Gå til innhold

Katten vår har fått en kattunge som er nesten helt hvit. Kan dette være en albino??

Anbefalte innlegg

Skrevet

Den har også røde øyne, men den er jo bare 2 uker, så det kan jo forandre seg. men er det noen som vet litt om dette??

Fortsetter under...

Skrevet

albino fins i alle dyr så det kan godt hende. høres i hvert fall ut som om den mangler en god del fargestoffer... hehe..

er mor/far også hvite?

Skrevet

Ja, den kan være det. Vi har også en helt hvit katt. Jeg har hørt at halvparten av hvite katter er blinde, det vil du jo fort finne ut. Vår er ikke blind og har ingen spesielle problemer- bortsett fra at han har glitrende vernefarge når det er snø og elendig om sommeren;-))

Skrevet

Mor og far er hvite, men er også svarte. Denne er hvit, men har tre små svart flekker fra halen og ut til haletippen. La først merke til det igår at begge øynene er røde. Men ene ser nesten "tomt" ut, og er knallrødt.

Tenkte at hvis dette skulle være en albino, er det ikke sjans for at den kan være blind eller døv el no, mener jeg har hørt det..hmmm

Skrevet

bare nesten hvit? albinoer er helhvite

Skrevet

det med blindhete og dårlig syn hadde jeg glemt. sånn tror jeg det er på de fleste albinoer uahengig av dyresort. kaninen min var også blind.

om jeg satt han ned ¨på gulvet feil vei så hoppet han inn i veggen. så jeg måtte altid passe på slik at senga sto foran han..-.. hehe

Annonse

Skrevet

HELT hvite katter med et blått & et grønt/gult øye er hvertfall døve.

Men kan ikke være albino så lenge den har noen flekker, må være heeelt hvite eller? :)

Skrevet

slik je har lært om det så må de være helhvite eller veldig lyst farget. albinisme er jo manglende pigmenter.

men kan jo virke som at katten ikke er helt som den skal likevel når øynene er røde. vet ikke om de kan bare mangle pigment der ofr eksempel, men ville vurdert å ta den med til veterinær bare for å høre.

http://no.wikipedia.org/wiki/Albinisme

Skrevet

dyr som er albino er heeeeelt hvite =) jeg tror faktisk de har røde øyne oxo

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...