Gå til innhold

Hva tenker dere om Otto?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Samboeren nevnte dette i går - hva synes dere om dette navnet? Hvordan ville dere uttalt det, som Otto med o-lyd eller som Åtto?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg syns dette navnet er litt tøft jeg. Har en bestefar som heter det. Vi uttaler det med o-lyd.

Skrevet

Har du vunnet i Lotto da Otto.HEHEHEHEHEHEH

Skrevet

Er ikke helt fan av det navnet, men uttalelsen kommer litt på dialekten du har. Her på østlandet sier vi Åtto, men venninnen min fra Trondheim er gift med Otto.. Da syns jeg navnet er litt finere.

Skrevet

På det østlandet som jeg kommer fra, så sier vi Otto - med O - så babyhåp er noget vel bastant i uttalelser, synes jeg...

Jeg synes da altså også at Otto - med O, altså, er et greit navn. I "gamle dager" var jo dette et veldig vanlig navn å velge til det åttende barnet, men i dag er det vel ikke så mange som får så mange barn... :-)

Skrevet

Otto Nesehorn..... tror det er en barnebok eller no som heter det. Det var det første som slo meg, utover det så er vel Otto et helt ok navn. Kanskje litt kjedelig?

Skrevet

Samboeren min er fra Oslo og sier Otto med O, mens jeg er sørlending og sier Otto med Å... Morsomt navn uansett da :-)

Skrevet

Jeg uttaler det Åtto - er østlending.

Synes det er helt OK, kjenner et par som heter det i kombinasjon med noe annet. Veldig lett å kombinere om du vil ha to navn i alle fall.

Skrevet

jeg er fra oslo og sier åtto. tenker på otto jesperen. syns det høres ut som en gammel gubbe, på lik linje med gunnar, kåre osv. men det er min smak.

Skrevet

Herregud kjerringer nå må dere slutte å bruke ukesvis på dette navnehysteriet deres. Tror deres menn blir mye mer glad for en blow job og litt rydding enn dette pisset her. Jeg kommer ikke til å kommentere Otto, det er sikkert mange som synes det er kustygt og mange synes det er heeeeelt nydelig, men det er ikke det som gjør han til et bra eller dårlig menneske.

Med vennlig hilsen Mannsgrisen

Skrevet

Uttaler det med O, er fra Nord-Norge. Syns ikke det er så veldig pent navn.

Driter for øvrig i mannsgriser, de kan suge seg sjøl.

Skrevet

Tenker på hunden til Sjanten i Billy.

Skrevet

Mannegrisen: Har du fritidsproblemer??

Jeg er fra Finnmark og uttaler navnet med å-lyd. For øvrig er Otto langt ifra et favorittnavn hos meg. Men jeg vet bare om menn over 50 med dette navnet, så kansje er det på tide at dette navnet "kommer frem i lyset" igjen snart?

Skrevet

Hvem er det som sier at man tror navnet gjør barnet til et bra eller dårlig menneske?

Skrevet

Er fra Oslo, sier Åtto.

Tenker umiddelbart på Otto Jespersen og barneboka "Otto er et neshorn". Ikke et navn jeg liker spesielt godt.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...