* vannmamma * Skrevet 1. mars 2008 #1 Skrevet 1. mars 2008 Har fått inntrykk av at det er mange her som har samme kjønn på tvillingene sine, enten det er en- eller toeggede. Og så virker det som om gutta leder... Stemmer det? Jeg vet ikke kjønn på mine ennå, men har liksom følelsen av at det er en av hver. Datteren vår har tilsammen 11 kusiner og 1 fetter, så vi burde jo sørge før å øke guttebestanden. Må samtidig innrømme at jeg håper på ei jente også, slik at vi får mer gjenbruk av alt tøyet vi allerede har. Håper å få vite mer på min ordinære UL, selv om den kommer litt tidlig, 16 fullgåtte uker. ...og så blablabla og så videre... :-) Nå legger jeg meg. God natt.
MorCathy *spire fire og fem!!* Skrevet 1. mars 2008 #2 Skrevet 1. mars 2008 2 gutter, eneggede. Det er ikke mulig med en av hver om man venter eneggede, så det kan nok være svaret på hvorfor vi har 2 av samme når de er eneggede
* vannmamma * Skrevet 2. mars 2008 Forfatter #3 Skrevet 2. mars 2008 Skjønner det...:-) Burde vel heller formulert noe à la dere som også har toeggede... :-)
oftebustat Skrevet 2. mars 2008 #4 Skrevet 2. mars 2008 Jeg venter ei jente og en gutt. Har ei jente på 3 fra før av, så det passa kjempebra. Har utrolig masse klær til jente, selv om jeg har gitt bort masse. Så skuffa til tulla er full av klær, mens gutteskuffen er slunken Har kjøpt litt, men regner med å få mye. Ønsker klær til han, og dyne og bilsete og sånt til henne.
moden mamma Skrevet 2. mars 2008 #5 Skrevet 2. mars 2008 Jeg er en av de få som skal ha to jenter Har to gutter fra før - så nå er det endelig min tur å kjøpe rosa og rødt!! Vet ikke om det er en- eller toegget, men på ul i uke 10 kunne det se ut til å være to morkaker - dermed mest trolig toeggede..
Gjest Skrevet 2. mars 2008 #6 Skrevet 2. mars 2008 Her ventes to gutter, mest sannsynlig to-eggede. Har ikke barn fra før. Nå er de like om hjørnet da jeg går inn i min 38. svangerskapsuke i dag :-) Gleder oss masse!!
sommerfuglene Skrevet 2. mars 2008 #7 Skrevet 2. mars 2008 Her er det to gutter i magen, truleg toegga. Har jente frå før, så bortsett frå det nøytrale me har i bittesmå str så blir resten av klærne gitt vekk... Bortsett fra ein del kle som eg ikkje greier å gi vekk, men heller vil ta vare på til jenta vår blir stor
Sol med 2! Skrevet 2. mars 2008 #8 Skrevet 2. mars 2008 Gutt og jente her. I vår familie er vi 4 søstre som tilsammen ha 7 gutter og ingen jenter fra før, så her blir det stas med jente. På min manns side (han har 3 brødre og ei søster) er det jentene som dominerer, 5 jenter og 3 gutter. 2 av jentene er født i år, så vi regner med å overta/låne endel aktuelle jenteklær fra dem. Har derfor ikke gjort noen innkjøp ennå, men har planer om å kjøpe litt i str 50 til begge to. Det finnes det ikke noe særlig av fra før.
Ventet på nr 2 og 3 Skrevet 2. mars 2008 #10 Skrevet 2. mars 2008 Vi venter to små gutter, toeggede. Har en datter fra før og i stort sett bare jenter i familien og blant venner så det er tynnt med klær men godt om andre ting, som lekegrind, vippestoler, leker osv.
trude_fikk_tvillinger_mai08 Skrevet 3. mars 2008 #11 Skrevet 3. mars 2008 Vi venter en gutt og en jente Gutten er 100% sikker - og jenta bittelitt mer usikker, men sikker nok til at de tør å si at det er en jente. Så - køpt inn LITT rosa og endel blått. Så får man heller gå bananas med kjoler etterhvert
2 nøster Skrevet 3. mars 2008 #12 Skrevet 3. mars 2008 Her er det visstnok to jenter, og de vet ikke om de er eneggede eller to-eggede. Så det blir jo en surprise på fødestuen Allikevel tør jeg ikke kjøpe inn BARE rosa....
* vannmamma * Skrevet 12. mars 2008 Forfatter #13 Skrevet 12. mars 2008 Nå vet jeg også det!! :-) Var på ordinær UL i dag og venter etter all sannsynlighet gutt og jente. Vi ville jo være glade uansett, men jeg må innrømme at dette var førstevalget mitt. :-)
Fanny08 Skrevet 12. mars 2008 #14 Skrevet 12. mars 2008 Vi venter en jente og en gutt. Det er ihvertfall det de har sagt på de to siste ul, og sist sa også legen at det bare var å handle inn kjoler og rosa! Så nå håper jeg ikke de tar feil, for da blir det mye rosa til overs!
trude_fikk_tvillinger_mai08 Skrevet 12. mars 2008 #15 Skrevet 12. mars 2008 signerer... om "jenta" skulle vise seg å være gutt nå, så blir de nok litt rosa disse småtassene frem til de vokser ut av bebistørrelsene;D hihi!
Anonym bruker Skrevet 15. mars 2008 #16 Skrevet 15. mars 2008 Jeg var på ultralyd for to dager siden. De greidde ikke se kjønn da tvillingene lå så urolig. Men jordmora sa at det uansett var vanskelig å se kjønn i svangerskapsuke 18. Årsaken er at tissen til gutter er små og at klitoris på jenter er forholdsvis stor når de er så små. Hvilke uke i svangerskapet har dere andre fått vite kjønn? Jeg er innmari nysgjerrig og ønsker å vite det snarest mulig. Jeg har en jente fra før og min mann har to gutter. Så de hadde vært gøy om det hadde blitt en av hvert kjønn.
Snart mamma til 4 Skrevet 17. mars 2008 #17 Skrevet 17. mars 2008 venter 2 gutter.. eneggede ,ed en morkake.. har ei jente på 16mnd fra før=)
Solemio + 2 i magen Skrevet 18. mars 2008 #18 Skrevet 18. mars 2008 En av hver! Har gutt fra før. Jeg som alltid har tenkt at jeg skal styre unna for mye rosa hvis jeg noen gang skulle få en jente kjenner nå en uventet dragning mot små rosa sparkebukser... ;-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå