Gå til innhold

Noen med erfaringer fra Medicus Trondheim?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi har nå fått bekreftet at vi kan få behandling der. Noen som har vært der til prøverørsforsøk?

Er veldig spente på alt som skal skje,selv om alt er verdt det er nok jeg veldig bekymret for smertene,i forhold til egguthenting. Noen som kan fortelle meg litt om dette?Bedøvelse?I skjeden eller? Hvor lang til tok det ca fra dere fikk svar papirer til dere var igang med forsøk?Ca pris?spiller ingen stor rolle prisen,men greit å vite sånn ca!Håper noen har mulighet til å svare meg!!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei

Jeg har ikke vært hos Medicus, men går til St. Olav Hospital.

Vi hadde 4 uttak nå og det ble ca 11.000,- i medesiner + ca 18.000,- i regning til sykehuset. Vet at det er litt dyrere hos Medicus siden det er en privat klinikk, men du finner sikkert prisen på nettsidene deres.

Når jeg har fått smertestillende så har de sprøytet det inn i blodet via en "kanyle" som de festet på handen + at jeg har fått noen smertestillende tabletter som jeg skulle ta 1 time før jeg møter på sykehuset. Jeg hadde litt smerter hver gang de stakk hull på en eggpose for å suge ut egget og etterpå når man er ferdig, da hadde jeg kjempevondt i ca 1 time, men så går det gradvis over. Har hatt litt vondt i magen i ca 2 dager etterpå og det har vært litt vondt å tisse etterpå. Men det er absolutt ikke noe å bekymre seg over :)

Lykke til!

Skrevet

Tusen takk til deg som har svart!Noen flere som vil dele erfaringer med meg?

Skrevet

Hei vi har vært der i 2004/2005 fikk en gutt etter 2.ICSI forsøk. Jeg hadde da PCO og min mann hadde litt få sædceller/ nedsatt kvalitet..

Vi bet ca 54000 for intill 3behandlinger, og ca 26000kr i medisiner (får igjen det over 15000 på NAV)

Selvsagt tur/retur Stord-Trondheim og opphold på hotell kom i tillegg...

Hele opplegget før vi fikk gutten vår hadde kostet oss ca 98000kr...

Det er penger man ikke tenker over, er verdt hvert et øre :)

De som jobber der er bare helt fantastiske, en føler seg som på et hotell i forhold til en offentlig fert.avd ;)

Håper dere får det til, **krysser fingrene!**

Du kan lese om vår tid til behandling i bloggen min visst du vil..

Skrevet

Hei,

er gravid i 32. uke med hjelp av Dr. Sørdal og Co ved Medicus :-) De er et kjempeteam! Trivelige, dyktige og profesjonelle.

Fikk 2-3 tabl som skulle taes ca 1 time før uttak. Smertestillende og beroligende. Fikk så ny tabl (eller flytende - husker ikke helt) ei lita stund før selve uttaket. Fikk også lokalbedøvelse i skjeden før uttaket begynte. Har hatt to uttak, kjente litt under begge - men ikke særlig vondt. Kunsten er å slappe av .., ikke så enkelt, men..

Hadde litt ubehag de par første dagene etterpå, øm og oppblåst.

Lykke til!

Skrevet

Hei!Hyggelig at dere tok deg til til å svare oss:)

Første spm..hva er PCO? Må man betale for tre forsøk selv om vi kanskje bare trenger et?hva er praksis der,ang hvor mange egg dem setter inn?

Ang hvor mye det koster,så har vi et vennepar som var der,dem hadde batalt ca 25 tusen,det var da 2 forsøk,hvorfor ble deres så dyrt?Selvfølgelig kan man ikke måle barn i penger,men skal jo leve etter dette også:)

Vi sendte søknadskjema 12 april,fikk svar allerede 1 uke etterpå om at de hadde mottatt søknaden.1 uke etter det igjen fikk vi tlf om at hjulene var igang..hadde ikke regnet med at det gikk så fort!Før vi vet ordet av det sitter vi i Trondheim:)

Skrevet

Hei! Ja det går fort i svingene. Vi fikk også veldig rask respons fra de. Det gikk rimlig slag i slag, så var vi plutselig gravid liksom, selv om det gikk et par forsøk før..

Vi valgte å kjøpe en såkallet 3pk med IVF til ca 45000kr den gang da i 2004. Men så viste det seg at min mann hadde så nedsatt kvalitet at vi måtte behandles med ICSI som koster 2000kr mer per forsøk, så tot kom det hele på rundt en plass 54-56000kr bare behandlingen.

Ang medisiner så var vi egentlig til 3 påbegynte forsøk med sprøyter, hormoner osv. men det ene ble avbrutt før egguttak, pga overstimulering. Så derfor ble det så dyrt for oss, trenger ikke bli så dyrt for dere nødvendigvis ;)

PCOS kan du lese om her http://www.barnimagen.com/felles/bli_gravid/pcos_15_sp_rsm_l_og_svar

Jeg har noe som heter PCO (uten S`en), som er en formildet utg av PCOS, den samme sykdommen bare uten "økt hårvekst, typiske mannlige preg osv" Jeg ser temmelig alminnelig ut ;) Så er det mange som er slanke som kan ha det også, ikke bare overvektige. Jeg selv er ikke noe særlig overvektig iallfall, hehe ;)

Masse lykke til!

Dere er i trygge hender!!!

Skrevet

...ang tilbakesetting av embry så settes det som oftest bare tilbake et. Har man ikke fullt topp kvalitet på embryo så settes gjerne tilbake to. ..eller av andre grunner. Men i dag er legene så obs på flerlingesvangerskap, ettersom som at flerlingesv. er sammelignet med risikosvngerskap. så ønsker de ikke å sette tilbake to annet en om helst nødvendig.

Det er vanlig å sette tilbake to ved fryseforsøk dersom to embryo overlever opptining (fryses ned som oftest to og to..) Men man får alltid spm om man ønsker det eller ikke. Vi har alltid hatt lyst på tvillinger så vi har hele tiden bedt om å få satt inn to ved hver behandling... Har ikke alltid fått viljen min men vi fikk gutten vår i 2005 ved å sette inn to ;)

I mars 2007 ble jeg gravid med å sette tilbake bare et embryo, så alt går ;)

Skrevet

Kan bare slenge meg på og anbefale Medicus på det sterkeste!!

Terje Sørdal er en lege som både mannen min og jeg fikk veldig tro på, etter ganske dårlige opplevelser på lokalsykehuset vårt da vi starta utredningen og ikke minst på Rikshospitalet, der vi egentlig tenkte å få bhandling. Det var en helt annen verden å komme til Medicus. Jeg grua meg ekstremt til ivf-behandling, og hadde ikke tru på at det kunne lykkes, vi ble heller ikke oppmuntra på RH. Men på Medicus var de positive hele veien, og ga oss håp!

Når alle blodprøver og nødvendige undersøkelser er gjort er det ikke noen ventetid å snakke om der, og de er veldig hjelpsomme med å få ting unna, få tak i journalene dine fra andre plasser osv, så plutselig er man i gang!

Vi bestemte oss for å betale for et 3-forsøk, så det er jo en del penger, men hvis man får det til å gå rundt tenker man ikke på at det koster så mye. Og vi syns det var verdt å gjøre det privat siden vi da fikk en helt annen oppfølging og støtte!

Vi hadde ett mislykket forsøk først, som var tøft, men med oppmuntring fra Medicus satte vi i gang igjen veldig raskt, og nå er jeg gravid i uke 7!! Helt ufattelig:)

Må også si at selve uttaket og det som skjer på klinikken ble en positiv opplevelse for oss. Ble tatt i mot på en så bra måte, det er spøk og morsomme kommentarer og oppmuntring hele veien, og 2. forsøk tok vi nesten som en liten "helgetur" til Trondheim, og fikk kosa oss masse mens vi venta på innsetting.

På 2. forsøk satte vi inn 2 egg, begge med ypperlig kvalitet. Vi er begge under 30, så Sørdal var nok litt skeptisk, men var ikke problem å få lov, han lurte bare på om vi var helt sikre. Jeg er gravid med "bare" en, men det holder i massevis for oss!

Ønsker deg masse lykke til på Medicus!!!:)

Skrevet

Tusen takk for alle svar jenter!Godt å høre at dere er fornøyde med medicus. vi gleder oss...og gruer oss litt da. tror nok det helst er jeg som gruer meg,men men.det går sikkert bra!Igjen Tusen takk for alle svar:)

Skrevet

Sitter å tenker litt på hvor fort det gå liksom. Fikk i går papirer på at vi skal ta nye blodprøver,og sende ny sædprøve av mannen min. Brodprøven av meg skal tas 3 dag i syklus.Nå er jeg jo selvfølgelig akkurat ferdig med mensen..så må vente noen uker før jeg får tatt den. Er det sånn at alle må gå på spray og sprøyter eller?evt hvor lenge? Vi er utredet ferdig fra før. Er det sånn at vi må dit på samtale før egg uthenting eller hvordan foregår det her?

Skrevet

Ingen som har mulighet til å svare meg?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...