Gå til innhold

Flere som føler mangel på energi?

Anbefalte innlegg

Jeg begynner på min 20 uke idag og har hatt veldig lite plager, bortsett fra urinveisinfeksjoner.Føler meg helt "tom" for energi om dagen. Jobber i barnehage og når jeg kommer hjem så er jeg rett og slett helt utslått. Orker svært lite. Har variert kosthold og spiser vitaminer, jernmangel er det heller ikke, da alle prøver er fine. Noen som sliter med det samme?? Og er dette normalt? Jordmor sier at hvert enkelt svangerskap er forskjellig og vi mennesker er jo forskjellige, så hva som er normalt er veldig inviduellt. Men det hadde vært fint å høre om flere har det som meg =)

Fortsetter under...

Føler akkurat det samme. Er på skolen fra 0800-1500 mandag - fredag, selv om skolen egentlig ikke er så krevende fysisk er jeg råsliten når jeg kommer hjem. MÅ sove rett etter middag, for greie å gjøre skolearbeid og andre ting. Også legger jeg meg før 12, bortsett fra i kveld siden jeg er kvalm og sov til langt ut på dag.

Hmmm energi.... hva var nå det igjen da???

Uff det er lenge siden jeg har hatt for mye av det, ja!

Jeg jobber 100 % på kontor, når jeg kommer hjem lager jeg middag, og så går resten av tiden med på sofaen, med slumring og soving.

Klesvask og husvask går det laaang tid mellom hver gang jeg orker å tenke på, engang.

Men jeg er evig optimist og satser på at det snart snur, og at jeg skal få oppleve hvor fantastisk det er å gå gravid, som alle snakker om...

Har nok noe med drittværet også å gjøre da... Er fullstendig utkjørt og orker ikke gjøre halvparten av det jeg gjorde før jeg ble gravid. Men jeg kjenner et snaev av energi hver gang sola dukker opp. Så det er vel kombinasjonen av dårlig vær og hormoner.

Annonse

Jaa!!

Sliten som bare det. Og ganske ustabil, blir fort bekymret for alt mulig - at jeg kan være syk og sånn. Og blir lei meg og griner for ingenting, kunne blitt i sengen hele dagen. Klarer alt jeg må men kollapser etterpå... Trodde man skulle føle seg fresh i 2. trimester jeg...

• 2 uker senere...

Energi var et ord som ikke er tilstede her nei. Jeg er i uke 26 nå, og sliter veldig med mangel på energi. Enda jeg har blitt sykemeldt pga bekkenløsning. så kan jeg ligge hele dagen å være utslitt. Vanskelig å få gjort det en skal hjemme pga bekkenløsninga, kan rydde litt, men da må jeg ligge resten av dagen for å klare å gå. Så sliter litt sånn sett. Ellers er det vel det vanlige med humørsvingninger, men har ikke vært så ille tror jeg iallfall;-)

Lykke til:-)

Bra å høre flere sliter. Her ligger jeg på sofaen på hytta fra tidlig ettermiddag til kveld.. Skikkelig morsom påske for resten av familien. Dette er mitt tredje svangerskap og jeg kan ikke huske at jeg var så utslitt de to foregående. Har også bekkenløsning men det er for tiden mitt minste problem. Lav Hb siste kontroll så jeg spiser jerntabletter, egentlig kjenner jeg meg ikke sprekere etter to uker med jernpåfyll.. Hmm, og jeg bekymrer meg for alt. Legen sier at blodprosenten er lavest ca denne tiden av svangerskapet men jeg synes det er merkelig likevel jeg. Spiser og sover så kiloene raser oppover også og gjør vel ikke saken bedre tenker jeg. Vel, vel.. tre mnd igjen, og man får vel holde ut da :)

Jeg også er veldig slapp for tiden, energien er liksom ikke noe å skryte av i øyeblikket. jeg jobber, har en toåring som krever sitt, husarbeid samt tre firbente "barn" som trenger mosjon, stell og kos, og kjenner at det meste byr meg i mot for tiden rett og slett pga energimangel. har fått påvist jernmangel da, så prøver å knaske i meg litt jerntabletter, men foreløpig ser det ikke ut til å ha noen effekt.

Jeg bynner på uke 23 på fredag. Legen har sykemeldt meg 50 % pga vann i beina å åreknuter. Men det er ikke dette som er hovedproblemet-energimangelen e helt ekstrem. Når jeg har vært på arbeid å laget middag så er go stolen å sofaen neste stopp, å der blir jeg som oftest resten av kvelden. Min mann er snill å sitter å holder meg med selvskap men dette har resultert i at han åsså har lagt på seg å sier han venter tvillingen til min mage... jeg er kjempe følsom å bekymrer meg får alt å ingenting å er helt vannvitti hissigpropp. Vi har 3 tennåringer i huset..ådæven di får gjennomgå, di har med å stille opp med en gang jeg trenger di å vist ikke ting blir gjort...kan di bare bynne å pakke, får ut skal dæm...ja dette er morsomt ! Har vurdert å flytte i campingvogna resten av svangerskapet. Min man prøver å være megler å gi meg dein støtten å kosen jeg trenger, men jeg trur han syns jeg er litt urimelig innimellom. Ikke får å skremme noen men jeg har hørt at ting blir bare værre etter at beibien er født...i en periode. Men håper selvfølgelig at dette ikke stemmer. Vil åsså nevne at jeg er 40 år...kan være litt av årsaken til energi mangelen...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...