei! Så dårlig av han

Men hvorfor gjør du ting? Hvorfor sto vasket du soverommet, tømte oppvaskmaskinen, badet ungen? Hvorfor laget du taco?

Så lenge du GJØR tingene du ber han gjøre, så lever han i den tro at han kan bare sitte litt for lenge på ræva så blir det gjort allikevel. DONT BABY THE GUY!

Si til han at du trenger hjelp, du er sliten, dere er to om ungen, og bare slutt å gjør de tingene du ber han om. Ja, jeg forstår at det er jævlig med rotete hus, men litt tåler man.

Vil han ha taco? Da får han lage taco selv.

Vil han ha rene boxere? Det står omo på benken

Syns han det er skittent på soverommet? Vi har klut og vann.

Utover det er det ikke bare bare å bli pappa. For noen kan det være litt tøft i starten. Men hang in there. Hadde det sånn en periode vi og:-)

Lykke til søta!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...